תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

טיפול טבעי להפרעות קשב וריכוז באמצעות תזונה

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

יש לכם שאלה? כנסו לפורום הפרעות קשב וריכוז

תופעת הפרעות קשב וריכוז ממנה סובלים בין 5-10% מהאוכלוסייה נחשבת להפרעה נוירו פסיכיאטרית כרונית. בעיות קשב וריכוז מופיעות כבר בילדות ולרוב הן ילוו את האדם גם לאורך תקופת ההתבגרות ולמעשה ילוו אותו במהלך כל חייו. הפרעות קשב וריכוז הם מכלול של בעיות המבוססות על מכלול של בעיות פסיכולוגיות, ביולוגיות, שכליות וחברתיות. תרופת הריטלין נחשבת לתרופה פופולרית והיא קימת בשוק כבר מעל ל- 50 שנה ויש מאחוריה מחקרים רבים המוכיחים את יעילותה אך התרופה מלווה בתופעות לוואי רבות ובתלות עצומה בכדור. כיום המגמה העולמית היא למצוא טיפול טבעי להפרעות קשב וריכוז כאשר רופאים וחוקרים גילו בשנים האחרונות כי במקרים רבים ניתן לפתור את הבעיה ולהעלים אותה לגמרי על ידי שינוי תזונתי.

מאפיינים של הפרעות קשב וריכוז

ילדים הסובלים מבעיות קשב וריכוז נוטים להתקשות בתשומת לב והתמקדות בגירוי אחד ובגלל חוסר תשומת הלב הם מתקשים לשבת על מקומם בשקט, להתרכז ולהצליח במשימות. ילדים אלה מתקשים בהכנת שיעורי הבית, מתקשים בעבודת צוות ומתקשים לשמור על שקט. קשה להם לארגן זמן ולשמור על סדר בביצוע מטלות ומשימות והם מתקשים בשמירה על ריכוז לאורך זמן. ילדים ומבוגרים הסובלים מבעיות קשב וריכוז מאבדים את סבלנותם במהרה ומאבדים את יכולת ההתמדה בביצוע משימה הדורשת ריכוז או קשב ולכן הם עלולי להפוך לגורם מפריע או שהם נכשלים בביצוע משימות הדורשות ריכוז והתמדה. אצל ילדים הדבר ישפיע על יכולת הלימודים בעוד שאצל מבוגרים ישפיע הדבר על היכולת בעבודה ועל שמירת עבודה לאורך זמן בגלל בעיות תפקוד בעבודה.

טיפול תזונתי

טיפול תזונתי כאמצעי טיפול טבעי להפרעות קשב וריכוז נחלק לשני גורמים. ראשית יש לאבחן את הילד ולבדוק את בעיות הקשב והריכוז אצלו מה שיכול ללמד על חוסרים בגוף. ילדים רבים אוכלים אוכל לא בריא וידוע כי עודף סוכרים, צריכה מוגברת של פחמימות, מיעוט באכילת מזונות עשירים במינרלים וויטמינים וכד’ פוגמים ביכולת הריכוז ובתפקוד היום יומי. לאחר שיחה עם ההורים ועם הילד ניתן לבדוק מהי מכילה התזונה היומית של הילד ולהציע תפריט מאוזן הכולל את מרכיבי המזון הנדרשים להתפתחות הגופנית והשכלית של הילד ולשמירה על אורח חיים בריא. מעבר לכך יש להקפיד על צריכה יומית של ירקות ופירות שיתרמו להתפתחות הילד. הגורם השני הוא קביעת תוספים תזונתיים כמו אומגה 3, שום, זעפרן ועוד אשר תורמים להתפתחות תקינה ולשיפור משמעותי ביכולת הקשב והריכוז אצל ילדים ומבוגרים.

להוסיף תוספי מזון

כיום ניתן למצוא שפע של תוספים תזונתיים המכילים מרכיבים טבעיים בלבד. באמצעות טיפול טבעי להפרעות קשב וריכוז ניתן לטפל בסימפטומים של בעיות קשב וריכוז אך חשוב מכך אין צורך לקחת תרופות כמו ריטלין. חומרים טבעיים אינם גורמים לתופעות לוואי והילד לא מפתח תלות בתוספי המזון. ניתן לקנות את התוספים ללא צורך במרשם רופא ולשנות את התוספים בהתאם לצורך ולפי מעקב לאור הצלחת הטיפול הטבעי. חומרים טבעיים רבים כמו ג’ינסנג, בילובה, אזוב ועוד ידועים כמשפרי זיכרון וביכולת שלהם לעזור בהגברת רמת הקשב. כך, במקום ליטול תרופה כימית כמו ריטלין ניתן לצרוך תוספי מזון טבעיים שיעזרו לילד או למבוגר לא רק לטפל בסימפטומים של הפרעות קשב וריכוז אלא יוכלו למנוע את התופעה ולטפל בה מהשורש. לגוף יש יכולת ריפוי מדהימה ובאמצעות חיזוק המערכת הגופנית והנפשית מתבצע תהליך טיפול פנימי שאת תוצאותיו ניתן לראות לרוב בתוך זמן קצר וכך לשפר את יכולת הלמידה, הזיכרון ולאזן את הפעילות השכלית והנפשית כאחד.

 

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה