תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

טיפול טבעי להפרעות קשב וריכוז באמצעות נוירופידבק

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

הפרעות קשב וריכוז הפכו לתופעה רווחת והנתונים מראים כי המגמה בעליה ועוד ועוד ילדים מאובחנים כבעלי הפרעות קשב וריכוז. התופעה מתאפיינת באי יכולת להקשיב (חוסר קשב), אימפולסיביות, חוסר ארגון וסדר, אי יכולת לקבל החלטות ופעלתנות יתר. מי שסובל מהפרעות קשב וריכוז בילדותו ימשיך לרוב לסבול גם בבגרותו ומכאן החשיבות למצוא טיפול טבעי להפרעות קשב וריכוז כך שניתן יהיה לעזור לילדים ולמבוגרים להתמודד עם לימודים, ארגון, סדר והתמדה בחיים. כיום נהוג לטפל בהפרעות קשב וריכוז באמצעות טיפול תרופתי, סוגי תרפיה שונים, טיפולים פסיכולוגיים ותמיכה משפחתית ובית ספרית. ישנן תבניות שונות של הפרעות קשב וריכוז ולכן אין פתרון יחיד ולעתים יש לשלב בין שיטות טיפול שונות כאשר בחלק מהתבניות לא ניתן לטפל בריטלין או תרופות אחרות משום שהן יחמירו את המצב. שיטת הטיפול בה רבים תולים תקוות והיא אכן מוכיחה עצמה כיעלה מאוד בשנים האחרונות היא שיטת הטיפול בנוירופידבק. באמצעות שיטת הטיפול נוירופידבק לומד המטופל לאמן את מוחו ולשלוט בו וכך למזער את הסימפטומים של הפרעות קשב וריכוז ולעתים אף להעלים את ההפרעה לגמרי.

טכנולוגיית נוירופידבק

טיפול טבעי להפרעות קשב וריכוז באמצעות טכנולוגיית נוירופידבק נחשבת לטכניקת שיטת טיפול חדישה ומתקדמת אשר מאפשרת למטופלים לאמן את מוחם ולפעול באופן אופטימלי. נוירופידבק פועל בצורת התניות כאשר המטופל צופה בסרט או משחק במשחקי מחשב ומודדים פעילות גלי המוח שלו, בכל פעם שפעילות המוח תקנית מצליח המטופל לראות את הסרט באופן ברור בעוד שברגע והפעילות אינה תקנית הסרט נראה במטושטש וכך לומד המטופל לווסת את פעילות גלי המוח. שיטת הטיפול ידועה באחוזי הצלחה גבוהים והיתרון בשיטה הוא שמתאימים תוכנית טיפול אישית לכל ילד או מבוגר הסובל מהפרעות קשב וריכוז. תוכניות הטיפול עובדות על פי פרוטוקולים המתאימים לסוגים שונים של הפרעות קשב וריכוז ולכן גם אחוזי ההצלחה באמצעות טיפול זה עולים. 

יתרונות הטכנולוגיה

טיפול טבעי להפרעות קשב וריכוז באמצעות טכנולוגיית נוירופידבק מאפשרת להגיע לתוצאות מהירות הנשמרות לאורך זמן רב. עם ההתפתחות הטכנולוגית בשנים האחרונות והפופולריות של קונסולות משחקים ניתן כיום להתקין מערכת גם בבית ולשלוח את תוצאות המדידה למכון אשר מנתח את התוצאות ואז מתכנתים מחדש את המערכת והמטופל יכול בזמנו החופשי בבית להתאמן ותוך כדי הנאה מהמשחק לשפר את יכולותיו המוחיות וזאת ללא כל התערבות גופנית פולשנית. מערכת נוירופידבק תורמת לשיפור משמעותי ביכולות הלימוד ושיפור הריכוז, המטופל מגביר את יכולת ומהירות העיבוד של המוח והזיכרון וממתן את תגובותיו האימפולסיביות תוך כדי שיפור היכולות הקוגניטיביות. בכך משיג המטופל שיפור באלמנטים רבים של הפרעות קשב וריכוז ותוך כ- 40 שעות אימון ניתן להבחין בתוצאות. המערכת מצליחה ב- 75% מהמקרים ונתון זה מתחרה בהצלחת טיפולים אחרים ואף עולה עליהם באחוזי ההצלחה. שיטת הטיפול בנוירופידבק נחקרת רבות בשנים האחרונות וממחקרים המבוצעים בתחום עולה כי שיטה טיפול טבעית זו מצליחה לא רק לטפל בסימפטומים אלא מצליחה להעלים את הפרעות הקשב והריכוז לאורך שנים ארוכות וכך המטופל יכול להפסיק לקחת תרופות כמו ריטלין. להבדיל מריטלין אשר ברגע בו מפסיקים לקחת את התרופה חוזרים לנקודת הפתיחה עולה מהמחקרים ומהניסיון המצטבר בנוירופידבק כי השיטה משפיעה על יכולותיו המוחיות של המטופל גם אם הפסיק את הטיפול ולכן נחשבת שיטה זו לאחת היעילות ביותר. הורים רבים המעוניינים למצוא טיפול טבעי להפרעות קשב וריכוז מוצאים בנוירופידבק שיטה יעילה וטבעית וכך הם נמנעים מתלות בתרופות כימיות כמו ריטלין. 

 

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה