תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

טיפול טבעי להפרעות קשב וריכוז באמצעות טיפול בחסמים רגשיים

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

יש לכם שאלה? כנסו לפורום הפרעות קשב וריכוז

הפרעות קשב וריכוז ניתן לאבחן אצל ילדים החל מגיל שלוש ולרוב ההפרעות יופיעו בגילאים שבין 3-7. במקרים רבים ימשיכו ההפרעות לגיל ההתבגרות ואף לגיל בוגר כך שהפרעות קשב וריכוז יתלוו לאורך כל חייו של האדם. לא פלא אם כן כי רבים מעוניינים למצוא פתרון להפרעות קשב וריכוז כאשר רבים מעדיפים שלא להסתמך על טיפול תרופתי כמו ריטלין ולא לפתח יחסי תלות בתרופות לאורך כל חייהם מה גם שבמקרים רבים יש הרגשה מוזרה לנטילת התרופה ותופעות לוואי שונות. הפרעות קשב וריכוז משפיעות על ההתפתחות בתקופת הילדות ויובילו לסימפטומים כמו אי הצלחה בלימודים, ניכור חברתי, כישלון בעבודה, אימפולסיביות, דיכאון ועוד. בעקבות הכישלונות הלימודיים והחברתיים עלול הילד לפתח חסמים אשר מונעים מהילד להתפתח רגיל וחסמים אלה יבואו לידי ביטוחי בדרכים שונות. הילד מדחיק את כישלונותיו והחסמים הנוצרים מכך מונעים מהתפתחות רגשית תקינה ולהתפרצויות שונות בבית או במסגרת החינוכית. כדי למנוע מהילד להוסיף עוד ועוד חסמים לאתר את החסמים ולטפל בהם וכך מחזקים את הדימוי העצמי אצל הילד ומשפרים את יכולותיו הקוגניטיביות וההתנהגותיות.

שלב ראשון – אבחון

טיפול טבעי להפרעות קשב וריכוז באמצעות טיפול בחסמים רגשיים יתחיל רק לאחר אבחון דידקטי או מבחן טובה שהילד או המבוגר עובר. על סמך תוצאות המבחן מגבש הצוות הטיפולי תוכנית עבודה ובאמצעות מספר מפגשים מצליחים לאתר את החסמים הרגשיים שנושא המטופל ומשחררים אותם. שיטות הטיפול מגוונות ומטפלים מפתחים שיטות משלהם על ידי שילוב בין שיטות טיפול פסיכולוגיות, קוגניטיביות, כירופרקטיקה ורפואה משלימה. עם סיום האבחון וגיבוש תוכנית הפעולה קובעים מסגרת טיפולית מתאימה ומתחילים בניקוי החסמים אשר הילד או המבוגר נושא עמו.

שלב שני – ניקוי חסמים

ילדים ומבוגרים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז אוספים לעצמם חוויות טראומטיות מכיוון שהסביבה הקרובה אינה מקבלת את התנהגותם. כך לדוגמה ילד במסגרת חינוכית כמו בית ספר עלול להיות גורם מפריע למורים ולשאר חבריו לכיתה בגלל התנהגות אימפולסיבית והפרעות חוזרות ונשנות בעקבות אי יכולתו להתרכז, לשבת במקומו ולעבוד בעבודת צוות. חבריו ללימודים יתרחקו ממנו ולא ישלבו אותו במעגל החברתי וגם המורים יראו בתלמיד גורם מפריע אשר מונע מהמורה ללמד. הילד מתמודד עם קשיים בלימודים ואינו מצליח לעמוד בנטל הלימודים ומפתח תסכולים, חרדות ולעתים אף דיכאון. ביטחונו העצמי ירוד והוא נכשל פעם אחר פעם וחווית הילדות המתפתחת בו מנוכרת ורצופה כישלונות. טיפול טבעי להפרעות קשב וריכוז יביא למציאת החסמים ובאמצעות שיטת הטיפול הנקבעת כמו לדוגמה איתור החסמים הרגשיים בזיכרון השרירי מנטרלים את החסמים ומנקים אותם כך שהילד משיב לעצמו את הדימוי העצמי והוא יכול להמשיך בחייו ללא מטענים וחסמים רגשיים ועם יכולת התמודדות בתופעת ההפרעות של קשב וריכוז.

שלב שלישי – שינוי

באמצעות טיפול טבעי להפרעות קשב וריכוז מצליחים לא רק להסיר חסמים רגשיים שהצטברו בילד או במבוגר אלא מנטרלים את החסמים ורוכשים טכניקות חדישות שיעזרו לילד או למבוגר להתמודד עם מקומות בעייתים הנולדים כתוצאה מהפרעת הקשב והריכוז ממנה הוא סובל. באמצעות טכניקות פיזיולוגיות ושינוי מוחי מצליחים להעניק למטופלים כלים חדשים להתמודדות עם תופעת הקשב והריכוז והמטופל מצליח בתוך זמן קצר להימנע מלפתח חסמים רגשיים חדשים באותם המקומות והוא מצליח להתמודד בכבוד עם ההפרעה ולתעל אותה למקומות טובים עבורו. השינוי המוחי שהמטופל רוכש ועובר בזמן הטיפול מביא לתוצאות מהירות לרוב וניתן לראות שיפור התנהגותי ניכר כמו גם פיתוח מיומנויות למידה, שיפור הזיכרון ועוד.

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה