תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

טיפול טבעי להפרעות קשב וריכוז באמצעות אימון מוחי

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

כיום ידוע כי לא ניתן להתעלם מתופעת הפרעות קשב וריכוז וכי מידי שנה עוד ועוד ילדים מאובחנים כבעלי הפרעות קשב וריכוז. גננות ומורים מעידים כי הם נתקלים במספר הולך וגודל של ילדים המאובחנים כבעלי הפרעות קשב וריכוז וכי מספר הילדים הנוטלים תרופות כמו ריטלין, קונצרטה וכד’ הולך ומתרבה. ריטלין קיים בשוק כבר למעלה מ- 50 שנה אך עדיין לא מדובר בתרופה המטפלת בשורש הבעיה אלא רק בתרופה המטפלת בסימפטומים ולכן לא מדובר בפתרון האידאלי מה גם שיש תופעות לוואי לתרופה וכן מפתחים יחסי תלות בה. ריטלין ושאר התרופות מצליחים לטפל רק בחלק מהסימפטומים וילדים ומבוגרים מעידים כי בעקבות נטילת ריטלין או תרופות אחרות הם פחות אימפולסיביים ומרגישים שיפור בקשב וריכוז אך תופעות כמו בעיות סדר וארגון, ניהול עצמי, קבלת החלטות ובעיות יצירת קשרים חברתיים לא משתפרים. מי שנוטל ריטלין יודע לספר על תופעות לוואי, ירידה בתיאבון ותחושה מוזרה, לכן רבים מעדיפים לחפש טיפול טבעי להפרעות קשב וריכוז ללא צורך בנטילת תרופות כימיות.

לעבוד עם המוח

המוח האנושי הוא מכשיר רב עוצמה הידוע בגמישותו וביכולת לשנות דפוסי פעולה והתנהגויות באמצעות אימון המוח ושיפור דרכי המחשבה. המגמה העולמית קובעת כי ניתן להשיג פתרון לבעיות קשב וריכוז רבות באמצעות אימון המוח ולכן ניתן לראות בשנים האחרונות עוד ועוד שיטות טיפול המתמקדות בכך. באמצעות שיטת טיפול טבעי להפרעות קשב וריכוז המתמקדת באימון המוח ניתן לפתח יכולות קשב וריכוז גבוהות. שיטת הטיפול הנוירוקוגניטיבית עושה שימוש בתוכנות מחשב ובאמצעות השיטה נדרש המוח להתמודד עם תרגילים ומשימות הדורשות יכולות קשב וריכוז. באמצעות תוכנות אלה המיועדות לשיפור ביכולות הלימודיות של המטופל מצליחים להביא לשיפור משמעותי בזיכרון, ארגון, קבלת החלטות, סדר, שליטה על התקפי זעם ואימפולסיביות ועוד. תוכנות המחשב הייעודיות נועדו להפחית את הסימפטומים אך הן גם מטפלות בשורש הבעיה מכיוון שמגמישים את המוח והמטופל יכול להפחית את הסימפטומים הידועים של הפרעות קשב וריכוז לאורך שנים ארוכות ובכך לשפר משמעותית את חייו ואת האפשרות להצליח בחיים.

למידה יעילה

אימון מוחי נועד לעזור לסובלים מהפרעות קשב וריכוז ולהביאם להישגים משמעותיים בתוך זמן קצר. ילדים ומבוגרים החוזים בשינוי המהיר מתלהבים ונוטים להשקיע את כל מרצם ויכולתם במגמת השינוי ובכך להשתוות לילדים אחרים או לא לסבול מהסימפטומים של הפרעות קשב וריכוז. כאשר ילד נחשף לתכנית לימודים מהנה ומספקת הוא משתלב היטב בתוכנית. את התוכנית קובעים לאחר אבחון הילד או המבוגר ומתאימים לו אישית תוכנית המתאימה לצרכיו ויכולותיו. ידוע כי גם בעלי הפרעות קשב וריכוז יכולים להתרכז כאשר נושא מעניין אותם וכך ניתן לראות ילדים הסובלים מבעיות קשב וריכוז בעודם משחקים שעות על גבי שעות במשחקי מחשב, לראות טלוויזיה או להתמודד עם משימה בנושא המלהיב אותם. באמצעות פיתוח היכולת השכלית יכול המטופל לצבור כלים אשר נועדים לעזור לו ולמעשה לומדים לשלוט על הקשב.

להעלות את רמת הדופמין

ידוע כי יש חשיבות לרמת הדופמין במוח על מנת להצליח בלימודים ולשלוט ברמת הקשב והריכוז. אחת המטרות של תרופות כימיות היא לגרום להפרשת דופמין ברמה הנדרשת לפתח יכולת קשב וריכוז אך מחקרים מהשנים האחרונות מראים כי ניתן לשלוט ברמת הפרשת הדופמין גם באמצעות אימון מוחי. טיפול טבעי להפרעות קשב וריכוז באמצעות תוכנות מחשב תורמת ליצירת עניין ולמרות שמדובר בסביבה לימודית חד גונית באמצעות האימון המוחי לומד המטופל להגיע ליכולת ריכוז גבוהה ומכאן להפרשת דופמין כך שהוא מצליח במשימותיו הלימודיות. 

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה