תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

טיפול טבעי להפרעות קשב וריכוז

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

בשנים האחרונות ניתן למצוא עוד ועוד שיטות טיפול ואבחון הפרעות קשב וריכוז. מרפאות ומרכזי טיפול מקצועיים מציעים כיום מגוון שיטות אבחון וטיפול ולא רק באמצעות ריטלין כפי שהיה נהוג בשנים האחרונות. יש מקרים בהם ממליצים לתת ריטלין לילדים אך בשנים האחרונות קמו מתנגדים רבים לשיטת הטיפול בריטלין וכיום ניתן למצוא טיפול טבעי להפרעות קשב וריכוז באמצעות שיטות אלטרנטיביות וכך לעזור לילדים ולהימנע מנטילת תרופות ותופעות לוואי חמורות.

למה לא ריטלין

הפרעת קשב וריכוז מתחילה בילדות ולרוב ממשיכה בבגרות כך שללא טיפול מוקדם ככל האפשר הבעיה עלולה לגרום סבל רב לילד ולבוגר במהלך חייו. כאשר מאבחנים ילד בגן או בבית הספר עם קשיי לימודים, קושי ביצירת קשרים חברתיים, רגישות יתר והתפרצויות אימפולסיביות ממליצים להורים לקחת את הילד לאבחון ולהעניק לו טיפול. ילדים שלא אובחנו בילדותם יכולים ללכת בבגרותם לאבחון בעיית קשב וריכוז במכון פרטי וכך לטפל בבעיה העלולה לגרום להם ליצור קשר זוגי, קושי בלימודים גבוהים ובעיה למצוא עבודה ראויה ולהתמיד בה. אמנם ריטלין מוכח כתרופה יעילה העוזרת לילדים לפתור חלק מהבעיות אך יש לריטלין תופעות לוואי ונוצרת תלות בתרופה. ידוע כי טיפול בריטלין אינו פותר בעיות קשב וריכוז אלא רק מטפל בסימפטומים. כיום ניתן למצוא שיטות חדישות טבעיות אשר נועדו לפתור את בעיות קשב וריכוז ולכן מומלץ להורים או למבוגרים לבחון את האפשרויות ולבחור בשיטה טבעית ללא יצירת תלות בריטלין ודומיו.

טיפול הומאופתי

טיפול טבעי להפרעות קשב וריכוז באמצעות טיפולים משלימים וטיפולים הוליסטיים מונע את הצורך להיות תלויים בריטלין וכך יכול הילד או המבוגר הסובל מבעיות קשב וריכוז לקבל טיפול של תרופות טבעיות. רפואה משלימה מציעה באמצעות טיפול הומאופתי דרך לטיפול יסודי מהשורש ולא כמו ריטלין המטפל בסימפטומים. טיפול הומאופתי אינו כולל תופעות לוואי או תלות וכך ניתן להעניק לילד או למבוגר דרך חלופית וטבעית מתרופות המורכבות מרכיבים טבעיים בלבד. טיפול הומאופתי מעורר את הגוף לטיפול עצמי וכוחות הריפוי של הגוף והנפש מתחזקים ומטפלים בבעיה.

טיפול באמצעות תוכנות

הריטלין ידוע ביכולותיו לשפר יכולות קשב וריכוז ועזרה במקרים של אימפולסיביות או התקפי זעם אך הטיפול התרופתי בריטלין אינו משפר יכולת ארגון, ניהול עצמי ובעיות חברתיות. כיום ניתן לפנות למרפאות מומחים המציעות תוכנות מחשב שתפקידן לאמן את השכל ולשפר זיכרון, יכולת ארגון, שליטה על אימפולסיביות והתקפי כעס, לשפר ולפתח יכולת קבלת החלטות ועוד. באמצעות התוכנות מאמנים את המוח האנושי הידוע בגמישותו ובאמצעות מגוון תרגילים שכליים והתמודדות עם בעיות ותרגילים משיגים שיפור ביכולות קשב ויכולות ריכוז בזמן לימודים. הטיפול באמצעות התוכנות מפחית משמעותית תסמינים של בעיות קשב וריכוז ובתוך זמן קצר חוזים בשיפור רב הנשמר לאורך שנים רבות.

טיפול באמצעות נוירופידבק

שיטת הטיפול נוירופידבק תופסת פופולריות בשנים האחרונות ונחשבת ליעילה מאוד. טיפול טבעי להפרעות קשב וריכוז באמצעות נוירופידבק מגיעה ל- 85% הצלחה, אחוז גבוה העולה על שיטות טיפול אחרות ובהן ריטלין. באמצעות הנוירופידבק מצליחים להביא לשינוי בפעילות השכלית על ידי חיזוקים חיוביים ותגובות שליליות הנעשות בזמן צפייה בסרט או בזמן משחק בקונסולת משחקים (כמו שיש בבתים רבים). בזמן הטיפול מצמידים אלקטרודות לעור הקרקפת באמצעותן מודדים זרמים חשמליים וכך יכול המטפל לבדוק, למדוד ולנתח בזמן אמת את הנתונים וגם המטופל חוזה באמצעות מסך מחשב בנתונים ויזואליים הממחישים לו את תגובותיו. השיטה מפעילה התניות וגירויים וכך ניתן לשנות את דפוסי הפעולה של השכל ובתוך זמן קצר משתנים דרכי הפעולה של מסלולים עצביים במוח והמטופל משנה התנהגויות ומתקדם בטיפול.

    

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה