תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
קשב וריכוז- מערכת תיאום תורים אצל המומחים המובילים בישראל

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

טיפול משפחתי בנושא קשב וריכוז

 

כאשר אחד מבני המשפחה מתמודד עם בעיית קשב וריכוז, קיימת השפעה על יתר בני הבית. כל המרקם האנושי והמשפחתי עלול להיות מושפע מכך. אם מדובר באחד הילדים, אזי על ההורים להבין את המשמעויות של הבעיה ולחשוב על דרכים להתמודדות עמה. כאשר מבינים את מקור הבעיה וכיצד ניתן להתמודד עמה, ישנה הקלה גדולה בהתנהלות יום יומית. חשוב מאוד לקבל כלים נכונים ויעילים להתמודדות עם בעיות קשב וריכוז על מנת לשפר את האקלים הרגשי בתוך המשפחה ולחזק את התקשורת הבין אישית. טיפול משפחתי בנושא קשב וריכוז יכול לתת מענה וביטוי לרגשות של כל אחד מבני משפחה, ויחד בכוחות משותפים לעמוד מול האתגרים בהצלחה ובאהבה.

טיפול משפחתי נקודתי
כל משפחה היא מיוחדת בדרכה. המשפחה כתא מתפקד, מורכבת ממטענים רגשיים ותרבותיים שונים. בני הזוג מביאים עמם חוויות והרגלים מהמשפחות הגרעיניות שלהם וכאשר הם מקימים משפחה, כמה מהיסודות אשר עיצבו את חייהם משפיעים על ההרכב המשפחתי החדש. כאשר כל אחד מבני הזוג מביא עמו לקשר הזוגי עולם שלם של ערכים, אמונות ושיטות חינוך שונות, לעיתים ישנה הסכמה בין בני הזוג ולעיתים אין. הנושא נעשה מורכב כאשר מתמודדים עם בעיית קשב וריכוז אצל אחד או כמה מהילדים. גישות שונות בחינוך עלולות לגרום נזק לילד או לילדים בתוך המשפחה. ללא קו מנחה המאגד את ההורים וכלים נכונים, הילדים עלולים לקבל מסרים סותרים ומבלבלים. בעיית קשב וריכוז בהווייתה מביאה את מי שמתמודד עמה להמון בלבול בתפקוד היום יומי בסיטואציות שונות. קל וחומר כאשר ההורים אינם מאוחדים בדעתם ומנסים על הילדים תיאוריות שונות. ישנן דרכים להתמודדות עם הנושא וניתן לפנות לאנשי מקצוע בתחום. כאשר ההתמודדות עם הסיטואציות השגרתיות מתחילות להיות קשות ומאתגרות, מומלץ לפנות למטפל פסיכותרפיסט מוסמך. טיפול משפחתי הנו טיפול ממוקד וקצר מועד המאפשר לכל אחד מבני המשפחה לבוא לידי ביטוי בתהליך הטיפולי. הטיפול המשפחתי מאפשר להציף את הבעיות איתן מתמודדים כל בני הבית ולקבל כלים מעשיים לפתרונן.

ניתן להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז
העולם שלנו מורכב מהפרעות קשב ללא הרף. בעולם טכנולוגי מתקדם קשה יותר להישאר מרוכזים רק בדבר אחד. ההתפתחות הטכנולוגית מביאה עמה מכשירים אלקטרונים ודיגיטליים ופלטפורמות ליצירת קשרים חברתיים אשר השימוש הגובר בהם גורם להסחות דעת מתמשכות. התראות קופצות עם צלילים, מסכים מרצדים, טלפונים סלולאריים, מכשירי אייפד וטאבלטים לסוגיהם, טלוויזיה, מחשב ועוד הם רק חלק מהרעשים המרכיבים את יומנו. הילדים של היום נולדו לעולם טכנולוגי מתקדם בו נדרשת חלוקת קשב רחבה ועצומה. גם המבוגרים מתמודדים עם אותן הסחות דעת בהיקפים ובתדירות שונה. טיפול משפחתי יכול לסייע למשפחה כולה להתמודד עם בעיות קשב וריכוז, תוך שמירה על האחדות המשפחתית.

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה