תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

טיפול פסיכולוגי בילדים ומדוע ילדים הם כה רגישים?

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

טיפול פסיכולוגי בילדים ומדוע ילדים הם כה רגישים?

אם אתם שמים לב שדבר מה אירע לילד שלכם לאחרונה, שההתנהגות שלו השתנתה, שהוא איננו כתמול שלשום, אל תזניחו את הילד, טיפול פסיכולוגי בילדים הוא נחוץ והכרחי. ילדים בני כל הגילאים עלולים לסבול מבעיות רגשיות, מבעיות התנהגותיות, ואלה לא צצות כך סתם, יש להן סיבות אליהן יש להתייחס בכובד ראש.

מדוע ילדים הם כה רגישים?
ילדים הם אכן עם רגיש. הם אינם חסונים נפשית כמו מבוגרים ואין להם את כל הכלים לווסת את עצמם. לרוב, מבוגרים הסובלים מבעיות רגשות, כן נוטים לבטא את התחושות שלהם, לבטא את הבעיות באופן וורבאלי, וזאת בניגוד לילדים. ילדים לא נוטים לדבר על מה שמציק להם, הם מביעים את המצוקות דרך התנהגות, דרך ביטוי בעיות רגשיות, ולבעיות רגשיות והתנהגותיות, יש הרבה מאוד תצורות. הילד שלכם לא יבקש מעצמו טיפול פסיכולוגי בילדים, הילד לא יודע שהוא זקוק לטיפול, אבל אתם אמורים לדעת זאת טוב יותר מכל אחד אחר. הרי אתם מכירים את הילד ואתם אלה שערים לשינויים בדפוסי התנהגות ובהתנהלות חריגה.

טיפול פסיכולוגי בילדים ומתי לגשת אל מטפל?
ישנם הרבה מאוד תמרורי אזהרה אליהם יש להתייחס. על כל מקרה תמרורי אזהרה אלה מופיעים כבר בגיל שנה או אפילו בגיל צעיר יותר. טיפול פסיכולוגי בילדים מיועד הן לתינוקות, הן לפעוטות, הן לילדים צעירים והן למתבגרים. כל עת בה בה אתם חווים שינוי בהתנהגותו של הילד, זהו איננו הילד אותו אתם מכירים, יש להתייחס לכך בכובד ראש ולהעניק בהקדם טיפול הולם. הבעיות, לא תעלמנה כלעומת שבאו, הן עלולות להתעצם ולגדול, ולא ליום הזה אתם מייחלים. מדובר על שינויים בדפוסי אכילה. כאשר הילד סובל מהפרעות אכילה, יש להתייחס לכך ברצינות ולא להמתין עד יעבור זעם. מדובר על הפרעות בדפוסי שינה. אם הילד התחיל לישון יותר מהרגיל או לישון פחות מהרגיל, גם אז עלולות להידלק נורות אדומות. אם ילד שנגמל מחיתולים, חוזר להרטיב בלילה או ביום, סימן שדבר מה איננו כשורה. כמו כן יש להתייחס להתבודדות של הילד, להסתגרות, או אולי להחצנת יתר. יש להתייחס לילדים שאומרים שהכל אצלם בסדר, גם זה אומר שמשהו איננו בסדר, הרי לא יכול להיות טוב כל הזמן, אלה ילדים שלא מביעים את מה שמעיק עליהם. כמו כן יש להתייחס לגילויי אלימות, להתפרצויות זעם, לאגרסיות, לפגיעה עצמית ופגיעה באחרים, להטחת הראש בקיר או ברצפה, לחרדות, פחדים מוגברים, לדכדוך ולדיכאון. עוד תופעה שיש להתייחס אליה בכובד ראש, היא כפייתיות וחזרתיות. כאשר הילד סובל לפחות מאחד התסמינים הללו, יש לפנות בקדם למטפל פסיכולוג קליני, על מנת לאבחן ממה הוא בדיוק סובל ועל מנת לבנות לו תוכנית טיפול מומלצת על פי צרכיו.

היכן מוצאים פסיכולוג טוב?
לא תמיד אנו מכירים אנשים שיכולים לייעץ לנו ולהמליץ לנו על פסיכולוג טוב וכאן בדיוק, רשת האינטרנט עומדת לרשותכם. ברשת תוכלו לקרוא הרבה מאו מאמרים וכתבות על טיפולים פסיכולוגיים לילדים, הן בעברית והן באנגלית. תוכלו להתוודע לשיטות טיפול שונות. שיטות טיפול המתאימות במיוחד לפעוטות, ילדים צעירים ולמתבגרים. תוכלו לגלוש לאתרי מכונים פסיכולוגיים המציעים לכם את מיטב אנשי המקצוע בתחום, לקרוא על שיטות הטיפול הייחודיות להם. תוכלו גם למצוא על נקלה פסיכולוגים באזור מגוריכם. אם למשל אתם מתגוררים בחיפה, רשמו בגוגל “פסיכולוג ילדים חיפה” ובדפי בתוצאות תוכלו להכיר מגוון רב של פסיכולוגים באזור המגורים שלכם. פסיכולוגים רבים מתחזקים אתר אינטרנט משלהם ומפרטים באשר לשיטות הטיפול הייחודיות להם. על כל פנים, כאשר הילד מגלה מצוקות אישיות, אל תתמהמהו, מצאו לו מטפל טוב בהקדם, על מנת למזער נזקים ועל מנת להושיט לו עזרה בזמן אמת.

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה