תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

טיפול פסיכולוגי בילדים ומתי נדלקים נורות אדומים?

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

טיפול פסיכולוגי בילדים ומתי נדלקים נורות אדומים?

עם השנים ועם המודעות ההולכת וגוברת, טיפול פסיכולוגי בילדים והן במבוגרים הפך להיות שכיח מאוד ונפוץ. זה לא שפעם ילדים לא סבלו מבעיות התנהגותיות ורגשיות, אבל המודעות לבעיות הללו ולזיהוין הלכה וגברה, כמו כן, תכתיבי העולם המערבי המודרני השונים, הם טומנים בחובם הרבה מאוד לחצים מלחצים שונים. כמו כן, הילדים של היום מתבגרים מהר יותר ולכן גם השינויים המתחוללים בנפשם ובגופם, גם הם מהירים יותר. על כל מקרה, בעת מתעוררות בעיות מבעיות שונות אצל ילדיכם, יש לפנות אל מטפל בהקדם.|

מדוע טיפול פסיכולוגי בילדים הינו כה מהותי?
טיפול פסיכולוגי בילדים הינו חשוב מאין כמותו. הבעיות, אינן הולכות ופוחתות, הן אף מתעצמות. ככלל, ילדים הרבה יותר רגישים ממבוגרים, ולכן נוטים לסבול מבעיות התפתחותיות, בעיות רגשיות ובעיות התנהגותיות. בכל עת בה אתם צופים שינוי דרסטי בהתנהגות ילדיכם, רואים שאיננו מתנהג כימים ימימה, יש לפנות אל פסיכולוג קליני בהקדם, מבלי לחוש בושה, מבלי לחוש מבוכה ומבלי שום צורך לתייג את ילדיכם כבעייתי. רבים הם הילדים הסובלים מבעיות רגשיות ואמנם אין זו צרת רבים חצי נחמה, אבל נחמה אחת בהחלט יש בנמצא – ניתן לטפל בבעיות הללו, להקטין את עוצמתן ואולי להתגבר לגמרי מהן. מוטב מוקדם ככל האפשר, אל תתמהמהו, העניקו עזרה לילד כמה שיותר מוקדם.

למה הורים לא יכולים לטפל בילד לבד?
להורים אין הכלים הטיפוליים שיש לפסיכולוגים, עובדים סוציאליים ופסיכיאטרים. ההורים גם מעורבים מאוד, וזאת כמובן מטבע הדברים, בחייו של הילד ובשגרת יומו, ולכן אינם נחשבים כגורם אובייקטיבי. יש צורך עז שגורם אובייקטיבי מהצד, יעניק טיפול פסיכולוגי בילדים וכמה שיותר מוקדם. למטפלים יש את כל הכלים הנחוצים על מנת לאבחן את הילד, מה שאין להורים, ובהתאם לנתונים ולאבחון, לבנות לו תוכנית טיפולים פרטנית משלו. המטפל לא רק יקיים אינטראקציה עם הילד, אלא גם עם ההורים. הוא ידריך אותם ויקנה להם את כל הכלים על מת להעניק מענה הולם לבעיותיו הרגשיות וההתנהגותיות של הילד. ישנם מטפלים מומחים לגיל הרך, ישנם מטפלים מומחים לילדים צעירים, וישנם מטפלים מומחים בטיפול במתבגרים. ניתן להעניק לילדים טיפול פרטני של אחד על אחד, כלומר רק הילד עם המטפל. ניתן להעניק טיפול דיאדי, טיפול בו הילד וההורה שותפים. ניתן להעניק טיפול לכל בני המשפחה, וניתן להעניק טיפול קבוצתי בו ישנם עוד כמה ילדים מלבד הילד שלכם.

מתי נדלקים נורות אדומים?
ישנם סממנים בדוקים אליהם יש להתייחס בכובד ראש. ככלל מדובר על שינויים בדפוסי התנהגות, לפתע הילד שלכם איננו מתנהג כרגיל. מהם הם כל אותם תמרורי אזהרה? מדובר על שינויים בדפוסי אכילה, שינויים בדפוסי שינה. אם למשל הילד סובל מירידת תיאבון דרסטית, או עליית תיאבון דרסטית, אין להתעלם מכך, יש לכך סיבה. אם הילד משנה את דפוסי השינה שלו, אל תתעלמו. מדובר על ילדים המתקשים להירדם, ילדים המתעוררים באמצע הלילה וסובלים משינה שאיננה רציפה, וילדים הישנים יותר מבעבר. בכל עת בה הילד שלכם מגלה התנהגות אגרסיבית ואלימה, אמורים להידלק כל הנורות האדומים. כמו כן יש להתייחס לשינויים תכופים במצבי רוח, לדיכאון, כפייתיות, חרדות, פוביות, פגיעה עצמית או פגיעה באחרים.הילד כמובן לא אמור לסבול מכל התסמינים הללו, אבל גם אם אפילו הוא סובל מאחד מהם, יש להתייחס לכך בכובד ראש. אל תדחו טיפולים ואך תישארו אופטימיסטים חסרי תקנה, וודאי לא במקרים הללו. הרי אתם רוצים בכל מעודכם שהילד יחזור לחיות חיים מאושרים ושלמים, ילד שלם עם עולמו הפנימי והחיצוני, ועל מנת להשיג את המטרה הזו, יש להושיט לו עזרה בזמן.

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה