תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

טיפול פסיכולוגי בילדים ושינויים בדפוסי התנהגות אצל ילדים

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

טיפול פסיכולוגי בילדים ושינויים בדפוסי התנהגות אצל ילדים

כל ההורים באשר הם דואגים לבריאות הילדים שלהם, הן הבריאות הפיזית והן הבריאות הנפשית. לעיתים משהו עלול להשתבש בכל מיני מישורים ואז יהיה עליכם לפנות או אל רופא המשפחה שלכם או לפנות, כאשר מדובר על בעיות רגשיות, אל פסיכולוג קליני מומחה בבעיות רגשיות והתנהגותיות אצל ילדים. כאשר ילדיכם אכן סובל מבעיות רגשיות, טיפול פסיכולוגי בילדים הינו הכרח המציאות, ואל תדחו שום דבר למחר, אל תאמרו “הכל יהיה בסדר” שכן בעיות רגשיות אינן נעלמות מעצמן, הן עלולות לגדול ולהתעצם.

מתי טיפול פסיכולוגי בילדים הוא הכרח?
טיפול פסיכולוגי בילדים הוא הכרח כאשר חל שינוי בדפוסי ההתנהגות או ההתנהלות של ילדיכם. כל שינוי מהותי אמור להדליק אור אדום ומדובר על מגוון תופעות ושינויי דפוסי התנהגות. יש להתייחס בכובד ראש לילדים שדפוסי האכילה שלהם משתנים לפתע. ילד שהיה רגיל לצרוך תזונה מאוזנת, לפתע מפסיק לאכול או סובל מאכילת יתר. כאשר מדובר על ילדים קטנים, יש להתייחס ברצינות המרבית לילדים אשר חזרו להרטיב וזאת לאחר שנגמלו מחיתולים. כמו כן יש להתייחס לילדים אשר נוטים לבכות בשל כל דבר שולי, ילדים הנוטים להתפרצויות זעם, אגרסיות, אלימות כלפי עצמם או כלפי הסביבה, הן כאשר מדובר על בני משפחה והן כאשר מדובר על ילדים אחרים בבית הספר. מה זוהי אלימות כלפי עצמם? מדובר על ילדים אשר נוטים לחתוך עצמם באמצעות חפצים חדים, ילדים אשר נוטים להטיח את ראשם בקיר או ברצפה, ילדים אשר מצהירים על כך שהם רוצים למות, כלומר הם מגלים נטיות אובדניות. כמו כן, אנו מדברים על ילדים הסובלים מהפרעות כפייתיות, חזרה על פעולות, על ילדים הסובלים מחרדות ודיכאון. בילד אחד יכול להופיע רק סימפטום אחד, ואילו בילד אחר יכולים להופיע כמה סימפטומים. על כל מקרה, גם אם מופיע רק סימפטום אחד, יש לפנות בהקדם אל פסיכולוג מומחה לילדים אשר הוכשר קלינית לעסוק במקצוע.

על לחצים מהנם סובלים ילדים
ילדים יכולים לסבול מלחצים וסטרס מכל מיני סיבות. יכולים להיות אלה יחסים עכורים במשפחה, ביניהם לבין ההורים או ביניהם לבים האחים, יכול להיות שמצבו הנפשי של הילד יתדרדר כאשר ההורים נפרדים או מתגרשים. כמו כן ילדים רבים נתונים למעשי בריונות, הצקות וחרם חברתי מצד ילדים אחרים.כל המקרים הללו גורמים למצוקה נפשית רבה, וילדים לא נוטים לדבר על בעיותיהם כמו מבוגרים. הם שומרים הכל בלב ומבטאים את המצוקות באמצעות הפרעות רגשיות והפרעות התנהגותיות. עוד ילדים העלולים לסבול מבעיות רגשיות, הינם ילדים הסובלים מלקויות למידה והפרעות קשב וריכוז או ילדים הנמצאים על הספקטרום האוטיסטי. בכל מקרה, כאשר אתם פונים אל פסיכולוג מומחה, יהיה עליו בראש ובראשונה לאבחן את הילד, לאתר מאין נובעות הביעות, אולי לערוך לו אבחון פסיכולוגי מקיף, ורק לאחר מכן לבנות לו תוכנית טיפול ייעודית . טיפול פסיכולוגי בילדים איננו עניין של מה בכך, ולכן יש לגשת רק לאנשי המקצוע הטובים ביותר, האבחון חייב להתבצע במשנה זהירות. טיפול פסיכולוגי ניתן הן לתינוקות רכים בשנים, באמצעות הדרכת ההורים כמובן. הן לפעוטות, הן לילדים צעירים והן למתבגרים. כל גיל והבעיות האופייניות לו.

מהם סוגי הטיפולים?
ניתן לטפל בכל ילד באופן יחידני. כלומר זה רק הילד אל מול המטפל, תוך כדי הדרכת ההורים כמובן. ניתן גם להעניק לילד טיפול דיאדי אשר משמעותו היא נוכחות אחד ההורים במהלך הטיפול. ניתן גם לגייס את כל המשפחה ולקבל טיפול משפחתי כולל וישנם גם טיפולים קבוצתיים.

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה