תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

טיפול רגשי לשיפור איכות החיים

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

טיפול רגשי לשיפור איכות החיים / מאת פורטל קשב וריכוז

טיפולים רגשיים יכולים לעזור לסוגים שונים של אנשים. באופן כללי, ניתן לומר שטיפולים רגשיים מתאימים לשני סוגים של אנשים. סוג אחד הם אלה שמרגישים שיש להם בעיה (או בעיות) פסיכולוגית או רגשית, שהם רוצים להתגבר עליה. הסוג השני הוא אנשים שמרגישים שהם רוצים לשפר את איכות החיים שלהם, גם אם הכול נראה פחות או יותר בסדר.

בעיות וקשיים מסוגים שונים

טיפול רגשי יכול לסייע במגוון רחב של בעיות:

• אירועי חיים – אנשים רבים זקוקים לעזרה בעקבות אירועים קשים שהם חווים בחיים. אירוע קשה, איננו חייב להיות קשה באופן אובייקטיבי, כמו מעורבות בתאונת דרכים, למשל. די בכך שהאירוע נתפס על ידי האדם כקשה עבורו, בכדי להפוך את הטיפול בו לראוי וחשוב. אירועי חיים יכולים להיות התמודדות עם מחלה של האדם עצמו או של מישהו קרוב לו; מוות של אדם קרוב; פרידה מבן זוג, כישלון, וכן הלאה.

• קשיים חברתיים – אנשים רבים, ביניהם גם ילדים צעירים, מתקשים בקיום קשרים חברתיים משמעותיים. חלק מהאנשים הללו חסר את הכלים הבסיסים של תקשורת בהירה, של אמפתיה, של הבנת האחר. אנשים אחרים יודעים היטב מה הם היו רוצים שיקרה, ואפילו יודעים מה לעשות, אבל מתקשים להוציא את הכוונות אל הפועל.

• ערך עצמי – ישנם אנשים הסובלים מערך עצמי נמוך. גם כאן, ערך עצמי נמוך איננו בהכרח תוצאה של יכולת נמוכה. גם אנשים בעלי יכולות גבוהות ולעיתים אפילו מרשימות, עשויים לסבול מערך עצמי נמוך. היבט נוסף של ערך עצמי, יכול להתקשר לדימוי גוף שלילי. גם כאן, אנשים שסובלים מדימוי גוף נמוך, אינם בהכרח אנשים בעלי בעיית משקל יוצאת דופן, או כאלה שסובלים מפגם מולד או נרכש.

• בעיות רגשיות נוספות – למעשה, בעיות רגשיות קיימות כמספר האנשים המהלכים על פני האדמה. בצורה כזאת או אחרת, כל אחד סובל לפעמים מפחדים, מחרדות, מכעסים, ממחשבות שמטילות ספק בזהות העצמית, מבדידות או מדיכאון. מי שלא חש מעולם אף אחד מן הדברים הללו, סביר להניח שהוא פשוט מתעלם מרגשותיו או מדחיק אותם, וסופם לצוץ מתישהו. השאלה מתי משהו הופך לבעיה רגשית לא יכולה לקבל מענה פשוט. אפשר לומר בקצרה, שכאשר מישהו מוטרד באופן יוצא דופן מהיבט רגשי בחייו, וסבור שיש מקום לשיפור, טיפול רגשי יכול לסייע לו.

• ילדים ונוער – ראוי לציין שבני נוער וגם ילדים צעירים עשויים לחוות קשיים רגשיים לא פחות ולעיתים יותר מהמבוגרים. כאן על ההורים והסובבים אותם לגלות אחריות לסימני מצוקה, להיעזר באבחונים וכאשר צריך, לפנות לטיפול רגשי שניתן על ידי מטפל שמתמחה בטופול בילדים.

בלי בעיות מיוחדות
ישנם מטפלים רגשיים שמציעים עזרה גם לאנשים שלא מבקשים לטפל בפן מסוים בחייהם שמצריך התייחסות מיוחדת. לעיתים מדובר באנשים שמרגישים “תקועים”, שמרגישים שהם חסרי אנרגיה, ושהם רוצים משהו אבל לא מצליחים להגדיר לעצמם מהו. טיפול רגשי יכול לעזור גם לאנשים שמרגישים שהם נמציאם במקום טוב בחיים, אבל רוצים להמשיך הלאה. יש שמגדירים זאת כתהליך של צמיחה, או העצמה. טיפולים רגשיים או ייעוץ רגשי, יכולים להפוך אנשים מרוצים, לאנשים מאושרים.

נכתב ע”י: פורטל קשב וריכוז
יש לכם שאלות? כנסו לפורום הפרעות קשב וריכוז 

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה