תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

לילדים יש הרבה אנרגיה אך מה קורה כאשר היא אינה מתועלת לטובתם ומתפזרת? תרגול בשיטת תאגיה מאפשר למקד את הקשב ולשפר את יכולות הלמידה.

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

לילדים יש הרבה אנרגיה אך מה קורה כאשר היא אינה מתועלת לטובתם ומתפזרת? תרגול בשיטת תאגיה מאפשר למקד את הקשב ולשפר את יכולות הלמידה.

תאגיה היא שיטה מתקדמת לשיפור היכולות האישיות. תרגול התאגיה משביח את יכולות הלימוד ומקל על קשיי קשב וריכוז. התרגול מורכב מתרגילים קצרים של תנועות ונשימות שמרכזים את האנרגיה האישית ומונעים את פיזור ואיבוד תשומת הלב.
לרוב ילדים מאוד אנרגטיים, הם אוהבים לזוז, לקפוץ, לרוץ, להשתולל. הם מסוגלים לנוע הרבה יותר ממבוגרים ומתעייפים מכך פחות. לכן קשה לומר שלילדים יש מחסור באנרגיה, אם כן מדוע ילדים אנרגטיים וחיוניים מאבדים אנרגיה וסובלים מהפרעות קשב וריכוז?
הסיבה נעוצה בחוסר היכולת לתעל את האנרגיה האישית לטובתם.

ריכוז או ‘מתן תשומת לב’, היא פעולה של איסוף ומיקוד האנרגיה המנטאלית בדבר מסוים, כדי לקלוט את המסרים והנתונים שבו. הקשב לעומת זאת היא החזקת ההתמקדות מספיק זמן כדי לאפשר למידה לדוגמא.
מרבית ההפרעות בנושא קשב וריכוז נובעות מאי היכולת למקד את האנרגיה האישית ו/או מחוסר היכולת להחזיק את המיקוד. במצב זה ישנה נטייה לפספס מידע חשוב, להתבלבל ולטעות.
חוסר היכולת לתעל את האנרגיה האישית היא גם הסיבה העיקרית לכך שתופעת הפרעות הקשב והריכוז רווחות היום יותר מבעבר, כאשר קיים קשר ברור לחיים בסביבה טכנולוגית.
נדמה את הגירויים הרבים סביבנו לאוסף של מגנטים שמושכים את תשומת הלב. כאשר קיימת היכולת לווסת את האנרגיה האישית, כלומר להחליט מתי וכמה אנרגיה אנו מקדישים לכל דבר, יש לנו אפשרות להרוויח חזרה, ללמוד לדוגמא. אך כאשר ‘המגנט’ האישי חלש לעומת הגירויים שבסביבה, תשומת הלב ‘מתמגנטת’, נמשכת ללא שליטה לדברים שאינם מועילים לנו באותו הזמן. במצב זה היכולת לשמור על האנרגיה האישית לוקה בחסר ואנו מאבדים כוח בלי להצליח להרוויח חזרה. קל לראות את תופעת ‘התמגנטות’ תשומת הלב אצל ילדים שמשחקים בריכוז סמוך לטלוויזיה למשל וברגע שהפרסומות מתחילות, הם מפסיקים את המשחק ובוהים במסך ארוכות.
למצב זה של חוסר יכולת לנהל את האנרגיה האישית ישנן השלכות נוספות: כאשר תשומת הלב מפוזרת אין נוכחות, האדם נמצא, לא נמצא. זו הסיבה שאצל בעלי הפרעות קשב וריכוז ישנם מצבי חולמנות רבים וחוסר הקשבה כשמדברים אליהם. פיזור מיקוד האנרגיה גורם להם לעסוק בתפל ולא בעיקר, בנוסף לקושי לארגן חומר ולזכור אותו. במצב זה גם אם המידע מובן, ישנה נטייה לטעות משום הקושי למקד את האנרגיה האישית בפרטים.

ניתן להבין שגם אם לילד יש הרבה אנרגיה זה עדיין לא אומר שהוא יודע כיצד להשתמש בה לטובתו וכיצד לשמר אותה מבלי להתפזר ולהתעייף.
כאן בדיוק אפשר לחולל שינוי משמעותי בעזרת תרגול התאגיה.
תרגול התאגיה ממקד ומחזיר את הפוקוס. כמו צמצם שתפקידו לווסת את כמות האור, תרגילי התאגיה מרכזים את האנרגיה האישית ומנתבים אותה כדי להעלות את רמת הריכוז והקשב. לא צריך להבין או לדעת דבר, אין צורך להתאמץ, פשוט לתרגל במשך כמה דקות והתרגילים כבר מחוללים את השינוי.
בשיטת התאגיה ישנם תרגילים המיועדים לשפר את יכולות הלמידה כאשר המתרגל לומד כיצד לתעל את האנרגיה האישית וליצור מיקוד גבוה במשימות. תרגול התאגיה מעניק כוח ומקל על מצבי דחיינות ובנוסף משפר את יכולת ההתמדה ואת היכולת לתת תשומת לב מלאה ונוכחת לדברים. כך ניתן להישאר שקטים ומרוכזים מבלי לאבד את תשומת הלב לגירויים חיצוניים.
פרטים נוספים על השיטה, וידאו ועוד, באתר תאגיה: Tagaya.co.il
© כל הזכויות שמורות לאהד אזולאי 2013

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה