תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

לילה טוב לילד שלי

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

ילדים עייפים ורגועים – נרדמים כהלכה. גם ילד עם הפרעת קשב וריכוז יילך לישון בנחת כאשר הוא עייף ורגוע. אבל איך עושים את זה?

כדאי לוודא כי הילד ישהה לפחות שעה באוויר הפתוח מחוץ לבית, ייהנה מפעילות גופנית כלשהי בשעות אחה”צ, יבלה עם חבר חלק משעות הפנאי, ויידע באופן ברור מה מצפה לו בהמשך הערב. בעיקר, כדאי ליצור שיגרה טובה וברורה אשר תקטין למינימום את העימותים והחיכוכים ותיצור אווירה נינוחה לקראת השינה.

אין זה קל ליצור שיגרה שקטה עם ילד בעל ADHD משום שכל גירוי בלתי-צפוי עשוי “לעורר” אותו ולהפעיל אותו, ולכן חשוב לנסות למנוע הפתעות למיניהן בשעות הערב, כולל “הפתעות טובות” כמו ביקור פתאומי של סבא וסבתא. כמובן, חשוב שההורה המלווה את הילד לפני השינה יהיה רגוע ויתמסר לילד בשעת ההשכבה בנחת.

אפשר וכדאי להקנות לילד הרגלי שינה קבועים. כולנו תלויים בהרגלים שאנו מאמצים, ולא כל שכן ילד עם הפרעת קשב וריכוז.

הנה מספר עניינים שכדאי לשים לב אליהם:

להירדם במיטה – בבתים רבים מניחים לילד להירדם בסלון מול הטלוויזיה. בדרך זאת,  ההורים נמנעים מעימות ישיר בנושא השינה. אולם, זהו הרגל נפסד. עדיף להתמודד במשך מספר לילות עם המעבר לחדר שלו מאשר ללמד אותו להירדם בסלון, באופן בלתי מתוכנן. זאת לגמרי אחריות ההורים ללמד את הילד לישון במיטתו, וכמו בעניינים אחרים נדרשת גם כאן עקביות ונחישות.

הקול – עוד לפני הכניסה לחדר שלו כדאי להוריד את הטון ולדבר בקול נמוך וחלש. קול שקט ורגוע הוא חיוני ליצירת אווירה מתאימה לשינה.

להרגיע את ההורים – אני אוהבת להדגים להורים מתוחים כיצד הם נשמעים או להשמיע להם הקלטה של הקול שלהם. הם בטוחים שהם מדברים ברוגע אבל המתח במיתרי הקול שלהם משתקף באופן כל כך ברור שקל להבין מדוע הילד נהיה מתוח מחדש עם הכניסה לחדר. על מנת לוודא שקולך אינו מתוח אפשר לבצע מספר נשימות מרגיעות לפני התחלת הטיפול בילד. כאשר אתם, ההורים, חשים שהמתח בכם התפוגג גשו אל הילד, דברו בקול נמוך ונעים, עודדו אותו לפרוש לשינה.

הרגלים – בדומה לקפיץ שלאט-לאט נרגע ומתרפה, גם הילד הולך ומתרפה לקראת הלילה. אם אין “הקפצות” מיותרות כגון חיכוכים או פיתויים לא מתוכננים הילד יתרגל ללכת לישון כשהוא עייף. אם יש לכם כלב אתם יודעים שאין צורך להתחנן לפניו כי יילך לישון. גם לילד אין צורך להתחנן אלא אם יוצרים דפוסי התנהלות גרועים מלכתחילה. ואם כי לא נעים לשמוע זאת, חשוב להבין שלא הילד יוצר את ההרגלים השונים בבית אלא – ההורים.

הפגת מתח – אם לאחד ההורים יש הפרעת קשב וריכוז קיים סיכוי סביר כי הורה זה יוצר מתח במקום שקט. מתח יוצר עלייה בפעילות ואילו הרפיה יוצרת ירידה והקטנה הדרגתית של הפעילות באופן המוביל בנחת אל השינה. אם יש לכם ילדים עם ADHD ההרפיה חשובה במיוחד ודבר זה נכון לגבי כל הילדים וגם לגבי כל ההורים, כפי שמייד נפרט.

קחו את הזמן – מניסיוני, הצעה זאת איננה נקלטת אצל אנשים נמרצים, מדוכאים, עצבניים, עייפים.  הם נוטים לוותר על הרגעה עצמית ומעדיפים “לתקתק” את ההשכבה. אבל זה לא עובד. להיפך. הורה קצר-רוח או מתוח מעביר את המתח אל הילד ויכול לגרום גם לילד מנומנם להתעורר מחדש למצב של פעילות מיותרת. כל דקה שאתם משקיעים בהרגעה עצמית שלכם – היא רווח נקי לכול המשפחה.

אם אינכם יודעים כיצד לעבור ממצב מתוח להרפיה אפשר ללמוד זאת ב-2 -3פגישות אצל מטפלים או מאמנים אישיים המתמחים בעניין.

במרכז האימון של iCU מתקיים מפגש הדרכה להרפיה והפגת מתח במסגרת קורס אימון ADHD. הקורס מיועד למטפלים, מאמנים, והורים של ילדים עם הפרעת קשב וריכוז.

 
ייעוץ להורים: 1-800-80-80-88

פרטים על קורס אימון ADHD להורים ומטפלים

 http://my-intuition.com/page80.html

 

שלכם,

אסתי פישר היים

מנהלת iCU – תרפיה באימון אישי

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה