תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

למי מיועד אבחון דידקטי

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שנים רבות חוקרים את נושא לקויות הלמידה והתחום הולך ומתפתח. ככל שהתחום מתפתח כך גם נוצרות תורות ואסכולות חדשות שמטרת כולן בסופו של דבר לעזור לתלמיד לממש את הפוטנציאל השכלי שלו ולהשתלב במסגרת החינוכית. לקויות למידה הן מונח רחב של קשיים במיומנויות הלמידה. הקשיים עלולים לנבוע מגורמים רבים ומגוונים. לשם הצלחה באבחון הקשיים ובמציאת פתרון הולם לתלמיד נולדים עם השנים צורות אבחון רבות. יש לקויות למידה הנגרמות מקשיים פסיכולוגיים ויש הנגרמות מקשיים רגשיים, יש קשיים הנובעים מהתמודדות חברתית, מבעיות רפואיות ואפילו מבעיות תזונה. באמצעות אבחון דידקטי ניתן לעלות עם הגורמים של הקשיים ולהציע דרכי טיפול המותאמים אישית לצרכי התלמיד ולמאפייניו. אבחון זה מהווה גם חלק חשוב ומרכזי באבחון פסיכודידקטי אך יש להפריד בין השניים ולהבין את ההבדלים. באבחון פסיכודידקטי בודקים גם את ההשלכות הנפשיות של הנבדק ולא רק את יכולותיו הקוגניטיביות והשכליות. את האבחון יכול לערוך פסיכולוג אשר עבר הסמכה לאבחון או על ידי מאבחן דידקטי מוסמך.

מהו אבחון דידקטי?

אבחון זה הוא אחד מהאמצעים השכיחים ביותר כיום לגילוי ואיתור לקויות למידה בקרב ילדים ונוער. האבחון יכול לשמש גם בעת בדיקת צעירים המתחילים את לימודיהם הגבוהים באוניברסיטה. במסגרת האבחון עובר הנבדק סדרה של מבחנים בתחומים שונים. התחומים העיקריים בהם נבדקים הם: מיומנות קריאה, מיומנות כתיבה, מיומנות הבעה, מיומנות בחשבון, קשב, ריכוז, זיכרון, יכולת תפיסה, קליטת שפה זרה ויכולות בשפה העברית. לכל גיל האבחון מותאם באופן שונה. את האבחון עורכים במספר מפגשים, לרוב בשני מפגשים, כאשר כל האבחון אורך כחמש שעות. המאבחן יהיה רגיש למצבו של הנבדק ולכן במידה וירגיש כי יש לפצל את האבחון על פני יותר משני מפגשים הוא יעשה זאת.

למי עושים אבחון

אבחון דידקטי מתאים לילדים מגיל שש ומעלה. הורים רבים מופנים על ידי צוות בית הספר לאבחון, חלק מההורים יקבלו את ההפניה לקראת המעבר לכיתה א’ כדי לבדוק האם הילד מוכן נפשית ושכלית למעבר שבין תקופת הגן לכיתה א’ בה נכנסים למסגרת חינוכית תחרותית. מטרת האבחון לחשוף את הצדדים החזקים והחלשים כאחד של הילד במיומנויות למידה שונות. ילדים והורים רבים השומעים על אבחון נכנסים לחרדות לא מוצדקות ועליהם להבין כי לא מדובר בבדיקת מנת המשכל של הילד אלא במציאת דרכים להקל על הילד ולהתאים את המסגרת החינוכית ליכולותיו ולבניית דרך מותאמת אישית כדי להביא את התלמיד לממש את הפוטנציאל הגלום בו. באמצעות האבחון מבינים א הקשיים של הילד וכך ניתן לפתור בעיות רבות ולפתור תסכולים אצל הילד ובקרב בני משפחתו.

אבחון לסטודנטים

אבחון דידקטי מומלץ לסטודנטים בתחילת דרכם שמגלים כי הם מתקשים לעקוב אחר קצב הלימודים המהיר באוניברסיטה. למזלם של הסטודנטים חל מהפך גדול במוסדות הלימוד והן מתחשבות ורגישות לנושאי ליקויי הלמידה ולבעיות קשב וריכוז. במקום שהסטודנט ילחץ בזמן הלימודים ועלול לפתח חרדה לפני תקופת המבחנים ניתן באמצעות האבחון לעזור לסטודנט בלימודיו על ידי חיזוק יכולותיו ועזרה לסטודנט בניהול לוח זמנים ללימודים, בדרכי הלמידה הנרכשות שלו ובשיפור הדימוי העצמי באופן נכון ובריא יותר.

 פורסם בקטגורית אבחון דידקטי

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה