תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

לקויות למידה אצל מבוגרים וילדים

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

ליקויי למידה אצל קטין והתפתחות הליקויים בגיל ההתבגרות

קיים הבדל בין ילד עם ליקויי למידה בהשוואה למבוגר עם ליקויי למידה מבחינת הטיפול והכרת הרשויות בו.

הסתגלות מבוגר עם לקויות למידה לחיים האמיתיים

מבוגר עם לקויות למידה מנסה לגשת לבחינות בגרות ולשם כך מנסה לגייס את רוב התמיכה מכיוון שצריך כוחות נפשיים על מנת לשנות דפוס התנהגות שלמד לחיות על פיו לאורך שנים. במשך השנים אדם זה, בעל לקויות למידה, ניסה בכל כוחו לשנות את מצבו ורק בבגרותו בעצם באים ומסבירים לו כי הבעיה לא ניתנת לתיקון ואין קשר בין לקויות למידה לבין רמת אינטיליגנציה ולמרות זאת יכול המבוגר בעל לקויות הלמידה עם הכוונה, עידוד וסיוע מתאים לשנות את חייו ולא לשקוע אל תוך הכשלון וחוסר ההסתגלות לחיים עצמאיים בכל רמה שהיא.

מהם ליקויי למידה ואיך הם באים לידי ביטוי בילדים ומתבגרים

מדובר בקשיים לא צפויים כשהכל מתייחס לגיל, להשכלה ואף לרמת האנטלקטואלית בתחומי חיים שונים. לא תמיד נדרשות מיומנות גבוהות לתנאי העסקה מסויימים , דבר שמאפשר את הסתרת ליקויי הלמידה באופן מושלם ביותר. ליקויים מוכרים הם בקריאה ,כלומר דיסלקציה, בכתיבה וכתיב ,כלומר דיסגרפיה וחשבון  כלומר דיסקלקוליה ואחרון בתחום הקשב והריכוז , ADD . מדובר בליקויים שניתן לראות אותם כבר במסגרת הלימודים.

סוגי לקויות למידה והשפעתם על החיים החברתיים והתעסוקתיים

לרוב קיימים כל מיני ליקויי למידה שמשפיעים על חייו של מבוגר או קטין הסובל מלקויות למידה, הדבר יכול להתבטא בבעית קואורדינציה מוטורית עדינה שיכול אף להשפיע על כתב ידו של הילד או על איכות הכתיבה, כמו כן יכול להשפיע גם בתחום הספורט, רכיבת אופניים או אפילו נהיגה. יש גם ליקוי הקשור במרחב שיכול בעתיד להשפיע לדוגמא על לימודי גאוגרפיה וכל הקשור למרחב ואפילו חוסר הימצאות או ניווט.

לקויות למידה כבר אינן דבר חדש בקרב האוכלוסיה ויש לכך דעות שונות ומשונות. הרשויות שאליהן מגיע המימון הכספי לשם טיפול מגלות עניין בלהפחית את התופעה ומצד שני ,בעלי מקצוע והורים ואף מבוגרים עם לקויות למידה מנסים להעלות את השכיחות על מנת לקבל את הסיוע שהם כלכך מייחלים לו אך שוכחים סוגייה אחת קטנה המתייחסת לכך שקשה מאוד לקבל רשמים מבדיקה שאינה מדוייקת דיה על תופעת ליקויי הלמידה מכיוון שחלק גדול מאוד מבוגרים או ילדים עם ליקויי למידה לא מודע לכך בעצמו.

בשנים האחרונות חלה עלייה בתחומי עבודה להשכלה גבוהה ולכן מוצאים עצמם בוגרים וילדים בעלי רצון לזכות בזכויות על מנת לממש תנאי לימוד על פי מוגבלותיהם. ניתן לראות כי הורים לבוגרים עם לקויות למידה שסבלו בעצמם מלקויות למידה ולא ידעו על כך נכחו לדעת כי גם ילדיהם עלולים לעבור את אותה דרך קשה שהם עצמם חוו בילדותם ולמרות זאת מתגלה כי הרשויות מגלות קושי בלקבל את בעית לקויות הלמידה ואף מתייחסים לאנשים כאלה בחדשנות יתרה כשבמיוחד המבוגרים מביניהם מקבלים יחס מנוקר יותר למרות שהם אלה מחוסרי המסגרת העיקריים. חוסר יכולת הממסד והרשויות לקבל את הבוגרים בעלי לקויות הלמידה מקשה עליהם אף בפן ההתנהגותי ולעיתים אף יוצרת בהם תסכול ואי רצון להלחם למען זכויותיהם..

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה