תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

לקויות למידה במרכז הבעה

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

מרכז הבעה ועזרתו לילדים ומבוגרים

מרכז הבעה הינו מכון מיוחד ברמת גן, שנועד לתמוך במבוגרים ובצעירים הנאלצים להתמודד עם בעיות פסיכולוגיות שונות במהלך חיי היומיום שלהם. ישנן כמה סוגיות שהפכו לחשובות וקריטיות ביותר בעולם המודרני – הבעיה של הפרעות קשב וריכוז ובעיות של לקויות למידה. שתי התופעות האלה גורמות להרבה מאוד חוסר נעימות וקושי להתמודד עם משימות יומיומיות רבות שלא מציבות שום אתגר לאנשים אחרים.

מרכז הבעה מעניק את הכלים החשובים ביותר להתמודדות עם מגוון בעיות שהפכו למנת חלקו של האדם המודרני. ההתמודדות מתבצעת הן בעזרת טיפולים יחידניים, אך גם בקבוצות, שמטרתן להעניק תדריכים והכנות מיוחדות עבור הורים הננאלצים להתמודד עם מצבים שונים בחיי הילדים שלהם: המעבר לכיתה א’, המעבר לגיל ההתבגרות, התמודדות עם הפרעות קשב וריכוז או לקויות למידה – כל אלה ותדריכים נוספים עוזרים להורים לתפקד טוב יותר, בזכות הצוות המיומן והמנוסה של מרכז הבעה.

לקויות למידה

לקויות למידה זוהי הגדרה מכלילה של תופעות רבות המשפיעות על היכולות הלימודיות של כל ילד וכל תלמיד. כאשר דנים בבעיות של לקויות למידה, הכוונה הינה לקשיים של ילדים מסוימים להתמודד עם משימות בסיסיות, כגון קרוא, כתוב, חשבון ולימודי שפה זרה. הקשיים האלה עלולים להוות מכשול רציני עבור ילדים אלה להתקדמות טובה בחיים. על מנת ללמוד להתמודד עם לקויות למידה, יש קודם כל לעבור אבחון דידקטי במסגרת שקיבלה הסמכה מטעם משרד החינוך לבצע אבחונים מסוג זה. שנית, יש לדקדק, באלו תחומים לימודים הבעיה הינה רווחת ביותר. אבחונים של לקויות למידה מתבצעים באמצעות אבחון דידקטי ואבחון פסיכודידקטי. שני האבחונים האלה בודקים את היכולות הלימודיות של התלמיד, בעוד האבחון הפסיכודידקטי מתמקד, בין השאר, באינטליגנציה של התלמיד עצמו, שתקבע בסופו של דבר את מידת הצלחתו בעולם (ולא הציונים בבית הספר).

ההתמודדות עם לקויות למידה שונה מאדם לאדם, ישנם טיפולים שונים העוזרים בהתמודדות זו. בפועל, אין מתכון בטוח להתמודדות מוצלחת עם לקויות למידה – כל מקרה לגופו ויש להשקיע את מרב המאמצים במציאת השילוב המתאים. 

סיוע של מרכז הבעה בטיפול בלקויות למידה

מרכז הבעה מעניק את התנאים הדרושים לשם מציאת הטיפולים המתאימים להתמודדות עם לקויות למידה. מרכז הבעה כולל בתוכו טיפולים מסוגים שונים ביותר, כאשר כל אחד מהם מאפשר למצוא פתרונות איכותיים ויצירתיים עבור כל ילד הסובל מלקויות למידה. לאחר האבחון הדידקטי או הפסיכודידקטי במסגרת מרכז הבעה (סוג האבחון נבחר לטעמי ההורים ועל סמך המלצות מקצועיות של הצוות במרכז הבעה), מתחיל תהליך ארוך של מציאת המכלול המתאים של טיפולים הן לילד והן להורים, על מנת שהילד יתפקד היטב בבית הספר, והמשפחה תתפקד כהלכה במסגרת הביתית.

מרכז הבעה מספק את כל הכלים הדרושים להצלחה מקסימאלית בהתמודדות עם לקויות למידה. בעזרת העזרים הרבים של אנשי המקצוע האיכותיים המועסקים במרכז הבעה, כל ילד יילמד להפיק את המרב מהיכולות שלו, מבלי לחוש את עצמו “פגום”, או פחות טוב מהאחרים. בעזרת התמיכה והסיוע של מרכז הבעה, תוכלו להשיג מטרות אלה יחד עם הילדים הרבה יותר מהר.

צור קשר עם מכון חיבורים

[contact-form-7 id=”86886″ title=”Appointment_מכון חיבורים”]

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה