תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

לקויות למידה והפרעות קשב

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

לקויות למידה לצד הפרעות קשב כגורם משני

חשוב ביותר להבין ולדעת על לקויות למידה הרבה לפני הטיפול ,לעיתים מסתמן כי אין האדם לוקה בלקויות למידה וטיפול לא נכון עלול להזיק לו לבטח.

הפרעת קשב והקשר לילדים בעלי לקויות למידה

לקויות למידה יכולות בהחלט לגרום לידי הפרעת קשב באמצעות בלבול מעבר לרגיל שלא נראה לעין ומתייחס לתופעות שמתגלות רק במקרים מאוד מסויימים, הפרעת קשב זו בעצם מוגבלות על יכולות ועל תפקוד בהתאם למה שמורגלים ואפילו הרבה מעבר. לקויות למידה והפרעת קשב נגרמת גם כתוצאה מקושי הנובע ממקור הרגש. לקויות למידה אלו  ניתן לגלות כבר בילדות כשהילד נרשם לבית הספר ושם מתחילות להן הבעיות והקשיים המביאות איתן גם הפרעת קשב שההורה אינו יודע להתמודד איתן וכך הוא בעצם מגיע על מנת לטפל ולמגר עד כמה שניתן את התופעה שעלולה להזיק לילד בעתידו האקדמאי ובכלל בחייו האישיים הבוגרים.

אבחון קשב וריכוז והפרעות קשב

לקויות למידה הן דבר לא פשוט מכיוון שהדבר לא פעם מביא איתו בעיות משניות הקשורות בלקויות הלמידה כשבינן גם הרפעת קשב. חשוב ביותר למנוע לקויות למידה או הפרעות קשב באמצעות תמיכה בלתי פוסקת מצד ההורים בילד בכל הקשור לתהליכים בהם הוא מנסה להתפתח, ללמוד בשאיפה למגר את בעית לקויות הלמידה עד כמה שניתן. לא פעם ילדים עם לקויות למידה לא מצליחים לעמוד בדרישת המוסד להשכלה בהם הם לומדים והדבר כאוב ואף פוגע בהם חברתית מכיוון שילד עם לקויות למידה או הפרעת קשב הופך במעט שונה מזולתו דבר המבדיל אותו מהחברה . לקויות למידה או הפרעת קשב של תלמיד יוצרת פער בינו לבין חברו, הדבר יוצר תחושה של אכזבה וכשלון מצד הנלמד המתקשה לעמוד מול בעיתו. קריטי ביותר לציין כי חוסר טיפול במצב לקויות למידה או הפרעת קשב תצור מצב חמור ביותר בעתידו של הילד ותקשה עליו בחייו הבוגרים ולכן חשוב ביותר לגלות תשומת לב מרובה.

ילד עם לקויות למידה או הפרעת קשב לא פעם יפתח חשש מלגשת לבחינות ולכן חשוב ביותר שאיש מקצוע יאבחן כי אכן מדובר בלקויות למידה על מנת לשלול את האפשרות הזאת. אם כן חרדת מבחן משמעותה חוסר יכולת לזוז ולבצע את המבחן בפועל, כל טעות או התנהלות שגויה מצד הבוחן או הסביבה עלולה להשפיע ולגרום לתסכול רב בקרב התלמיד ואף להגביר את החרדתיות. חשוב לציין כי על פי המונחים חרדת לימודים היא בעצם בעיה משנית ללקויות למידה ואין היא הגורמת העיקרית לכך.

לא פעם מצב של כשלונות הולכים וחוזרים עלול גם להביא תוצאה של כשלון אישי וחוסר רצון של תלמיד עם לקויות למידה לבקש סיוע . אם פעם הדבר היה מאתגר שהרי אחרי מספר כשלונות הדבר הופך עבור לקוי הלמידה  לפחד משתק שגוזל ממנו להגשים את החלום הנכסף להיות חלק פעיל ורגיל מחבריו לספסל הלימודים. הדבר העצוב הנוסף הינו חוסר הרצון ונטישת המוטיבציה עד למצב כי התלמיד בעל לקויות למידה או הפרעת קשב לא יבקש סיוע ממערכת הלימודית בה הוא לומד ושלא תמיד ניתן לדעת על כך אלא אם מישהו העיר את תשומת ליבה.

בעיות קשב וריכוז אצל ילדים והקשר בינם לבין לקויות למידה.

בעיות של לקויות למידה או קשב וריכוז ילדים עלולות בהחלט גם לפגוע בערכו העצמי של הילד, מדובר בתופעה נפוצה בקרב לקויות למידה. בעיות קשב וריכוז ילדים נפוצות ביותר אצל ילדים שיש להם חוסר יכולת לעמוד במגוון דרישות שונות, חשוב לציין שגם מטר הכשלונות אינו תורם לכך ואף מאפיל על הדימוי העצמי של הילד הסובל  מלקויות למידה. באופן מאוד מוטעה קשב וריכוז ילדים וילדים הסובלים מבעית לקויות למידה יוצרים לעצמם דימוי עצמי נמוך ביותר ומחשבה כי אין הם שווים דבר, כי הם לא חכמים ואפילו לא מוצלחים, הפחד המובא עם כל תסמיני  לקויות למידה ובעית קשב וריכוז אצל ילדים עלול להוריד את המוטיבציה ולהיכנע למרות שהרמה נמוכה מאוד. התירוץ הנפוץ הוא “איני יכול, איני מסוגל ולכן הרף נמוך ביותר. חשוב להגיד כי  הערכה עצמית נמוכה הנובעת מלקויות למידה  ושאינה מטופלת הינה תוצאה עתידית עגומה של אי יכולת להתגבר על מכשולים בעתיד.

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה