תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

מבחן ה MOXO כלי עזר לאבחון הפרעות קשב וריכוז

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

מבחן ה MOXO הוא כלי עזר מדעי מוכח לאבחון והערכה טיפולית של הפרעות קשב וריכוז.  זהו מבחן ממוחשב חדשני, שמודד 4 מרכיבים  קשבים שונים של הנבדק: קשב, תזמון, אימפולסיביות והיפראקטיביות. המדידה נעשית תחת מצבים שונים, המדמים סביבת חיים יומיומית של המטופל ומשולבים בו מסיחים שמיעתיים, חזותיים ומשולבים. עם סיום המבדק מקבל הנבדק פרופיל קשב אישי מדויק, המורכב מארבעת המדדים הקשבים בהשוואה לנורמה של קבוצת גילו ומגדרו. 
מבדק ה MOXO הוא המבדק הממוחשב המתקדם ביותר בתחומו 

הסביבה בה אנו חיים עמוסה בגירויים שונים, אשר מסיחים את דעתנו: מטוסים בשמיים, רכבים על הכביש, טלפונים, טלוויזיה, פרסומות… עומס ויזואלי ושמיעתי, המקשה על היכולת להישאר קשוב. על כן  חשוב למדוד את יכולת התפקוד הקשבי תחת מסיחים, אשר יוצרים סביבות שונות המדמות סביבת חיים.

מבדק ה MOXO  יוצר פרופיל קשב אישי. בנוסף המבחן מציג גרף עם ביצועי המטופל בכל אחד ממדדי הקשב לאורך כל שלבי המבדק. המדדים הם הערכים המרכיבים הפרעת קשב, כפי שמוגדר ע”י ה IV-DSM וכוללים: קשב, היפראקטיביות אימפולסיביות ותיזמון. המבדק מתייחס לכל אחד מהמדדים ואף מפריד בין תגובות היפראקטיביות לתגובות אימפולסיביות.

תוצאות המבדק  מספקים תמונה כוללת של הפרופיל הקשבי – הקוגניטיבי (ארבעת המדדים בהשוואה לנורמה של גיל ומגדר) ושל הפרופיל ההתנהגותי שנובע מרמת הביצוע של המטופל תחת סביבת מסיחים חזותיים ושמיעתיים. הנתונים המתקבלים מאפשרים הגדרת סוגים שונים של הפרעות קשב.

חשיבות אבחון מדויק ומוקדם של הפרעות קשב וריכוז

אבחון מדויק ובעל תוקף הוא חיוני לצורך בניית מערך טיפולי יעיל המותאם לצרכיו האישיים של כל ילד, מתבגר ומבוגר הסובל מהפרעת קשב וריכוז. מבחן ה MOXO  עונה על צרכי איש המקצוע ככלי אבחון מתקדם חדשני המאפשר הערכה יסודית, מקיפה ומדויקת של תפקודי הקשב של המטופל.

המבדק הוא אפליקציה אינטרנטית ,פשוטה להרצה  וניתנת לשימוש בכל מחשב ביתי עם חיבור אינטרנטי (בקליניקות מורשות בלבד). המבדק קל לפיענוח בעל ממשק תוצאות קריא פשוט ומובן.

תיקוף מדעי

במחקר שנערך על ידי ד”ר איתי ברגר, נוירולוג, מנהל המרכז הנוירו-קוגניטיבי באגף הילדים של בית חולים הדסה , הר- הצופים, בירושלים בשיתוף פרופ’ יאן בוטלר מהמרכז האוניברסיטאי קרקטר לפסיכיאטרית ילדים ומתבגרים והמחלקה למדעי המוח “מכון דונדרס למוח קוגניציה והתנהגות”, באוניברסיטת ראדבוד, ניימכן, הולנד  נמצא כי מבדק ה MOXO  זיהה בדיוק של 90% ילדים עם הפרעות קשב וריכוז.

מבחני ביצוע מתמשך (CPT) ממוחשבים הם מבחנים אובייקטיביים,  ומסייעים בתהליך האבחון  במידה וישנו חשד לקיומה של הפרעת קשב וריכוז (ADHD). מבחנים אלו נמצאים רבות בשימוש. בפועל יכולת האבחון שלהם נמוכה וישנן טעויות רבות. נמצא כי נבדקים העוברים מבחני ביצוע מתמשך לעיתים מאובחנים בצורה שגויה כבעלי הפרעות קשב וריכוז. ואחרים, להם יש הפרעת קשב, מאובחנים כ”ללא בעיה”. האקדמיה האמריקאית לרפואת ילדים (AAP) המליצה לפתח כלים אבחוניים ממוחשבים יעילים ומדויקים יותר.

במחקר בינלאומי בו השתתפו 547 ילדים בגילאי 6-12 שנים, הצליח מבדק ה – MOXO להבדיל בין ילדים שסובלים מ-ADHD לבין ילדים שאין להם ADHD. התוצאות מובהקות סטטיסטית בכל המדדים שנבדקו : קשב, היפראקטיביות, אימפולסיביות, תזמון וזמן תגובה. מבדק ה – MOXO הראה רגישות של 90% וסגוליות של 86% באבחון הפרעת קשב וריכוז.

קבוצת הילדים התחלקה ל- 178 ילדים שאובחנו כסובלים מ-ADHD בהתבסס על קריטריונים של DSM-IV-TR ו-369 ילדים ששימשו כקבוצת ביקורת. אף אחד מהילדים לא קיבל טיפול תרופתי בעת ביצוע המחקר.

תוצאות המחקר הראו כי מבדק ה – MOXO, המבוסס על אלגוריתם שמטרתו הגברת התועלת האבחונית, מספק רגישות וסגוליות גבוהות והינו כלי עזר מבטיח ותומך החלטה אובייקטיבי, מדיד ומדויק לשימוש בתהליך האבחון של הפרעות קשב וריכוז (ADHD).

 

אודות חברה פתרונות נוירו – טכנולוגים

מבדק ה MOXO  פותח על ידי חברת פתרונות נוירו- טכנולוגים. החברה מפתחת טכנולוגיות תוכנה חדשות ומובילות ויוצרת כלים אשר מסייעים לאבחן ולהעריך ביצועים בתחום הקשב באופן כמותי ובדיוק מירבי. החברה שמה לה למטרה להבין טוב יותר את תחום הקשב בכלל ואת תחום הפרעות קשב בפרט על מנת לסייע ולתמוך באנשי מקצוע לשפר ולמקד את טיפולם בבעיה הנכונה ובטיפול המתאים ביותר.

הפרעת קשב וריכוז (באנגלית – ADHD) ) הוגדרה ע”י יוני”צף כמגיפה עולמית. בשנים המוקדמות ,באה ההפרעה לידי ביטוי בעיקר בחיי בית הספר ומתרחבת לכלל מעגל חייו של הילד: מהמשפחה הקרובה, לכתה ולקהילה.

 www.moxo-adhdtest.co.il

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה