תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

מבחן ה MOXO איבחן 100% TOVA / CONNORS איבחנו 64% תוצאות מחקר השוואתי בבי”ח הדסה

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

הפרעות קשב וריכוז מתאפיינות במספר פרמטרים המרכיבים את ההפרעה, וכוללים בין היתר: הפרעת קשב, תזמון, אימפולסיביות והיפראקטיביות. על פי מחקרים שונים הנערכים בישראל, בין 5 ל-10 אחוזים מכלל האוכלוסייה סובלים במידה כזו או אחרת מהבעיה, כאשר בקרב ילדים, אחוז הסובלים מהבעיה עומד על 7-15.

הפרעות קשב וריכוז מוגדרות כליקוי נוירו-התפתחותי, והוא מבוסס על מרכיב ביולוגי בשילוב מרכיב גנטי. כיום, הליך אבחון הפרעת הקשב והריכוז מתבצע על ידי  נוירולוג או פסיכיאטר, וזאת לאחר שהסובל מהבעיה מופנה לבדיקה על ידי גורמים שונים (הנהלת בית הספר, רופא המשפחה, הורים המזהים קשיים ביכולות הקוגניטיביות של ילדם וכדומה).

בשנים האחרונות, ערך בית החולים הדסה מחקר מקיף בקרב ילדים בגילאי 6-12 הסובלים ממאפיינים ברורים של הפרעות קשב וריכוז. תוצאות המחקר הובילו לפיתוח שיטת אבחון חדישה וייחודית המכונה מבחן MOXO.
מבדק זה הוא למעשה הדמיה של מערכות חיים סביבתיות באמצעיים ממחושבים (חזותיים ושמיעתיים). ההדמיה הממוחשבת מאפשרת “מיפוי” מדויק יותר של גורמי הפרעת הקשב והריכוז, וכתוצאה מכך, מתאפיינת בהענקת טיפול מקצועי ומדויק יותר. כיום, מבחן
MOXO משמש ככלי רב ערך בקרב מאבחנים רבים העוסקים בתחום הפרעות הקשב והריכוז, בקרב ילדים, מתבגרים ומבוגרים כאחד.

המחקר שנערך בבית חולים הדסה בחן את שלוש הבדיקות הממוחשבות השונות הנמצאים בשימושים הקליניים לצרכי אבחון הפרעות הקשב והריכוז (מבחן “טובה”, BRC ו-“קונרס”), אל מול שיטת מבחן MOXO.
על פי המחקר שהקיף כ-58 ילדים בגילאי 6-12, עולה כי, המבחנים שלושת המבחנים ה”מסורתיים” הראו דיוק של 64% ברמת האבחון, ולעומת זאת, מבחן
MOXO הראה כ-95% דיוק. בעקבות תוצאות המחקר, הפכה בדיקת מוקסו לאמצעי מחקר בקרב מומחים בתחום הפרעות הקשב והריכוז ברחבי העולם, וכיום, תוכלו למצוא מכוני בדיקה רבים העושים שימוש מקצועי ומדויק בשיטת אבחון זו.

מהו מבחן MOXO?

מבחן ה-MOXO הינה שיטת אבחון ייחודית העושה שימוש באמצעות ממשק ממחושב המדמה סביבת חיים שונה, בהתאם ל”פרופיל אישי” הנקבע לכל נבדק ונבדק בנפרד. מבחן MOXO מדמה סביבת חיים מדויקת על פי הרגלי סביבה טבעיים בה מצוי הנבדק ביומיום. ההדמיה מתקיימת באמצעות שילוב “הסחות דעת” תוך כדי המבחן, וזאת באמצעים ויזואליים (חזותיים) ובאמצעים ווקאליים (שמיעתיים). הבדיקה מתבצעת ב-4 דרגות קושי והיא נועדה לבחון את כל מרכיבי הפרעת הקשב והריכוז, לרבות, קשב, תזמון, אימפולסיביות והיפראקטיביות. תוצאות המבדק מאפשרים יכולת “מיפוי” מדויקת של כל אחד מהרכיבים, או לחילופין, התייחסות כוללת. מבחן MOXO הינו מבדק קצר, האורך בין רבע שעה ל-18 דקות, תלוי בגילו של הנבדק, וכמו כן, הוא מאפשר יכולת אבחון והתאמת דרכי טיפול הן לילדים והן למבוגרים כאחד.

בקרב האסכולה המדעית בארץ קיימים חילוקי דעות שונים בהקשר למידת הפונקציונאליות של מבחן ה-MOXO, אך מחקרים רבים המתבצעים בשנים האחרונות ברחבי העולם, מוכיחים שוב ושוב את אופן יעילותו של מבחן זה.

נכתב ע”י: פתרונות נוירו טכנולוגיים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה