תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

מכון אדר – אבחון הפרעות קשב וריכוז

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

אבחון הפרעת קשב וריכוז- מדוע זה כל כך חשוב?

להפרעת קשב וריכוז יש מספר השלכות. ההשלכה הברורה והבולטת ביותר היא, כמובן, בתחום הלימודי. תלמידי בית ספר (או סטודנטים בוגרים) הסובלים מהפרעת קשב וריכוז מתקשים יותר מחבריהם לשבת בשיעור, לקלוט חומר, לעבד אותו וכיוב’. חשוב לזכור שהשפעות ההפרעה לא מסתכמות בנקודה זו: תלמידים הסובלים מהפרעת קשב וריכוז נושאים עמם לא פעם היסטוריה ארוכה של כישלונות. מול המבוגרים בסביבתם (הורים ואנשי חינוך) הם עלולים לחוות את עצמם כמאכזבים- תחושה שעשויה בהחלט להיות נכונה, שכן התסכול שבהתמודדות עם ההפרעה לא פוסח על ההורים. במקרים בהם ההפרעה מלווה בהתנהגות היפראקטיבית, ילדים אלה עשויים להתקשות למצוא את מקומם בחברת הילדים וליטול חלק במשחק משותף ופעילות קבוצתית. כל אלה הופכים אותם מועדים יותר מבני גילם לתסכול, מצוקה רגשית ופגיעה בדימוי העצמי.

מסיבה זו- אבחון נכון של הקושי הוא חשוב מאין כמוהו. אבחון הוא הצעד הראשון המאפשר לילד ולהוריו להתחיל ולהתייחס להפרעת הקשב והריכוז כדבר המצריך יחס אמפתי ומכיל, קושי ולא תכונת אופי או בחירה להכעיס, להתעצל או להתנגד ללמידה.

אבחוני קשב וריכוז במכון אדר

אנו במכון אדר סבורים כי כל מקור מידע לגבי תפקודו של הילד המאובחן הוא חשוב ומשמעותי. פעמים רבות הורים מגיעים לאבחון לאחר שחוו תחושה שמערכת החינוך “תייגה” את ילדם כילד מפריע (או אפילו “מופרע”) או סתם עצלן, ולכן הם רואים באבחון הזדמנות לסנגר על ילדם ולבקש שהמאבחן “יבדוק אותו נקי”. בעוד שחשוב שהגורם המאבחן יהיה ער להטיות שעשויות לאפיין את דיווחי המסגרת החינוכית או גורמים מטפלים אחרים, הוא עדיין זקוק לנתונים, עובדות ודיווחים על מנת לקבל תמונה מקיפה ומעמיקה ככל האפשר של הילד. בנוסף, האבחון הוא לא סיטואציה לגמרי טבעית, וייתכן שהתנהגותו של הילד באבחון תשקף את המתח המסוים שהוא נמצא בו. זו עוד סיבה מדוע חשוב לקבל מידע על תפקודו במצבי היומיום שלו.

מה בעצם כולל האבחון?

האבחון במכון אדר כולל שני חלקים: מבדק ממוחשב ואבחון קליני- נוירולוגי.
המבדקים הממוחשבים להפרעת קשב וריכוז הם בד”כ מסוג “מבחני ביצוע מתמשך”- CPT. המבדק מציב בפני המאובחן מטלה הדורשת ממנו להתמקד לאורך זמן במסך ולהפיק תגובות מתאימות על פי הוראה שקיבל (לרוב מדובר בלחיצה על כפתור במקרה של הופעת גירוי מסוים). בעצם, המאובחן נדרש לגייס את יכולות הקשב והריכוז שלו על מנת לבצע את המטלה. לאחר מכן, מושווים ביצועיו של המאובחן במטלה לנורמות הסטטיסטיות המצופות ממנו על פי גילו, מס’ שנות הלימוד שלו וכד’. בנוסף, במכון אדר יש אפשרות לעריכת מבדק BRC, המהווה השלמה למבדק הממוחשב ומספק פרופיל נוירו-פסיכולוגי מלא של המאובחן, על מנת לבסס את ההשערה הראשונית לגבי קיומה של הפרעת קשב וריכוז.

החלק השני של האבחון כולל אבחון קליני נוירולוגי על ידי ד”ר עדי אדר, במסגרתו נערכת בדיקה נוירולוגית מקיפה ונערך עיון מעמיק ודיון בכל מקורות המידע הזמינים לגבי הילד: ממצאי המבדק הממוחשב, דיווחי ההורים, דיווחי המסגרת החינוכית והתרשמות המאבחן וד”ר אדר. בסיכום המפגש מקבלים ההורים חוות דעת מפורטת לגבי ממצאי האבחון, פרשנותם והדרכים האפשריות להתערבות וסיוע בהתמודדות עם הקשיים.

[contact-form-7 id=”192775″ title=”מכון אדר”]

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה