תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

הוראה מתקנת

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

הוראה מתקנת

הוראה מתקנת נועדה עבור תלמידים המתקשים בתחומים לימודיים שונים. בנוסף, הקניית אסטרטגיות למידה מתאימות למתקשים במקצועות רבי מלל (היסטוריה, ספרות, גיאוגרפיה וכד’), בהתארגנות ללימודים, הכנת שיעורי בית ולימוד למבחנים. בעזרת ההוראה המתקנת ניתן לפתח דרכי עבודה יעילות יותר בתחומי הלימוד השונים וכך להעצים את תפקודו של התלמיד בכיתה ואף בתחומי חיים נוספים.
ילדים הזקוקים להוראה מתקנת לרוב נושאים עמם מטען ארוך של כישלונות, תסכולים ואכזבות. חלק משמעותי מהצורך בהוראה מתקנת נעוץ גם בתיקון חוויית המפגש עם החומר וההתמודדות עמו. סיוע לימודי עשוי אף לשפר את רווחתו הנפשית של התלמיד, להפחית פגיעה בדימוי העצמי ולחזק את אמונו בעצמו ובתחושת המסוגלות שלו.

הוראה מתקנת במכון אותיות
הוראה מתקנת בקריאה וכתיבה, חשבון ואנגלית, וכן בהקניית אסטרטגיות למידה יעילות (“ללמוד איך ללמוד”). 
תחום הקריאה והכתיבה מהווה את “ספינת הדגל” של המכון, שהטכניקה לשיפור הדיוק ושטף הקריאה פותחה בין כתליו. בשיעורים הפרטניים מתמקדים בשיפור יכולת הפענוח בקריאה, שליטה בנושא הניקוד, הבנת הנקרא, שגיאות כתיב, עיצוב כתב, וכן מיומנויות כתיבה מרמת המלה הבודדת, דרך משפטים ועד כתיבת פסקה שלמה ומאמר.
בתחום החשבון, מורי המכון עושים שימוש בשיטה ייחודית המתבססת על הערוץ החזותי ללימוד לוח הכפל, ובתהליכים של מטא-קוגניציה (“חשיבה על חשיבה”- הבנת החומר דרך הבנת התהליכים המחשבתיים הנדרשים לפתרון הבעיה) ועזרים שונים על מנת להטמיע בתלמיד יכולת עצמאית בתחום זה. השיעורים מתמקדים בלוח הכפל, טיפוח אוטומטיזציה של חישובים ופעולות שונות, שברים, אחוזים וכיוב’.

ההוראה בתחום האנגלית נועדה לתלמידים שכבר רכשו מיומנויות קריאה בעברית, ומתקשים להתקדם באנגלית. מורי המכון בתחום זה משתמשים בשיטות ייחודיות ומגוונות, חלקן לקוחות מטכניקת “אותיות מדברות” שפותחה במכון, והשאר משלבות משחקים, מחשב וכלים נוספים.
בכל תחומי הלימוד, במכון אותיות ניתן גם ללמוד כיצד ללמוד, וצוות המורים מקיים גם שיעורים לסיוע לתלמידים המתקשים בהתארגנות ללימודים, בעיקר במקצועות המאופיינים במלל רב (היסטוריה, תנ”ך, גיאוגרפיה). תלמידים אלו זוכים לאימון וחיזוק בכלים הדרושים ללמידה יעילה כגון מיומנויות סיכום, עבודה על הקשר בין שאלה לתשובה, ארגון וזכירה של חומר ועוד.

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה