תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

מכון א”מ הדרך – לקויות למידה

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

א”מ הדרך – לקויות למידה
מכון א”מ הדרך ממוקם במושב גת רימון בדרום השרון (אזור פתח תקוה). המכון מטפל במגוון רחב של קשיים ובעיות, ופונים אליו מטופלים מקשת רחבה של גילאים. בין הקשיים המטופלים במכון ניתן למנות הפרעות קשב וריכוז, הפרעות נוירולוגיות כגון טורט ואפילפסיה, דיכאון, חרדות, הפרעות על הקשת האוטיסטית (PDD) וקשיי למידה. מכון א”מ הדרך מתמחה בטיפול באמצעות נוירופידבק. נוירופידבק הינה שיטה שפותחה על ידי סוכנות החלל האמריקנית (NASA), שבבסיסה לימוד ואימון המוח לשינוי דפוס הפעילות החשמלית שלו מדפוס לא תקין לתקין. השינוי מתבצע בדרך חוויתית ומהנה של צפייה בסרטים ועל כן אינה משעממת אלא מושכת ומאפשרת התמדה בטיפול. מכון א”מ הדרך מאוייש על ידי צוות של אנשי טיפול מקצועיים ומנוסים, בראשם עובדת סוציאלית קלינית מנוסה, המלווים כל מטופל ומטופל לאורך תהליך ההתמודדות שלו עם הקשיים השונים אותם מציג.

לקויות למידה
לקויות למידה הוא שמה של קבוצת לקויות התפתחותיות, במסגרתן נפגעים היבטים שונים של יכולות הלמידה. הלקויות הנפוצות ביותר פוגעות בתפקודי הלמידה הבסיסיים: קריאה, יכולת חשבונית וכתיבה. הלקות יוצרת מצב שבו האדם הסובל ממנה אינו מסוגל ללמוד ולרכוש שליטה במיומנויות וכישורים שונים באופן שהיינו מצפים ממנו, בהתאם לגילו, רמתו ומצבו הלימודי.

הלקויות מאופיינות בהטרוגניות, כלומר קיימת שונות בתפקוד הלימודי בקרב הסובלים מהן, ובנוסף אדם אחד יכול לסבול מלקויות במספר תחומים במקביל, או מלקות בתחום אחד בלבד.
לקויות למידה בדרך כלל פוגעות ביכולת ספציפית, ומכאן שאין קשר בינן לבין מנת משכל. אדם הסובל מלקות למידה עשוי להיות בעל מנת משכל ממוצעת, נמוכה מהממוצע או גבוהה ממנו. נקודה זו היא נקודה חשובה, משום שהיא טומנת בחובה “מלכודת”: בגלל שהאינטלגנציה של הסובלים מלקויות למידה היא תקינה, תפקודם הנראה לעין הוא גם תקין (בניגוד ללקויות קשות יותר, כגון פיגור שכלי), ולמעשה הלקות מתבטאת רק כאשר האדם נדרש למטלה בתחום הלקוי. לכן, לעתים קרובות (ובמיוחד בקרב ילדים) הקשיים של לקויי למידה מבוטלים ומתוייגים כעצלנות או התנגדות ללמידה, כאשר בעצם הם מייצגים קושי אמיתי בלתי נשלט. זו גם הסיבה שילדים הסובלים מלקויות למידה מועדים לפיתוח תסכול ולפגיעה בהערכה העצמית שלהם- ילדים אלו נוטים לקבל מן הסביבה מסר שהם עצלנים ומאכזבים, ולחוש פגומים מול ההישגים של חבריהם לכיתה.

חשד ללקות למידה מתעורר כאשר ילד מפגין קשיים לימודיים, שלא ניתן להסבירם. התחושה של מורים ואנשי חינוך לפיה ילד מסוים “לא מממש את הפוטונציאל שלו” או פשוט הרגשה שמשהו “לא מסתדר” לגבי התפקוד שלו בכיתה, היא שכיחה בקרב ילדים שמאוחר יותר מאובחנים כסובלים מלקויות למידה. במצב כזה, ולאור ההשלכות הנרחבות של הלקות, חשוב לפנות לאבחון מקצועי על מנת לעמוד על טיבם של הקשיים. אנו בא”מ הדרך מזמינים ילדים, הורים ובוגרים שחושדים בקיומה של לקות למידה, לפנות אלינו על מנת לבחון כיצד לצאת למסע לשיפור התפקוד, והטבת איכות החיים.

 

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה