תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

מכון ביוקשב – ד”ר ענת ברנע התמודדות עם הפרעות קשב וריכוז

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

מכון ביוקשב – גישה חדשנית לתפקוד מקסימאלי של המוח

מכון ביוקשב דוגל בגישה שהמוח של כל אדם הוא פלסטי וניתן לשיפור.

 ביוקשב הוא מכון ייחודי לשיפור תפקודיים מוחיים, המנוהל על ידי ד”ר ענת ברנע, דוקטור למדעי הרפואה, בעלת תואר שני בפיזיולוגיה ותעודת הוראה במקצועות המדעים במסגרות שונות. ההשכלה והניסיון של ד”ר ברנע מאפשרים לה לשלב טכניקות שונות לאיבחון ושיפור התיפקוד המוחי.

במכון ביוקשב משלבים איבחון קוגניטיבי ממוחשב, BRC שפותח באוסטרליה ונועד לאתר הפרעות קשב וריכוז, עם איבחון פיזיולוגי שנותן תמונה לגבי דפוס הפעילת החשמלית (EEG ) של מוחו של הנבדק.

ד”ר ברנע מאמינה שניתן לעשות שיפורים משמעותיים בתפקודים מוחיים בעזרת אימונים מוחיים, ויותר מכך האימונים המוחיים עושים שינויים לאורך זמן ולא שינוי זמני כפי שעושות התרופות.

ההתמודדות המודרנית עם הפרעות קשב וריכוז

הפרעות קשב וריכוז היא תופעה יחסית נפוצה, יש חושבים שעד 10% מהאוכלוסיה סובלים מרמה כזאת או אחרת של הפרעת קשב.

אחד האיפיונים הבולטים של הפרעה זאת היא הפרעה, או סטייה מהנורמה של הפעילות החשמלית המוחית- EEG. לא מדובר בהפרעה פתולוגית שמצריכה “לרוץ” לנוירולוג, אלא שינוי בדפוס הפעילות, כשמשווים אותו לאוכלוסיה שאיננה סובלת מהפרעה כלשהי.

אחת השיטות שהוכחה במחקרים מדעיים לא מעטים, כשיטה יעילה שגורמת לשינוי ארוך טווח במגוון מדדים היא שיטת הנוירוביופידבק המונהגת במכון ביוקשב. 

נוירופידבק הוא תהליך למידה שבו המטופל לומד לשנות את העוצמות היחסיות של תדרי הEEG  שאותם הוחלט לשנות,כלז הבאמצעות שיקוף, משוב, עלהמצב, מבחינת הרכב התדרים של ה-EEG.ברגע נתון, ואז בתהליך שתחילתו שינוי אקראי, והמשכו פעילות מכוונת מתרחשים השינויים המוחיים.

בתהליך נוירופידבק אפשר לתת למטופל, אם כןמשוב על מצב הEEG שלו ויותר מכך ללמד אותו לשלוט בו.

ובכן, נוירופידבק היא שיטה שב המביאים לתודעת המטופל את הרכב גלי המוח שלו (מצב שבאופן ספונטאני נמצא מחוץ לתודע ההאנושית) עי שמראים לו את עוצמת התדרים בצורה של גרף עמודות, או ממירים את ערכי האמפליטודות של הגלים למשחקכך שיהיה יותר קל להבין את המידע המוצג.

המטופל מצידו מנסה לקבל חיזוקים בצורה של נקודות או התקדמות של הסרט או המשחק. הוא יקבל חיזוק כל פעם שהוא מצליח להביא את המוח שלו להרכב גלי מוח שהמטפל הציב לו, למשל כל פעם שהמטופל מעלה את עוצמת התדר של גלי בית או מוריד את עוצמת התדר של גלי טיתאמעל או מתחת לרף שהציב בפניו המטפל, הוא יזכה בנקודות. אם הוא לא יעמוד בדרישה לא יתווספו לו נקודות או שהמשחק יתקע. בצורה הזאת המוח מקבל חיזוקים עלהתנהגותמבוקשת ו הערות לסדרעל התנהגות “בלתי תקינה“.

נוירופידבק היא שיטה לויסות עצמי של פעילות מוחיתכשהפעילות המוחית ברוב המקרים נמדדת
עי EEG

שיפור ביצועי קשב וריכוז בעזרת מכון ביוקשב

מכון ביוקשב, אם כן, משלב אימון מוחי בשיטת נוירופידבק, עם אימונים בטכנולוגיות נוספות ובהדרכת הורים  ובאופן הזה מנסה לגרום לשיפור המיוחל.

הפרוטוקול הטיפולי עבור טיפלי נוירופידבק נקבע על סמך ממצאי בדיקת ה-EEG וניתוחה המיוחד. בדיקה זאת נעשית ע”י ד”ר ברנע, שמתמחה בניתוחים שכאלו מזה 25 שנה, וכן על סמך מדדים התנהגותיים שקשורים לתסמונת של הפרעת קשב.

הטיפול בנוירופידבק מניח ששינוי הדפוס החריג יגרום גם לשינוי ההתנהגות החריגה.

באמצעות נוירופידבק אפשר לקבל שיפור במגוון רחב מאד של התנהגויות: טיקים, התפרצויות זעם, אימפולסיביות, קשיי קשב , הפרעות חרדה.

במכון ביוקשב מאמינים שהדרך הנכונה לשיפור תיפקוד היא להפקיד את האחריות והשליטה על האדם, וכך ללמד אותו טכניקות ודרכים לשיפור , גם אם הוא ילד ולא לסמוך רק על טיפול תרופתי ששולל מהמטופל את האחריות להתנהגותו.

 

פורסם בקטגורית טיפול בהפרעות קשב וריכוז

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה