תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

מכון האביב – אבחון דידקטי

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

במכון האביב קיים מערך אבחונים רחב שכולל אבחונים פסיכולוגים פסיכודידקטים ,אבחוני בשלות,  אבחונים דידקטים, אבחוני קשב וריכוז קלינים וממוחשבים,  אבחוני ריפוי בעיסוק ואבחוני פיזיותרפיה. בשנים האחרונות ישנה  עליה משמעותית  בפניה של תלמידים וסטודנטים למכונים לאבחונים דידקטים,  פסיכודידקטים ואחרים.  לא תמיד ברור להם איזה אבחון דרוש להם ,  כמו גם באיזה מקרים נחוץ לקיים אבחון , ההבדלים בין האבחונים  ואילו מהאבחונים מוכרים לצורכי התאמות בבית הספר היסודי , התיכון, לבגרויות או לאוניברסיטה. בדרך כלל ההפניה לאבחון נעשית על ידי הגורמים החינוכיים  במסגרת החינוכית, לעיתים תהייה זו ההמלצה בעקבות אבחון קשב וריכוז  ולפעמים היוזמה תהיה של ההורה או התלמיד מתוך הרצון לקבל הקלות או התאמות בהיבחנות .

 

מהו אבחון דידקטי

אבחון דידקטי כולל הערכה מקיפה של המיומנויות העיקריות הדרושות לילד כדי להתמודד עם המטלות הלימודיות הנדרשות ממנו במסגרת בית הספר.

באבחון הדידקטי  נאתר את מוקדי החוזק והחולשה של הנבדק על מנת שנוכל לבנות לו תוכנית התערבות מותאמת אישית ובמידת הצורך נמליץ על התאמה בדרכי ההיבחנות.

 

מטרת אבחון דידקטי

1. לאתר לקויות למידה ולהסביר את מקורם

2. להעריך את החוזקות והחולשות ולבחון מהם הכלים שיש לתלמיד להתמודדות עם הקשיים.

3. מתן המלצות להתאמה של דרכי הלמידה בכיתה ,הקלות בתנאי ההיבחנות ועוד..

4. לבנות תכנית עבודה שבעזרתה יוכל התלמיד לשפר  את הישגיו הלימודיים.

 

 מה בודקים באבחון בעברית
1.  נתוני רקע באשר להיסטוריה ההתפתחותית, הרגשית, החברתית והלימודית של הנבדק.
2.  בתחום הלימודי, בדיקה  של הפרמטרים הבאים: האם ישנו סגנון למידה שהתלמיד מעדיף, הבנת הנקרא, קצב קריאה, דיוק, התחום המוטורי , רמת ההבעה בכתב, שפה, חשיבה ותפקודים ניהוליים (קשב וריכוז) ותפקודים חזותיים ושמיעתיים,
3. יבדק גם הקשר של התחום החברתי והמשפחתי לקושי הלימודי .

האבחון הדידקטי באנגלית


למקצוע האנגלית חשיבות רבה, החל מכיתות היסוד ועד האוניברסיטה. בארץ יש כיום  רק כ- 200 מאבחנים דידקטיים מוסמכים לאנגלית כאשר  הייחוד שלהם הינה היכולת להמליץ על  תכנית התערבות המותאמת  לקשיי התלמיד ולדרישות בי”הס. למאבחן דידקטי שתחום התמחותו  באנגלית יש את היכולת לספק סיוע ותמיכה לילדים  שהצורך להתמודד עם למידת שפה זרה מתסכל אותם (אמור בעיקר לגבי ילדים עם לקות שפתית שהתקשו ברכישה של שפת האם). החשיבות של ביצוע אבחון דידקטי באנגלית על ידי מאבחן שמתמחה באנגלית מקורה ביכולת לקשור בין הקושי בשפה הזרה  לקשיים דומים בשפה האם ומתן המלצות ייחודיות לשפה האנגלית.

מה בודקים באבחון באנגלית


האבחון הדידקטי באנגלית(שמתבצע בשפה האנגלית כמובן)  בחלקו דומה למרכיבי האבחון בעברית , אך בנוסף, נבדקים מאפיינים ייחודיים שאינם קיימים בעברית כגון זיהוי אותיות צליל, הגייתן , דיקדוק אנגלי ועוד.  

 

מה ההבדל בין אבחון דידקטי לפסיכו דידקטי

 

1. האבחון הדידקטי נעשה על ידי מאבחנת דידקטית מוסמכת והאבחון הפסיכו דידקטי נעשה על ידי פסיכולוג/ית חינוכי/ת .

2. אבחון דידקטי מעמיק בתחום הלימודי. אבחון פסיכו דידקטי בוחן גם את הצדדים הרגשיים וההתנהגותיים, כולל מבחני אינטליגנציה.

3. אבחון דידקטי מוכר להתאמות דרכי היבחנות בבית הספר התיכון ובבגרויות, ברמה 1 וברמה 2 . אבחון פסיכו דידקטי מאפשר גם התאמות ברמה 3. חשוב לציין שהתאמה 3 ניתנת רק במצבים נדירים של לקויות למידה קיצוניות ביותר.

4. הבדל נוסף נעוץ במחיר – תמחור של אבחון דידקטי מקצועי הוא  כמחצית מאבחון פסיכו דידקטי.  לכן שימו לב וכשאפשר להסתפק באבחון דידקטי, עשו זאת.

5. במידת הצורך ניתן להשלים אצלנו גם את המרכיב הפסיכולוגי

יתרונות האבחון הדידקטי במכון האביב


1)  היצע רחב ועדכני של אבחונים בעברית ובאנגלית.
2)  במכון האביב מאבחנת מוסמכת של משרד החינוך וההמלצות הניתנות על ידה מוכרות על ידי משרד החינוך לצורך התאמות והקלות במבחני הבגרות.

3)  למאבחנת הדידקטית של מכון האביב  ניסיון של 20 שנה בהוראה מתקנת באנגלית.
4)  המאבחנת הדידקטית של מכון האביב תסייע להורים בהבנה של הלקות ותספק הסבר מדויק  ותפשט את המונחים המקצועיים מתחום לקויות הלמידה. כמו כן תיתן  הנחיות לדרכי התמודדות אפשריות.
5)   בשיחת המשוב תקבלו מהמאבחנת הדידקטית של מכון האביב המלצות מפורטות ומדויקות להוראה המותאמת .בנוסף תקבלו המלצות גם בתחום הקשיים הבלתי מילוליים, כגון: ארגון וסדר, אסטרטגיות לייעול וניהול של הזמן ועוד.

 

הסכם אבחונים עם כללית מושלם וחברות הביטוח

 

 

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה