תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

מכון טריאסט – שריג – לקויות למידה

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

לקויות למידה הפכו לשכיחות יותר בשנים האחרונות ובעלות השפעה רבה על התלמידים. לקויות אלו נוצרות כחלק ממכלול של גורמים קוגניטיביים, חברתיים, נוירולוגים, פסיכולוגים ועוד. כיום ניתן לבצע אבחון איכותי ובהמשכו טיפול מתקדם, אשר משנה דפוסי התנהגות, מעניק מיומנויות למידה נכונות ובעיקר מחזיר את התלמיד לרמת הלמידה המתאימה. בעולם המודרני של ימינו, ישנה חשיבות מכרעת לציונים בבית הספר ולתארים אקדמאים, לחץ העבודה לצד החיים האינטנסיביים- הם אלו שמדגישים את החשיבות של אבחון לקויות למידה והישארות “בקצב” של הלימודים.

 

מכון “טריאסט-שריג” הינו מרכז אבחון וטיפול פסיכולוגי. המכון מתמחה בטיפולים בעולם הפסיכותרפיה והפסיכולוגיה.  המכון מונה מגוון רחב של אנשי פסיכולוגיה ותיקים, פסיכיאטרים ויועצים שונים, אשר מעניקים לילדיכם ולכם את הדרכים הטובות ביותר להתמודדות עם לקויות למידה.

 

לקויות למידה הוא מושג שהוגדר בעבר ע”י אנשי מחקר חינוכי-מדעי. החוקרים הצליחו לבצע הבדלה שבין קשיים ומשברים “טבעיים” כחלק מתהליך ההתבגרות של התלמיד, לבין לקויות למידה שקיימות או שהתפתחו אצל התלמיד. בעבר לא היה מענה איכותי ללקויות אלו, הילדים בעלי הלקויות קיבלו יחס שווה לכל השאר ונכשלו ללא כל מתן הזדמנות שווה להצליח. כיום מערכת החינוך הישראלית פועלת על פי מדיניות נכונה ומאפשרת ביצוע אבחון מקצועי ולאחריו טיפול איכותי. לאחר אבחון ניתן לקבל הקלות והתאמות לתלמיד, אשר יקנו לו את ההזדמנות השווה להצליח, כמו כל שאר התלמידים בכיתה.

 

לקות למידה הוא מושג אשר מתאר פגיעה בתהליך התפתחות במידה זו או אחרת, אשר כחלק מתהליך זה נפגעות היכולות הבסיסיות של התלמיד. יכולות אלו הן לרוב קריאה, הבנת הנקרא, כתיבה וחישוב. רמתו של התלמיד נבחנת ביחס התלמידים, בעלי מאפיינים דומים כגון גיל, מין, רמת השכל , מנת משכל ועוד.

 

הלקויות הוגדרו במושגים מקצועיים שונים, אשר העיקריות מתוכן הן דיסלקציה, דיסגרפיה ודיסקלקוליה.

ישנם חוקרים אשר הגדירו לקויות נוספות כגון לקות למידה לא מילולית, לקות שפתית ועוד.

לרוב הלקויות מתפתחות כחלק ממכלול שלם של גורמים כגון: מרכיב נוירולוגי-עצבי במוח אשר עובר שינוי מסוים, השפעה חברתית רבת עוצמה על התלמיד, לחץ פסיכולוגי קיצוני על התלמיד, שיטת חינוך שאינה מתאימה לתלמיד, גישת הוראה לא נכונה של המורה, לחץ מסוים מצד ההורים או המשפחה, פערי לימוד מהעבר אשר משפיעים על פערים בהווה ועוד.

במידה ולקויות למידה אלו אינן מטופלות בזמן הנכון ובדרך הנכונה, התלמיד פותח פער, מסגל לעצמו דפוסי התנהגות לא  נכונים ומבסס את שיטת הלמידה האישית על מיומנויות למידה לא נכונות.

 

מכון טריאסט-שריג מעניק אבחון מתקדם ללקויות למידה, מבצע טיפולים אישיים ויוצר מסגרת מקיפה לתלמיד- אשר מבטיחה את יישום הצלחות הטיפול למשך זמן ארוך ולזמן קבוע. צוות המכון מפתח ערוץ תקשורת אמין ופתוח עם התלמידים. ערוץ תקשורת זה הוא  הבסיס הנכון לתהליך טיפול איכותי.

 

אנשי המכון מגיעים ממגוון התמחויות שונות כגון התמחות בפסיכותרפיה שיקומית, חינוכית, קלינית, פסיכותרפיה לילדים ועוד. הטיפולים מותאמים לילדים ולתלמידים, מבוצעים בדרך ובקצב הנכונים לשם השגת התקדמות אישית, מגיעים עד לכדי הכרה והבנה של הגורמים השונים ללקויות ויוצרים כלים איכותיים להתמודדות עמן.

 

מכון טריאסט-שריג הוקם בשנת 1985 ומאז צבר לו מוניטין רב כמכון מוביל לליווי וטיפול בהתפתחות הילדים בישראל. המכון מטפל בלקוחות פרטיים ובלקוחות מהסקטור הציבורי כגון משרד הביטחון, הסנגורית הציבורית, שירותי הרווחה, השירות למען הילד ועוד.

 

מלבד טיפולים פסיכולוגיים אישיים, מתבצעות במכון סדנאות לתלמידים, ילדים, הורים ואנשי חינוך. בנוסף לכך, קיימות קבוצות טיפול שונות במגוון תחומים.

 

המכון הוקם על ידי ד”ר יוסי טריאסט ועירית שריג. ד”ר טריאסט הינו פסיכולוג קליני בכיר, מדריך ותיקה בפסיכותרפיה, פסיכו דיאגנוסטיקה ופסיכואנליטיקאי מנחה. עירית הינה פסיכולוגית קלינית בכירה ומדריכה בפסיכותרפיה ותיקה.

 

הנכם מוזמנים להגיע למכון, לפגוש את אנשי הצוות ולהתחיל ללמוד כיצד ללמוד בדרך האישית- הטובה ביותר.

 

 

נכתב ע”י: פורטל קשב וריכוז.

 

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה