תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

מכון רביב – טיפול בהפרעות קשב וריכוז

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שיטת רביב

שיטת רביב היא שיטה נוירו- קוגניטיבית מתקדמת לטיפול בלקויות למידה וקשב. בהתבסס על מחקרים מתקדמים מתחום חקר המוח, השיטה עושה שימוש בטכניקה המשולבת בתוכנת מחשב ייחודית. הטיפול בשיטת רביב הוא ממוקד, ומתבסס על 16-24 מפגשים, הפרושים על פני ארבעה עד שישה חודשים. שיטת רביב פותחה על רקע ההבנה שקשיים שונים שאנשים מפגינים בתחומי הלמידה, הקשב והריכוז- מקורם בחריגות או חוסר ויסות של תפקודים מוחיים שונים. השיטה מבקשת להביא ליצירתם וחיזוקם של קשרים נוירולוגיים חדשים, שיאפשרו הסדרה של פעילות עצבית באזורים שונים במוח, מה שבהמשך יאפשר שיפור של תפקודים קוגניטיביים שנפגעו בעקבות חריגה בפעילות אזורים אלה. במלים אחרות- שיטת רביב מניחה את יסודות התשתית הנוירולוגית הנדרשת לשיפור הלמידה או הריכוז.

הפרעת קשב והמוח

ממצאי מחקרים שהצטברו בעשורים האחרונים מצביעים על קשר חזק ומבוסס בין קשיי קשב וריכוז לבין חריגות בפעילות של אזורי מוח שונים (אחד האיזורים הדומיננטיים ששב ועולה במחקרים על רשת הקשב הוא הקורטקס הפרה-פרונטלי, אזור שעשיר בפעילות המושפעת מדופאמין- שגם הוא חומר שהקשר בינו להפרעת קשב אושש במחקרים רבים). בנוסף, סימפטומים המאפיינים הפרעת קשב וריכוז נמצאו קשורים לסוג ספציפי של גלי מוח- גלי ביתא. אלו הם גלים האחראים למצבים של ריכוז (מצבים בהם המוח “מחליש” את הווליום של גירויים אחרים ו”מגביר” את המיקוד בגירוי שבו האדם מתרכז). לבעלי הפרעת קשב וריכוז יש לרוב תת- פעילות של גלי ביתא.
בעצם, משמעותם של ממצאים הקושרים אזורים ומסלולים עצביים במוח לסימפטומים של הפרעת קשב וריכוז, היא שעל מנת שהאדם יוכל לתפקד באופן תקין מבחינת יכולות הריכוז והקשב שלו, וכדי שיוכל לשמור על ויסות ושליטה במיקוד (במקום להיות מוסח מכל גירוי, פנימי או חיצוני)- הוא נזקק ל”חיווט” מתאים ותקין של המוח.

כיצד פועלת שיטת רביב

שיטת רביב משלבת בתוכה מספר תהליכים הפועלים במקביל. אחד מהם הוא לימוד ואימון באסטרטגיות ממוקדות לשליטה בגלי מוח. זה אולי נשמע כמו מדע בדיוני, אבל באמצעות תרגול וגירוי מובנה ומותאם, לאורך זמן, פיתוח שליטה כזו הוא עובדה קיימת, כמו גם השיפור שמופיע בעקבותיו ביכולת הקשב והריכוז של האדם.
במסגרת הטיפול בשיטה האדם נחשף לרצף של תרגילים המכוונים למקד ולעורר פעילות של גלי מוח המאפשרים שיפור ביכולות הקשב והריכוז. שיפור זה מוצא את ביטויו בכל ההיבטים של הקשב והריכוז: מיקוד לאורך זמן, יכולת התמדה במשימה, חלוקת הקשב (מולטי-טסקינג), סלקטיביות, עבודה עם זמנים וכיוב’.

בנוסף לאימון המוחי, במכון רביב מוצע אימון אישי למתמודדים עם קשיי קשב וריכוז. תכנית האימון מתמקדת בפיתוח כישורי חיים המאפשרים התמודדות מוצלחת ומיטיבה עם קשיי הריכוז ועם הנטיות האימפולסיביות וההיפראקטיביות המאפיינות את ההפרעה.

נכתב ע”י: פורטל קשב וריכוז

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה