תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

מכון רום – אבחון וטיפול לקויות למידה

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

רבים מתלמידי ישראל מתמודדים עם לקויות למידה שונות. בניגוד לעבר, בו לא הייתה כל הכרה, הגדרה או סוג מענה לתופעה זו, כיום ניתן לבצע אבחונים וטיפולים מיוחדים אשר משפרים משמעותית את יכולות הלמידה.

מכון “רום” הינו מכון מתקדם, לפסיכולוגיה חינוכית יישומית. המכון מתמחה בנתינת שירותי אבחון תעסוקתי ויעוץ מקצועי-לימודי. רמת האבחון חשובה ומשפיעה מאוד תהליך הטיפול.

 

לקויות למידה הן שם כולל למשפחה של קשיים לימודיים שונים, אשר נוצרים כתוצאה מגורמים מגוונים. אחד הגורמים העיקריים בתחום זה הוא תחום הנוירולוגיה-פסיכולוגיה. מרכיבים תפקודיים עצביים, יחד עם השפעות תפקוד פסיכולוגיות, מביאים את התלמידים לכדי שינוי המצב היציב ופיתוח לקות מסוימת, אשר נמדדת לרוב ביחס לשאר בני כיתתם, לפי גיל, מין ומנת משכל. לקויות למידה אינן קשורות ליכולות “מרשימות” או מיוחדות אשר הילד צריך להציג, אלא למיומנויות חינוכיות בסיסיות בקריאה, הבנת הנקרא, חשבון, זיכרון ועוד.
הלקויות מוגדרות במונחים מדעיים כגון דיסגרפיה, דיסלקציה או דיסקלקוליה.

 

מלבד גורמים נוירולוגיים-קוגניטיביים, גורמים נוספים משפיעים על רמת התפקוד הלימודית כגון התאמת שיטת הלימוד לילד, לחצים חברתיים שונים, פער לימודי מהעבר שמשפיע על תחומים אחרים, חינוך ומסגרת משפחתית לא מתאימה, קיומה של הפרעת קשב וריכוז אשר מביאה לפיתוח לקות למידה ועוד.

יש לציין, כי לקויות למידה והפרעות קשב וריכוז אינן מוגדרות כמושג אחד. אלו הן שתי תופעות שונות, אשר נוצרות לעיתים מאותה הסיבה, אך לא תמיד. התלמיד יכול להיות בעל לקויות למידה ללא הפרעות קשב וריכוז וההפך. כמו כן, יתכן המצב בו התלמיד יאובחן כסובל משתי התופעות במקביל.

 

מכון רום מעניק אבחון מתקדם, אשר משלב אבחון מקצועי-לימודי. אבחון זה איכותי כיוון שלרוב ניתן לטפל בלקויות למידה ואף להשליך אותן על התפקוד התעסוקתי בעתיד. הלימודים הם הבסיס להצלחה בעתיד וליצירת מקצוע וקריירה.

 

מכון רום מתמחה בהכוונה מקצועית של מבוגרים לקויי למידה בעולם מסלולי הלימוד והתעסוקה.

אוכלוסייה זו של לקויי הלמידה מבינה כי לרוב ישנו קושי בגיבוש הזהות המקצועית האישית. לכן ישנה חשיבות מיוחדת להתמחות בנושא זה, תוך תשומת לב לכישורי הנבחן לצד לקויות הלמידה.

האבחון כולל סדרת תתי-מבחנים מתקדמים ובעיקרם: אבחון לימודי דידקטי, אבחון נוירו-פסיכולוגי מתקדם, מבחן אינטיליגנציה, אבחון אישיותי מקצועי, מבחני כישורים מקצועיים אישיים ואבחון נטיות מקצועיות.

 

אבחון זה אורך כיומיים – בכל יום כשבע עד שמונה שעות. כשבועיים לאחר האבחון מתבצעת שיחת סיכום עם הפסיכולוג המטפל. לאחר שיחת הסיכום, נשלח דו”ח מקצועי מפורט, המציג את תוצאות האבחון ומפרט המלצות תעסוקתיות.

 

אבחון זה הוכח כגורם מוביל בהצלחתו של המטופל. מלבד היכרות של המטופל עם עולמו הפנימי, מוצגים לו היבטים שונים של אישיותו ותפקודו, כמו שיטות שפיתח להתמודדות עם הלקויות. המטופל מבין את דרכי ההשפעה של הלקויות; עד כמה הן משפיעות על חייו ובעיקר – הדרכים האישיות והיעילות ביותר לשיפור היכולות.

בעקבות הטיפול התפקוד משתפר, הביטחון העצמי מתחזק ועמו גם הדימוי העצמי. התוצאות מתחילות להגיע וההצלחה אפשרית.

 

מכון רום הוקם בשנת 1983 על ידי דוקטור ישראל וינקלר, אשר מנהל את המכון כיום. ד”ר וינקלר הינו פסיכולוג שיקומי ונוירו-פסיכולוג. בצוות המכון תוכלו למצוא פסיכולוגים ותיקים מתחומים רבים כגון התחום הקליני, השיקומי, התפתחותי, תעסוקתי וחינוכי.

לצד אבחונים מתקדמים, מתבצעות במכון סדנאות מיוחדת לרכישת מיומנויות למידה, המודדות גם חרדות בחינה, סדנאות לקראת לימודים אקדמאים ועוד.

 

צוות המכון מזמין אתכם להשקיע באבחון, להתמודד עם הקשיים בצורה איכותית, ולהתייעץ עם אנשי המקצוע שיודעים מהן דרכי הפתרון הטובות ביותר.

 

נכתב ע”י: פורטל קשב וריכוז.

 

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה