תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

מכון שלם – טיפול רגשי

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

מכון שלם
מכון שלם, הממוקם במרכז ראשון לציון, הוא מכון לטיפול, יעוץ ואבחון פסיכולוגי המעניק קשת רחבה של שירותים והתערבויות למגוון רחב של פונים. בין השאר, המכון מציע אבחון פסיכו- דידקטי, אבחון פסיכולוגי, אבחוני קשב וריכוז, טיפול פסיכולוגי (פרטני, זוגי או משפחתי), הדרכת הורים וטיפול ויעוץ פסיכיאטרי. מכון שלם מאוייש על ידי צוות של ארבעים אנשי מקצוע, הכוללים פסיכולוגים קליניים, פסיכולוגים חינוכיים, פסיכולוגים התפתחותיים, פסיכיאטרית, עובדים סוציאליים מטפלים באומנויות ומאבחנים דידקטיים, כולם מוסמכים בתחומם, ובעלי ניסיון עשיר במפגש עם סוגים שונים של קשיים.

טיפול רגשי- על שום מה?
מצבו הרגשי של האדם, אושרו ומצוקותיו, תמיד העסיקו את המין האנושי. נדמה שבכל תקופה בהיסטוריה הגו בסוגיות של משמעות החיים, הגשמה עצמית, סיפוק, חיים ראויים, תכלית וכד’. נדמה שבכל תקופה, התשובות לשאלות מורכבות אלה הופקדו בידי אנשים אחרים. בימי יוון העתיקה היו אלו הפילוסופים, בימי הביניים (ועד ימינו אנו במובן מסוים) היו אלה אנשי הדת. לאדם תמיד הייתה כתובת לפנות אליה, להקשיב לחכמתה ולקבל מזור והקלה לכאביו. בזמנים בהם אנשים חיו בקהילות ובשבטים, ובתקופות מאוחרות יותר, היו אלה זקני השבט, כמרים וכוהנים שהיו אמונים על רווחתם הנפשית של צאן מרעיתם. עם כניסתנו אל העידן המודרני, עברו ה”סמכות” והאחריות על הבריאות הנפשית של המין האנושי לידי הפסיכולוגים- אלא שכאן פגש המין האנושי שינוי בגישה. ממגוון השיטות והגישות הטיפוליות, עולה המסר כי התשובה לחיפוש המתמיד אחר אושר, שקט והקלה אינה נמצאת בידיו של בעל ידע מסוים, אלא שכל אחד מאתנו יכול וצריך למצוא את הנתיב הייחודי המתאים עבורו. הכרה זו עשויה להישמע מרגשת ומלהיבה, אך היא גם עשויה לעורר פחדים ושאלות חדשות, שהמתמודדים עמן עשויים להיוותר בתחושת בדידות וחוסר אונים.

אורח החיים המודרני טמן בחובו הבטחות רבות, אך הוא הביא עמו לחצים חדשים, אתגרים הולכים ומתרבים שלהישרדות כלכלית, מימוש עצמי, זוגי ומשפחתי, תמורות פוליטיות, טכנולוגיות וחברתיות שנותנות את אותותיהן גם בחיי הנפש של היחיד. כל אלה מתרחשים בקצב מהיר בהרבה מזה שהתרגלנו אליו בעבר. גם הילדות, אותה תקופה מופלאה שכולנו נהנים להיזכר בה כנטולת דאגות ולחצים, מאופיינת כיום במידה הולכת וגוברת של לחץ והישגיות.

בתוך כל אלה, נדיר שאנו מצליחים למצוא לעצמנו פינה שקטה, שבה מזדמן לנו לבחון מחדש את מקומנו, בחירותינו, הרצונות והחלומות שלנו, להבין את הדרך שעברנו עד כה ולאן היינו רוצים לצעוד בהמשך, ולהתמודד עם הקשיים שהדרך מזמנת לנו בדיוק לשם כך אנו במכון שלם מזמינים ילדים, מתבגרים ומבוגרים לפנות אלינו לקבלת אוזן קשבת וסיוע.

טיפול רגשי במכון שלם
מכון שלם מעניק טיפול פסיכולוגי רב תחומי המבוסס על גישות וטכניקות טיפוליות מגוונות, בהתאם לצרכים של כל פונה. אלה כוללים טיפולים דינמיים ארוכי טווח, טיפול במשחק (במקרים של מטופלים ילדים), טיפול קוגניטיבי- התנהגותי, טיפולים קצרי מועד, טיפולים זוגיים ומשפחתיים וכמובן שילובים בין אלמנטים מהגישות השונות. הפניות נעשות לאור מגוון רחב של מצבי קושי ומשבר, הכוללים מצבים טראומתיים, קשיים חברתיים, הפרעות התנהגות, משברים משפחתיים וכיוב’. במקרים של טיפול בילדים ונוער, ניתן לשלב בטיפול גם הדרכת הורים, על מנת לסייע למשפחה להתמודד עם מצב המצוקה של הילד/ה. הטיפולים נעשים בסביבה דיסקרטית, נוחה ונעימה, וצוות המכון מתחייב להיות קשוב לצרכים הייחודיים של כל פונה ופונה, ולעשות את המירב על מנת להעניק לא מענה מקצועי ומועיל.

נכתב ע”י: פורטל קשב וריכוז

 

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה