תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

מכללת וינגייט – קורסי השתלמות לטיפול בילדים עם לקויי למידה

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

מכללת וינגייט להכשרת מורים להוראת מקצועות הספורט מפעילה מערך שלם של הוראת קורסים ולימודי תעודה למורים המעוניינים לעבוד עם תלמידים בעלי הפרעות קשב וריכוז ולקויות למידה. הקורסים המועברים במכללה מזכים בתעודה. כל הקורסים מוכרים לגמול השתלמות ומיועדים למורים גם בשנת שבתון. בין הקורסים שהמכללה מציעה; התמודדות עם תלמידים לקויי קשב וריכוז בכיתה הרגילה, אימון להתמודדות עם הפרעות קשב, הוראה מתקנת בחשבון, אסטרטגיות למידה, תרגילי מוח לשיפור שלל התפקודים בתהליכי הלמידה ועוד.

את הקורסים מעבירים מורי המכללה ומומחים בתחום. הקורסים מועברים במהלך שנת הלימודים במסגרת של מספר שעות שבועיות. הקורסים מרוכזים ליום אחד בשבוע.

אחד הקורסים הייחודיים שמועברים במכללת וינגייט הוא “תרגילי מוח לשיפור תפקודים מוטוריים, רגשיים וחשיבתיים בתהליכי למידה”. הקורס מאפשר הפעלת השיטה בכיתה. במהלך הקורס נלמדים העקרונות של שיטת תרגילי המוח. התרגול בקורס מאפשר להפעיל את השיטה לשיפור מיומנויות הלמידה בכיתה וכן לשפר ביצועים בתפקודים שונים. בסיום הלימודים תוענק תעודה המאשרת כי הלומד התמחה בקורס תרגילי מוח בסיסי, המועבר מטעם המכללה והארגון הבין-לאומי לקינזיולוגיה חינוכית.

שלושה קורסים עוסקים בהוראה מתקנת; קורס להוראה מתקנת בקריאה ובכתיבה, קורס להוראה מתקנת בחשבון וקורס ייחודי להוראה מתקנת בחשבון שמיועד למורים למתמטיקה. קורסים אלו מעניקים היכרות עם תכניות העבודה ושיטות ההוראה השונות בכתיבה ובקריאה, בחשבון ובמתמטיקה המקובלות היום בארץ. בהמשך מתמחים המשתלמים בלקויות הלמידה ודרכי הביטוי שלהן. הקורסים מקנים היכרות עם עקרונות ההוראה המתקנת  בכתיבה וקריאה, חשבון ומתמטיקה, ומעניקים כלים מעשיים למורה המלמד בכיתה ההטרוגנית. בנוסף מעניק הקורס למורים למתמטיקה הבנת הממצאים באבחון דידקטי ובאבחון בחשבון.

במכללה מועברים גם קורסים כלליים למורים המעוניינים להרחיב את הידע שלהם בתחום התלמידים לקויי הלמידה. אחד הקורסים הוא “התמודדות עם ילדים לקויי קשב וריכוז בכיתה הרגילה”. בקורס זה מוענקים למורים כלים לעבודה בכיתה שלומדים בה תלמידים בעלי הפרעת קשב וריכוז.

קורס נוסף הוא אימון להתמודדות עם הפרעות קשב. הקורס מקנה מידע נרחב על  הפרעת קשב, ועל קשיים בוויסות ההתנהגותי-רגשי ובניהול הקוגניטיבי. בהמשך עוסקים המשתלמים בהכרת נושא  האימון האישי, ורוכשים כלים ואסטרטגיות עבודה עם תלמידים אלו. הקורס משלב התנסות אישית חווייתית עם עבודה יישומית מודרכת.  נושאים נוספים שנדונים בקורס הוא התמודדות עם הורים ובני משפחה שלהם ילד הסובל מהפרעות קשב וריכוז, התמודדות חברתית של ילד שכזה, קשיים במסלולי החיים השונים ועוד.

נכתב ע”י: פורטל קשב וריכוז

 נכתב בקטגוריה: קורס אבחון דידקטי

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה