תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
קשב וריכוז- מערכת תיאום תורים אצל המומחים המובילים בישראל

מכון אבחון “מרום”

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

לוגו (2)

מכון אבחון “מרום”

במכון “מרום” פסיכולוגים מומחים, מאבחנים דידקטיים בעלי ניסיון ויועצים מומחים בתחומם.

במכון ניתן לקבל את השירותים הבאים:
• אבחון פסיכולוגי: אבחון פסיכולוגי בודק תחומים שכליים, קוגניטיביים, רגשיים והתנהגותיים ומנסה לתאר ולהבין את יחסי הגומלין ביניהם והשפעתם על תפקודו הכללי והתפקוד האקדמי של התלמיד ותפקודים שונים אחרים.
• אבחון דידקטי: אבחון דידקטי עוסק במיפוי קשייו וכשריו של התלמיד בתחומי הלמידה על ידי אפיון ומיפוי של מיומנויות למידה בסיסיות, בכללן קריאה, כתיבה, חשבון ואנגלית ובתיאור התנהגותו של תלמיד בתחומי הלמידה.
• אבחון פסיכו-דידקטי: האבחון הפסיכולוגי המשולב הוא אבחון פסיכולוגי הכולל 3 היבטים:
o היבטים קוגניטיביים שכליים
o היבטים דידקטיים
o היבטים אישיותיים (רגשיים, התנהגותיים וחברתיים). האבחון מתבצע ע”י פסיכולוג ומוערך בו ומודגש הקשר בין תפקודים שכליים קוגניטיביים הפועלים בבסיס הלמידה לבין כוחות מחד וכשלים מאידך בתפקודו הלימודי של התלמיד.

• תוספת לאבחון באנגלית / מתמטיקה
• ייעוץ פסיכולוגי
• הדרכת הורים
• טיפול משפחתי
• ייעוץ והכוונה למסגרות חינוך מיוחד

קהל היעד: כלל האוכלוסייה, מגיל גן ועד למבוגרים

אנו שואפים להאיר לכם את הדרך ולסייע לכם במציאת
כלים מתאימים שיסייעו לילדכם לממש את יכולתם

מתי פונים לאבחון?
פניה להערכה פסיכולוגית מגיעה על רקע קושי אותו מציג הילד. הקושי יכול להיות מבחינה לימודית, רגשית, התנהגותית, חברתית ו/או הסתגלותית וכאשר קשיים אלו מפריעים ופוגעים בתפקודו של הילד ובאינטראקציה עם הסביבה הטבעית או הקרובה שלו. אבחון “אמיתי” מגיע בד”כ מ”חוסר בטחון” לגבי אופי הקשיים, הסיבה להופעתם, משך הקשיים ובשאלה סביב אפשרויות הטיפול ברמה החינוכית והפסיכולוגית ולעיתים סביב שאלה של אפיון התפקודים, היכולות והקשיים לצורך התאמה של מסגרת לימודית.
איך נראה תהליך אבחון והערכה אצל ילדים?
בהערכה פסיכולוגית ייאסף מידע לגבי תפקודו השכלי, רגשי התנהגותי וחינוכי של הילד תוך שימוש במבחנים, שאלונים, שיחה וראיונות עם הורים, מורים והילד וע”פ הצורך תצפיות בכיתה ובביה”ס. כלומר הערכה עשויה לכלול גם אבחון כאשר אבחון הוא חלק בהערכה בו נעשה שימוש במבחנים פסיכולוגיים ספציפיים על מנת להבין את תפקודי הילד טוב יותר ובאופן אובייקטיבי כמה שניתן.
מהו התהליך בפועל?
לאחר פניה שלכם תוזמנו ל:
1. פגישת היכרות (פגישת “אינטייק”). ע”פ גילו של הילד תיערך הפגישה עם הילד ועם ההורים או ללא הילד ועם ההורים בלבד. מתבגרים וילדים בוגרים יוכלו להיכנס לשיחה עם הוריהם. לאחר שיחת ההיכרות נערכת סדרת פגישות אבחון.
2. סדרה של מפגשי אבחון עם הפסיכולוג שיכולים להמשך מפגישה אחת עד שתי פגישות ולעיתים אף יותר. משך הפגישות ותהליך האבחון תלוי במספר גורמים בהם כישוריו של הילד, קשייו, השאלה הנשאלת ולעיתים מורכבות המידע המתקבל והצורך בבדיקות נוספות או חוזרות של תהליכים נוירופסיכולוגים.
3. בסיום תהליך האבחון מוזמנים ההורים לשיחת פידבק. בשיחה ימסרו הממצאים להורים בע”פ וקבלת חוות הדעת הכתובה תימסר להורים תוך מספר ימים לאחר מועד הפידבק.

“מרום” הכפר הירוק
טלפון – 03-6495744 שלוחה 202
טלפון ישיר – 03-6478781

לתלמידי הכפר הירוק תינתן הנחה בגובה 10% מעלות השירות המבוקש.

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה