תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

מרכז אפק – טיפול רגשי

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

מרכז אפק – טיפול רגשי

ללא קשר לגילנו או מצבנו, אורח החיים המודרני מעמיד את כולנו בפני שורה הולכת ומתארכת של אתגרים מדי יום. כאנשים החיים במציאות שנתונה לשינויים תכופים ומהירים, טבעי שנמצא עצמנו עומדים מול שאלות והחלטות קשות בתחושה שאין לנו את הכלים, הידע או הביטחון להתמודד עמן, שנרגיש לפעמים שאין פנאי לעצור ולעסוק בחיבור שלנו לאנשים סביבנו, לעיסוקים שלנו ולדברים שבאמת עושים לנו טוב. רבים מאיתנו מרגישים נדחפים ומנוהלים על ידי דרישות ומגמות בבית הספר, בעבודה, בחברת השווים לנו. על מנת לסייע בהתבוננות פנימית שתאפשר לנו התמודדות מוצלחת יותר עם הקשיים השונים, ותעניק לנו רוגע ושהות להרהר בהם, מרכז אפק מציע שורה ארוכה של טיפולים רגשיים לילדים והורים. בטיפולים אנו עוסקים במגוון רחב של תכנים, כגון בעיות הסתגלות, הצבת גבולות נכונה, יחסי הורים- ילדים, קשיים הקשורים בגיל ההתבגרות, התמודדות עם משברים בחיי המשפחה (גירושין, מחלה, אובדן) וכיוב’.

כמבוגרים, שכיח שנסתכל על ילדינו ונראה בהם אנשים קטנים ונטולי דאגות. חלקנו אף עשויים להרהר בנוסטלגיה בילדות שלנו וקצת לקנא בילדים שחיים בעולם שהסוגיות המשמעותיות בו כוללות צעצועים, שיעורי בית וחברים לגן או לבית הספר. אנו במרכז אפק מבקשים להזכיר תמיד שמזווית הראיה של ילד, קיימות כמעט תמיד בעיות הרות- גורל המטרידות אותו ומכבידות עליו. ילדים לעתים קרובות מתמודדים עם קושי כפול, שכן בנוסף להיותם נתונים במצוקה רגשית, אין להם את הכלים שיש לאדם הבוגר על מנת לבטא אותה, ולכן מצוקה זו תמצא לעתים קרובות את ביטויה בהתנהגות רגרסיבית (דוגמא שכיחה היא ילדים ששבים להרטיב במיטה אחרי שנגמלו, בעקבות- למשל- לידה של אח או אחות) או תוקפנית. מתוך ההבנה שעבור ההורים ההתנהלות מול ילד במצוקה מלווה לעתים קרובות בתחושה של בלבול וחוסר אונים, צוות מרכז אפק רואה חשיבות עצומה לכך שטיפול בילד יהיה מלווה גם בהדרכת הורים. בהדרכה המטפל יכול לשקף עבור ההורים היבטים שונים של מצבו של הילד, לסייע להם בבחירת דרכים נכונות ומתאימות להתמודד מול הקושי שלו (ובעקבות כך- גם שלהם), ולהעניק להם את התמיכה לה הם זקוקים בנסיונם לצלוח את המשימה הלא פשוטה של הורות בעידן המודרני.

אילו טיפולים זמינים עבור הפונים למרכז אפק?
הטיפולים במרכז אפק נערכים במגוון שיטות. במרכז נערכים טיפולים פסיכולוגיים “קלאסיים”, כלומר פסיכותרפיה בשיחה או במשחק. טיפולים אלו יכולים להתבצע באופן פרטני, דיאדי (צמד: הורה-ילד) או משפחתי. בנוסף קיימים במרכז אפק מגוון טיפולים המשתמשים באמצעים של הבעה ויצירה.
בטיפולים אלו יש מקום גם לאמצעים מילוליים, ובסופו של דבר המטפלים והמטופלים בטיפולים אלה חותרים להמשגה והבנה של הבעיה באופן זה, אולם בדרך להבנה זו יש מקום גם לשימוש באמצעים של הבעה ספונטנית, שמאפשרת לעתים קרובות לעסוק בתכנים שקשה לבטא באופן מילולי, או שהאדם פחות מודע להם בשלב זה של הטיפול. לעבודה עם חומר (צבע, פלסטלינה, בצק וכד’) יש משמעות מבחינה סימבולית ומבחינת התפתחות אישית. גם עבודה באמצעים של דרמה עשויה לאפשר למטופל לבטא דברים ממרחק מסוים, ובכך לגעת גם בתכנים שלרוב הם כואבים או מפחידים מדי. בטיפול בדרמה ניתן גם דגש על יחסים בינאישיים ויחסים בקבוצה. כך או כך, טיפול רגשי באמצעים אלו מאפשר לפונים למרכז אפק זוית חדשה ומרעננת על חייהם, והתמודדות עם קשיים שעד כה נראה היה כי הם קשים, בלתי אפשריים ומתסכלים.

נכתב  ע”י: פורטל קשב וריכוז

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה