תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

מרכז דיאגנוסטיקה – אבחון פסיכו דידקטי

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

להבדיל מהאבחון הדידקטי, שמתמקד בכישורי הלמידה בלבד, האבחון הפסיכו-דידקטי מגלה תמונה של כישורי למידה יחד עם רמת האנטיליגנציה והתפקוד הרגשי. באבחון הפסיכו-דידקטי אפשר ללמוד על כל פן לחוד אבל גם על הקשרים ביניהם. באמצעות האבחון הפסיכו-דידקטי אפשר לזהות לקויות למידה, וללמוד על קשיים רגשיים הנוגעים לתחום הלמידה. במרכז דיאגנוסטיקה האבחון הפסיכו-דידקטי נערך על ידי פסיכולוגים חינוכיים בעלי ניסיון רב.

מה כולל האבחון הפסיכודידקטי

האבחון כולל הערכת אינטליגנציה וכישורי חשיבה. במסגרת זו מועברים מבחנים נוירו-פסיכולוגיים בתחומים כמו תפיסה חזותית, ביצוע גרפו-מוטורי, הבחנה שמיעתית, זיכרון, תפיסה כמותית ורצף. בנוסף נערכים אבחונים לבדיקת הישגי למידה, כמו קריאה, כתיבה, חשבון, אנגלית, אסטרטגיות למידה. בהמשך מתבצעת הערכה של התפקוד הרגשי. האבחון אורך כחמש שעות. לרוב הוא נערך במשך מספר מפגשים. במפגש הראשון מוזמנים ההורים לספר על הילד, תפקודו ביומיום, ההתמודדות שלו עם עולם בית הספר, והסביבה החברתית. בשלב השני נערכים האבחונים, המתפרסים על פני מספר מפגשים – בהתאם ליכולות של הילד. לבסוף נערך שלב הסיכום, שבו מקבלים ההורים מידע על היכולת האינטלקטואלית של הילד, על מצבו הרגשי, על החוזקות שלו, ועל יכולתו לתפקד היטב בתחומים שונים. הסיכום יכלול אבחנה מדויקת לגבי הגורמים לקשיים שלו, תוך התייחסות לכל ההיבטים – ההתפתחותיים, הרגשיים והלימודיים.

למי מיועד האבחון הפסיכודידקטי

האבחון הפסיכו-דידקטי מתאים לכל הגילים. אפשר לערוך אותו בשלב הגן כמו גם באוניברסיטה או בגיל מבוגר אחר. רצוי לערוך אבחון פסיכו-דידקטי כאשר יש צורך או רצון להתמודד עם קשיי הלמידה. לפעמים קשיים רגשיים מפריעים ללמידה, ואז האבחון הפסיכו-דידקטי יכול להצביע בדיוק על הבעיה. את האבחון הפסיכו-דידקטי רצוי לבצע רק לאחר מפגש עם מאבחן מקצועי, עם רופא נוירולוג, או עם פסיכולוג חינוכי, שיוכלו להמליץ כי זהו האבחון המתאים ביותר כדי לאתר את המקור לקשיים מהם סובל הפונה לאבחון.

עלות אבחון פסיכו-דידקטי במרכז דיאגנוסטיקה עולה בין 950 שקלים ל-1,690 שקלים.

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה