מרכז הבעה

מרכז הבעה - מערכת לתיאום תור

תיאום תור ל-מרכז הבעה

  • מקדמה: 120 ש”ח במועד אישור התור
  • יתרה: 350 ש”ח בקליניקה לאחר האבחון

לתיאום תור- בחר יום ביומן שלפניך

מרכז הבעה

מרכז הבעה הוא מרכז המעניק שירותי אבחון וטיפול לפונים מכל הגילאים. המרכז ממוקם ברמת גן, ונערכים בו אבחונים מכל מיני סוגים המשמשים למגוון מטרות (אבחון דידקטי, אבחון פסיכו- דידקטי, אבחוני קשב וריכוז, אבחונים חושיים וכיוב’). בדומה לכך, גם הטיפולים המוענקים במרכז הם מגוונים ומייצגים שיטות וגישות מרובות, כגון טיפול פסיכולוגי קליני “קלאסי” (פרטני או קבוצתי), טיפול בהבעה ויצירה (תרפיה באומנות או בדרמה), ריפוי בעיסוק, קלינאית תקשורת, קבוצות טיפוליות להורים, ילדים ומתבגרים וכן קבוצה משותפת להורים וילדים. מייסדת המרכז היא תמי רוסו לייזרוביץ’, בוגרת תואר ראשון בחינוך מיוחד ותואר שני בטיפול באמנות. תמי רואה טיפול מערכתי רב מקצועי, המשלב קשר בין כל הגורמים המטפלים בילד (כולל קשר עם המסגרת החינוכית שהילד מבקר בה) רכיב קריטי ומרכזי בהצלחת הטיפול. כמו כן, גישת המרכז היא שילד לא אמור להזדקק לטיפול של שנים, וכאשר הוא שב לתפקוד סביר המתבטא בכל תחומי החיים, יש מקום לערוך תהליך פרידה מסודר, לסיים את הטיפול ולשלוח את הילד והוריו לדרכם, עם ברכת “דרך צלחה”. דיסלקציה דיסלקציה היא לקות למידה התפתחותי (כלומר- היא מולדת וכרונית), במסגרתה נפגעים כישורים קוגניטיביים הנדרשים לרכישה תקינה של יכולות שפתיות ותפקודי קריאה. הפגיעה העיקרית היא ביכולת לקשר בין הצורה הגרפית של האותיות לבין הצליל- הגאים שהן מייצגות. דיסלקציה שאינה מטופלת עלולה להוביל לקשיים נרחבים יותר כמו פגיעה ביכולת הכתיב והנמכה בהבנת הנקרא ויכולת ההבעה בכתב. בנוסף, בדומה למצבים נוספים המייצרים פער בין הילד לבין קבוצת בני גילו (בגן או בבית הספר), ילדים הסובלים מדיסלקציה מועדים לחוות תיסכול מול הקשיים הלימודיים הנלווים, והדבר עשוי להביא לפגיעה בדימוי העצמי, קשיים רגשיים, התנהגותיים וחברתיים. כמו שאר לקויות הלמידה, דיסלקציה אינה קשורה למנת משכל, וילד הסובל מדיסלקציה יכול להיות בעל אינטליגנציה ממוצעת, גבוהה מהממוצע או נמוכה מהממוצע. זו גם הסיבה שלעתים הלקות מתגלה רק בכיתות גבוהות יחסית (מדובר במצבים של ילד אינטליגנט הסובל מדיסלקציה אך מצליח לפצות על כך באמצעות מנגנונים קוגניטיביים אחרים). לכן חשוב במיוחד להיות ערים לקשיים ולגשת לאבחון במידה ומתעורר חשד לגבי קיומה של לקות למידה. אבחון וטיפול בדיסלקציה במרכז הבעה מרכז הבעה מקבל אליו פונים, הורים וילדים, כאשר קיים חשד כי הילד או הילדה סובלים מדיסלקציה. בשלב הראשון נערך אבחון דידקטי על ידי מאבחנת דידקטית מוסמכת העובדת במרכז. תהליך האבחון אורך שתי פגישות. הפגישה הראשונה כוללת שיחה עם ההורה או ההורים, ולאחריה מועברת למאובחן או המאובחנת סדרה של מבדקים. במפגש השני נמסרות להורים ולילד תוצאות האבחון, עם הסבר לגבי משמעותן, המסקנות הנגזרות מהן והמלצה על דרכי טיפול אפשריות. לרוב ילדים הסובלים מדיסלקציה יופנו להוראה מתקנת במסגרת המרכז. הוראה מתקנת היא הוראה המותאמת אישית לצרכי התלמיד, ובמיוחד לקשיים שהוא מפגין ולתחומי החולשה שלו. תכנית ההוראה המתקנת לרוב נבנית בעקבות ממצאי אבחון דידקטי או פסיכו- דידקטי. בנוסף לשיפור הלימודי וההתגברות על הקושי, הסביבה האישית, התומכת והמעצימה שהתלמיד המופנה להוראה מתקנת פוגש, מסייעת רבות בשיקום הדימוי העצמי, השבת הביטחון של התלמיד ביכולותיו ואמונו באפשרות שלו לחוות הצלחה בלימודים.