תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

מרכז הצעד הבא אבחון דידקטי

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

מרכז הצעד הבא בחדרה מאחד תחת קורת גג אחת אבחונים וטיפולים בתחומי הקשב והריכוז, לקויות למידה, בעיות התנהגות ועוד. בצעד הבא ניתן לערוך אבחונים דידקטיים, פסיכו דידקטיים ואבחוני קשב וריכוז. את האבחונים ניתן גם לבצע בצורה מרוכזת בבתי הספר במחירים מיוחדים.

מרכז הצעד הבא ממוקם במרכז העיר. במקום יש אווירה נעימה והוא משדר אמפתיה וקבלה לכל פונה. כיון שכל הטיפולים והאבחונים מרוכזים ביחד, זה חוסך זמן רב בחיפושים ללקוחות.

בראש המרכז עומדת ליזי כץ, בעלת ניסיון של כ-30 שנה בחינוך והוראה. עימה בצוות בעלי מקצוע מובילים בתחומם; פסיכולוגים חינוכיים, מורות להוראה מתקנת, מאבחנות דידקטיות, מאמנת מומחית להפרעות קשב וריכוז, פסיכולוג קליני, הומאופט ופסיכותרפיסט. ליזי מציינת כי המרכז שם לו למטרה לסייע לבעלי לקויות למידה, כדי לשפר את התפקוד שלהם בתחומי הלימוד והחברה.

אחד התחומים היותר פעילים בצעד הבא הוא האבחון הדידקטי. כאשר הילד מגיע עם כשלים מצטברים בלימודים, נערך לו אבחון שמנסה לענות על שאלות כמו מהן נקודות החוזק של התלמיד ומה הבעיות שלו, כיצד הוא מתמודד עם המטלות הלימודיות ואיך הוא מגיב כאשר הוא נכשל.

האבחון הדידקטי בודק את התפקוד של התלמיד בעברית – קריאה, כתיבה והבעה וכן בחשבון. בנוסף בודק האבחון יכולת חשיבה, תפיסה, מוטוריקה עדינה וגסה, התמצאות במרחב, קשר עין-יד ועוד.

האבחון משמש מראה לתלמיד ולמשפחתו על מצבו של הילד בלימודים, ומקנה מידע לצוות החינוכי בכיתה כיצד לסייע לו. האבחון מאתר את ליקויי הלמידה מהן סובל התלמיד, מעריך את היכולות שלו, וכך מאפשר לקבוע כיצד הילד יתמודד בעתיד עם החומר הלימודי.
האבחון הוא הבסיס לתכנית טיפולית שניתנת לתלמיד ולהוריו. כך, לדוגמה, אם התלמיד סובל מבעיות בתפיסה מרחבית, דרך האבחון אפשר להתמקד באבני דרך בתחום הטיפולי.
האבחון גם מאפשר להגיע מתוצאותיו למסקנות כיצד לסייע בהתמודדות עם הקשיים שנחשפו. במקביל לאבחון מקבלים ההורים מידע על לקויות למידה, כיצד הן נוצרות ומהן הדרכים לטפל בהן. כך ההורים יכולים גם לסייע לתלמיד בבית. האבחון הדידקטי מיועד לבני שש ומעלה. לילדים צעירים יותר צריך לערוך מבחן בשלות ומוכנות לבית הספר. לאחר האבחון מספק המאבחן להורים מידע והמלצות לגבי ההקלות שמגיעות לילד במערכת החינוך. בין ההקלות הידועות תוספת זמן במבחנים בבית הספר, מבחנים בעל פה במקום בכתב, שעתוק ועוד.

התוכנית הטיפולית יכולה לכלול מגוון שיטות וגישות, בהתאם למה שהתגלה באבחון. לפעמים מתגלים פערים הנוצרים מהזנחה מתמשכת. גם לאלה ניתן בצעד הבא פיתרון, ויחד עם מורות במקצועות השונים, שהן בעלות ניסיון רב בהוראה במקצוע זה או אחר, ניתן להשלים את החסר במהירות.
 
עם סיום האבחון ולאחר השיחה עם כל הגורמים הקשורים אליו, ניתנת חוות דעת הכוללת ממצאים והמלצות. אלה אמורים לשמש בסיס לטיפול עתידי. ההמלצות יכולות להכיל גם הפניה לבירורים נוספים, כמו בדיקה נוירולוגית, בדיקת שמיעה, הערכה של פסיכולוג ועוד. לפעמים ממליצים במכון גם על כיווני טיפול אחרים, כמו טיפול בבעלי חיים או רכיבה טיפולית.
האבחון, ההמלצות וההערכות מיועדים לכל הגילאים, כולל מועמדים להשכלה גבוהה. קראו עוד על אבחון דידקטי מחיר.

נכתב ע”י: פורטל קשב וריכוז

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה