תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

מרכז הצעד הבא – טיפול בהפרעות קשב וריכוז

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

ממרכז הצעד הבא בחדרה מטפל בתלמידים לקויי למידה, עם הפרעות קשב וריכוז והיפראקטיביות. במרכז עובדים מומחים בתחום, ביניהם פסיכולוג, מורה ללקויות למידה, מאבחנים מקצועיים ועוד. בצעד הבא מעבירים אבחון CPT  לתלמידים שבאים לבדוק אם הם אכן לקויי קשב וריכוז. המבחן דומה למבחן TOVA. במהלך האבחון הנבדק מבצע מטלות מול המחשב. הוא מתבקש ללחוץ על מקש כאשר גירוי נבחר מופיע, ולהימנע מלחיצה כאשר גירוי אחר מתגלה במקומו. המבחן בודק חוסר קשב, אימפולסיביות והתמדה. יש ילדים שמגיעים לאבחון כאשר הם נוטלים ריטלין. במצב כזה הילד מקבל ריטלין והשפעתו נבדקת תוך כדי האבחון. בשלב הבא, עם סיום האבחון, מנתח המחשב את התוצאות על ידי השוואה של הביצועים של הנבחן אל מול ממוצעי ביצועים דומים באוכלוסייה הכללית, שבה תלמידים בני אותו גיל ואותו מין, שאינם מאובחנים כבעלי הפרעות קשב וריכוז.

 לאחר האבחון מקבל הנבדק הערכה מאבחנת ומפורטת, שמציינת ממה הוא סובל, מה מומלץ להמשך הטיפול וכיצד לסייע לו בעזרת גורמים נוספים – דהיינו המלצות לטיפול בהמשך.

מרכז הצעד הבא מאחסן תחת אותה קורת גג גם מאבחנים וגם מטפלים שונים, כך שניתן להפנות מידית את הנבדק למאבחן המתאים ביותר, לאבחון הרלבנטי ביותר ולשיטת הטיפול הרצויה ביותר. כמו כן ניתן להתאים טיפולים נוספים, כמו אימון אישי או  טיפולים פארא רפואיים, הומאופתיה למשל. בהומאופתיה ניתן לטפל בהפרעות התנהגות, ליקויי קשב וריכוז, דיסלקציה, דיסקלקוליה ועוד. הטיפול ההומאופתי הוא הדרגתי, ותוצאות ניתן לראות לאחר זמן מה, בדרך כלל כחודש לאחר תחילת הטיפול. לטיפול ההומאופתי אין תופעות לואי והוא לא ממכר. בעזרת הטפול ההומאופתי ניתן לחזק את הריכוז, להרגיע את הילד ולאפשר לו על ידי זה להשתלב טוב יותר חברתית.

אומרת ליזי כץ, מנהלת הצעד הבא; גם אם הילד אובחן כסובל מהפרעת קשב וריכוז, זה לא סוף העולם. כמו לכל ילד, צריך לעטוף אותו באהבה וקבלה. ההורים צריכים להבין את ההפרעה, והילד -ממה הוא סובל,  כדי שאפשר יהיה לתקן את מה שאפשר לתקן ולחיות בשלום עם מה שיש.

במרכז הצעד הבא משלבים שיטות טיפוליות שונות, כאשר אחת השיטות היא אימון אישי בבעלי הפרעות קשב וריכוז. במהלך העבודה עם הילד באימון אישי מוקנים לו כלים לניהול עצמי, ביניהם שליטה בזמן ובמרחב. הילד לומד לארגן את הזמן והחיים במסגרת נתונה. בנוסף מקנים לילד כלים לשליטה עצמית, לדיכוי כעסים, לאבחנה בדחפים ועוד. הילד לומד להתגבר על מחשבות שליליות, לעדן רגשות, לא להגיב באימפולסיביות ועוד. המיומנויות החברתיות שהוא מתנסה בהן, מהוות אחר כך בסיס איתן להתנהגות ראויה בחברה שבחוץ. ליזי מבטיחה כי כל טיפול שניתן במרכז אינו בשיטת “זבנג וגמרנו”, אלא להיפך. המרכז מקפיד על ליווי אישי לכל נבדק, לאורך כל תהליך העבודה. הליווי כולל גם עבודה מול גורמים חיצוניים, כמו בית הספר, וכך הילד זוכה להיות תחת “מטרייה” טיפולית רחבה במיוחד.

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה