תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

מרכז טיפולי רב תחומי אפק

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

מרכז טיפולי רב תחומי אפק

הרפואה המודרנית מספקת לנו כיום הרבה מאוד תשובות למגוון שאלות. עם זאת, פעמים רבות דווקא השאלות החשובות ביותר נותרות ללא מענה. בדיוק לשם כך נועדו מרכזים כמו המרכז הטיפולי הבין-תחומי אפק. על מנת להעניק פתרונות שהרפואה המודרנית לא נותנת. הסיבה לכך הינה, שלהבדיל מהרפואה המקובלת, מרכז אפק מתייחס לכל ילד צעיר בתור מכלול הגדול מסך חלקיו. כלומר, שהבריאות הפיזיולוגית שלו חשובה לא פחות מבריאותו הנפשית ושני המרכיבים האלה יחדיו מרכיבים את היכולת החינוכית והלימודית שלו.

מרכז טיפולי אפק מעניק מגוון רחב של טיפולים ושירותים, כאשר הגישה הזו שזורה בחוט השני בכולם. טיפול כגון ריפוי בעיסוק, אומנות ויצירה משתלבים במקשה אחת עם ייעוץ חינוכי, אבחונים של הפרעות קשב וריכוז או לקויות למידה. יחד עם כל זאת, מרכיב המרכז הטיפולי אפק את הבסיס הטוב ביותר להתקדמותו של כל ילד. היחס ההוליסטי מאפשר לכל ילד לחפש את הכישורים שלו מבלי להתקבע על החסרונות או הלקויות. עובדה זו הופכת את מרכז אפק לאיכותי ומושך ביותר עבור כל משפחה.

אבחון פסיכודידקטי

במסגרת השיטות השונות לביצוע אבחון לקויות למידה, האבחון הפסיכודידקטי נחשב למינורי, אך הורים רבים בוחרים דווקא בו, משום שהוא נותן להם פרספקטיבה הרבה יותר רחבה מאשר הציונים העתידיים של הילד שלהם, הוא מאפשר להם לראות את היכולות שלו לעומק ועוזר להם לרכוש מיומנויות שימקסמו את היכולות שלו ויפיקו מהן את המרב.

אבחון פסיכודידקטי מנוהל בצורה דומה לאבחון דידקטי: נבדקים ארבעה תחומים עיקריים של למידה, קריאה, כתיבה, חשבון ושפה זרה. אך המאבחן שמבצע את האבחון הפסיכודידקטי הינו פסיכולוגי ילדים, מה שמאפשר ראייה הרבה יותר רחבה על המקורות של הבעיות שאיתן נאלץ להתמודד הילד במהלך חיי היומיום שלו. להבדיל מאבחון דידקטי, אבחון פסיכודידקטי בודק את האינטליגנציה של הילד באופן כללי, מה שיכול לחשוף בעיות לימודיות שלא קשורות בילד עצמו (אלא לחוויות שלו במהלך השיעורים וכו’). לפיכך, בעזרת אבחון פסיכודידקטי אפשר לקבל תוצאות הרבה יותר מדויקות וממוקדות וגם עצות שימושיות לעזרה לילד בחיי היומיום שלו.

אבחון פסיכודידקטי במרכז הטיפולי הרב-תחומי אפק

כאשר מתבצע אבחון פסיכודידקטי במסגרת של המרכז הטיפולי הרב-תחומי אפק, ניתן להיות בטוחים שהתוצאות שיתקבלו יהיו “נקיות” מהשפעה מזיקה של לחץ במהלך הפגישות של האבחון או כל סיבה אחרת שאינה קשורה באמת ליכולות הקוגניטיביות של הילד. מרכז אפק שם דגש חזק מאוד על מצבו הנפשי של הילד במהלך האבחון הפסיכודידקטי. המאבחנים של מרכז אפק הינם פסיכולוגי ילדים שעברו הכשרה לבצע אבחון פסיכודידקטי.

בנוסף, בזכות אופיו ההוליסטי של המקום, המאבחנים הפסיכו דידקטיים מודעים מאוד לדקויות של התנהגויות שונות של הילדים. ידע רחב זה של המאבחנים מאפשר להם להיות הרבה יותר מיומנים בעבודתם ולחשוף דפוסים חוזרים בהתנהגות הילד שאינם קשורים ללימודים עצמם. חשיפה מוצלחת של דפוסים אלה יכולה להשפיע מאוד על תוצאות האבחון ועל מידת הדיוק שלהם.

אבחון פסיכודידקטי של מרכז אפק נועד להורים שרוצים להעניק לילדים שלהם את הטיפול העדין ביותר שיאפשר להם לא רק לתקן את ציוניהם, אלא לחיות חיים מאושרים.

נכתב ע”י: מערכת “קשב וריכוז”

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה