תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

מרכז יהבים – הדרכת הורים

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

מרכז יהבים – הדרכת הורים

מרכז יהבים הוקם בשנת 2008, ומקום מושבו הוא בגדרה. המוטו של המרכז הוא “מרכז יהבים- ללמוד אחרת”. ואכן- מרכז יהבים מספק עבור לקוחותיו מגוון אלטרנטיבות לחיזוק, ליווי ותמיכה בכל הקשור לקשיים בתחום הלימודי, וכן שירותים בתחומי האבחון השונים הנוגעים להיבטים השונים של הלמידה. למעשה, מרכז יהבים מעניק לפונים אליו את כל מה שהם זקוקים לו על מנת להתמודד במסלול המכשולים של הלימודים, אך לרוב לא מסופק באופן נאות במסגרות החינוך הפורמלי. בנוסף, במרכז יהבים מאפשר לימודים אקסטרניים (תלמידי תיכון, חיילים משוחררים ובוגרים), ובכך הוא מהווה דרך חלופית נוספת למעוניינים בהשלמת תעודת בגרות לבגרות מחוץ למערכת החינוך הרגילה.
מרכז יהבים מבקש להדגיש את הצורך בהתאמה של תכנית הלימודים לכל תלמיד ולצרכיו. קבוצות הלמידה הן קטנות, והתלמידים הלומדים בהן מוגנים מ”הליכה לאיבוד” שמתרחשת לא פעם בכיתות גדולות.. בנוסף, במרכז אנו מתייחסים גם להיבטים הרגשיים של הלימודים, ולכל אורך הדרך תלמידינו זוכים למירב ההעצמה האישית והחיזוק עבורם ועבור הוריהם, באמצעות הדרכת הורים או קיומה של חשיבה משותפת לגבי חיזוק וסיוע בתחום החברתי ובתחום הביטחון העצמי.
מנהלת המרכז היא ורד יהב, שהקימה אותו יחד עם אמיר, בן זוגה. ורד היא בוגרת תואר ראשון בפסיכולוגיה ותואר שני בייעוץ חינוכי, והיא נושאת עמה ניסיון עתיר ורב-שנים כיועצת חינוכית. בנוסף ורד שימשה במשך ארבע שנים כמנהלת יחידת שיקום נכים ומשפחות שכולות של משרד הביטחון בניו יורק.
הדרכת הורים
נדמה כי מאז שהחברה האנושית הכירה בילדות ובנעורים כפרק חשוב ומשמעותי בהתפתחות האדם, והחלה לראות בילדים ישויות אוטונומיות, הפכה ההורות לאתגר מבלבל וחמקמק, המאלץ את ההורים להתמודד עם סימני שאלה ותסכולים מרובים. מגמה זו הולכת ומתעצמת בעשורים האחרונים, נוכח ההתפתחות המואצת של האמצעים הטכנולוגיים, הפקעת הסמכות והבעלות על ידע ו”אמת” מידי הדור הבוגר, והתחושה שלעתים קרובות הילדים מחזיקים בהרבה יותר ידע (ומכאן – במובן מסוים – הרבה יותר כוח) מאשר ההורים. כל הורה, ובמיוחד הורה שילדיו מפגינים קשיים משמעותיים כמו לקויות למידה או הפרעת קשב וריכוז, מתמודד עם שאלות רבות ועם ספק תמידי באשר ל”דרך הנכונה” להתנהל מול ילדיו: מדוע קשה כל כך להציב גבולות לילדים? כיצד מעוררים בילד מוטיבציה לשתף פעולה עם הניסיונות לקדמו ולטפחו? מהם המאפיינים ההתנהגותיים והרגשיים של הילד שעשויים לנבוע מהפרעת הקשב שלו או מהקושי הלימודי? כיצד מייצרים בבית אווירה נעימה וחיובית עבורנו ועבור הילדים?
אנו במרכז יהבים יכולים להעיד כי הניסיון מלמד ששאלות אלה ואחרות הן מקור למצוקה אצל הורים רבים, והדבר מכביד עליהם ומתווסף כקושי נוסף לקושי שהם חווים ממילא. עבור הורים אלה, פנייה להדרכת הורים עשויה להיות תחילתו של תהליך העצמה, חיזוק והתמודדות שיביאו אותם בסופו של דבר למקום שלם יותר, רגוע יותר ובעל מסוגלות ויכולת רבה יותר כהורים. אנו מזמינים הורים המתמודדים עם קשיים שכאלה להדרכת הורים. זוהי בעצם גישה טיפולית, כאשר במוקד הטיפול לא נמצאים הפונים אלא המשפחה, ובמיוחד דפוסי ההורות וההתנהלות מול הילד. כלומר, הלקוח הבלעדי הוא הקשר של ההורים והילדים. בנוסף לאלמנטים ההדרכתיים ומתן הכלים להתמודדויות השונות, הדרכת הורים באה להשיב להורים את הבטחון בדרכם, ולשקם את הכוחות הנדרשים להתנהלות יומיומית תקינה מול הילדים, שתבטיח את שלומם ורווחתם של כל בני הבית- הורים וילדים.

נכתב ע”י: פורטל קשב וריכוז

 

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה