תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

מרכז למידה תנוענת

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

ענת

מרכז תנועת הוקם בשנת 2005 ברעננה ע”י ענת ירדני, מומחית לטיפול בילדים עם לקויות למידה ובעיות קשב וריכוז ומלווה התפתחותית בתנועה ומגע.

תנועת הינו מרכז טיפולי המציע תמיכה וטיפול לילדים החל מגיל 3 הסובלים מבעיות קשב וריכוז, היפראקטיביות, בעיות תקשורת, בעיות התנהגות ולקויות למידה שונות.

המרכז הוקם מתוך אמונה כי ילדים בעלי הפרעות קשב וריכוז ולקויות למידה רוצים ויכולים למצות את מלוא הפוטנציאל הטמון בהם להתקדם ולהצליח. 

מרכז תנוענת הוא גם מרכז למידה לתלמידים. במרכז ניתנים שיעורי עזר במגוון המקצועות. אחד הנושאים החשובים במרכז הלמידה הוא הקניית הרגלי למידה, ארגון החומר הלימודי, וכן מגוון שיטות פדגוגיות וטיפים ללמידה, כמו איך לקרוא את השאלון של המבחן, איך לתכנן את הזמן בבחינה, איך לענות תשובה מלאה ועוד.

ענת ירדני מציינת, כי איתור מוקדם של הבעיות מהן סובלים הפונים לקבלת שירותי המרכז חשוב במיוחד. לדבריה, האיתור המוקדם  והטיפול המקצועי מביאים לשיפור ניכר ביכולות ובכישורים של הילדים, וחוסכים מהם חוויות שליליות של כישלון, אכזבה ורגשי נחיתות.
האבחונים והטיפולים בתנוענת מתבצעים בדרך מהנה ומאתגרת בשילוב תנועה, מגע, משחקים דידקטיים, משחקים לוגיים והוראה מתקנת.

 

כמו כן, כל הטיפולים והאבחונים נעשים באופן פרטני ולאחר אבחון ראשוני, ממוקד ומקצועי.
האבחון בודק את תפקודן של המערכות המוטוריות, תפקודן של המערכות התחושתיות, בדיקת המערכת השפתית, קשרים לוגיים, הבנת הנקרא, הבנה מתמטית וסוגי זיכרון. 
חשיבותו הרבה של האבחון הראשוני היא בכך שבעזרתו ניתן לאתר את סוג הבעיה ממנה סובל הילד וכך  להתאים לו את שיטת הטיפול היעילה ביותר עבורו.

שיטות הטיפול במרכז הן שונות ומגוונות וכולן מוכרות מתחום הטיפול בהפרעות קשב וריכוז ולקויות למידה, וביניהן:  

– טיפול בתנועה.

– טיפול במגע.

– טיפול בשיטת הקינסיולוגיה – שיטת טיפול המתמקדת בשרירים ובתרגילי מוח.

– טיפול בשיטת ורדי – שיטת טיפול המתמקדת במערכת שיווי המשקל ובמערכת ההצלבה המעבירה מידע בין שני חלקי המוח.

– טיפול בשיטה נוירו התפתחותית- תפקודית – שיטה אשר מטרתה להביא לאיזון תחושתי.

– טיפול בגישת פרופסור פוירשטיין – שילוב בין טיפול קוגניטיבי לבין טיפול רגשי.

– הוראה מתקנת – שיפור קריאה, חשבון והבנת הנקרא אצל תלמידים מתקשים. 

מגוון שיטות הטיפול והשילוב ביניהן מאפשר לעבוד על המערכות השונות באופן מדויק, ובכך ליצור תוצאות טובות במהירות ולטווח הארוך.

בנוסף, במסגרת שירותיו מקיים המרכז הדרכה וליווי שוטף להורים באמצעות סדנאות הורים והדרכות אישיות בבית, וזאת במטרה לאפשר המשך טיפול יעיל גם מחוץ למסגרת הטיפול.

הדגש במרכז תנוענת הוא על יצירת אוירה נינוחה, המעודדת צמיחה והתפתחות, ומתן יחס אישי לכל מטופל. כמות הטיפולים משתנה בהתאם למצבו של הילד המטופל וקצב התקדמותו.

 

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה