תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

מרכז מ.י.ה – הדרכת הורים

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

ההורות בעידן המודרני הפכה להיות משימה מאתגרת מאין כמותה. מי שיחזור ויקרא אמירה זו (ובמיוחד מי שהוא הורה בעצמו), עשוי לחייך לעצמו ולתהות האם לפני העידן הנוכחי הורות הייתה משימה קלילה ופשוטה. אם נעצור לרגע ונחשוב על זה, נסיק שהתשובה היא “לא פשוטה, אבל יותר פשוטה”. בעבר, ההתמודדות של הורים כללה הרבה פחות סימני שאלה. בתחום החינוכי שלטה גישה בעלת קווים יותר סמכותניים- ההורה היה סמכות בלעדית, וסמכות זו שוכפלה ושוחזרה בדמותם של בעלי סמכות אחרים במערכת החינוך. גם עבור ההורה היו מקורות ברורים לידע והדרכה- הוריו שלו. מערכת הערכים וסדרי העדיפויות נקבעו לרוב על ידי המסגרת המשפחתית והקהילה (ששיחקה תפקיד מרכזי בחיי הפרט), ובהתאם לכך- הנתיב בו צריכים ההורים ללכת ולהוליך בו את ילדיהם נראה סלול וברור. והיום?

שינויים מרחיקי לכת שעברו על החברה האנושית הופכים את ההורות למבוך של אינספור שבילים וצמתים. נדמה שאין תמורה חברתית, כלכלית, פוליטית או טכנולוגית שלא נותנת את אותותיה גם בחלקה המשפחתית הקטנה. הילדים היום חשופים לכמויות עצומות של מידע המועבר אליהם במגוון רחב של אופנים ומדיות. לרוב הילדים הרבה יותר שולטים ברזי הטכנולוגיה והרבה יותר מיומנים באיסוף מידע מאשר הוריהם- מצב המעמיד את ההורה מול הספק בהיותו דמות סמכות שיכולה להתוות דרך עבור הילד. המצב הכלכלי הביא עמו שפע עצום לחיים המערביים, אך גם תבע מחיר בדמות שעות עבודה ארוכות ותחושה שכיחה של חיים במרוץ. מעמדם של החינוך וההשכלה כמפתח לחיים של הצלחה וסיפוק שוב אינו מובטח כבעבר. אלו הם רק חלק מהשינויים שעברו על החברה בעשורים האחרונים, ולמרות שהם נראים לנו מובנים מאליהם, הם מציבים הורים רבים בפני שאלות לגבי הדרך המתאימה עבורם להתנהל מול ילדיהם. אל אלה נוספות דאגות “רגילות” מול קשיים ובעיות של ילדים- קשיים לימודיים, קשיים חברתיים, גבולות, יחסי אחים וכד’.

הדרכת הורים

הורים רבים הניצבים בפני שאלות כאלו, חשים לא פעם כי הם זקוקים למקום אליו יוכלו להביא את הלבטים, השאלות והספקות, ולבחון ביחד, בליווי איש מקצוע, את הדרך הנכונה עבורם. ההורים נמנעים לא פעם מלשתף בקשייהם אנשים קרובים, מחשש לביקורת ושיפוט, סטיגמה או תחושה שאף אחד לא יכול להבין את הקשיים הייחודיים שלהם. הימנעות זו מהושטת יד לעזרה מייצרת לא פעם תחושת בדידות וחוסר אונים, שבפני עצמה עשויה להעצים את הקשיים והמצוקה. על כן, מומלץ לפנות להדרכת הורים. הדרכת הורים היא למעשה תהליך טיפולי-אימוני (במובן זה המונח “הדרכה” מעט מטעה), אלא שבניגוד לטיפול רגיל שבו המטופל הוא האדם הפונה לטיפול, כאן ה”מטופלת” היא ההורות, הקשר בין ההורה לילד. בראש ובראשונה, ההורה זוכה לסביבה אמפתית לבטא את הקשיים שהוא חווה בהתמודדות עם ילדיו, ומעבר לכך , לבחון מה מתאים לו ולילדיו בטיפול בבעיות שונות שעולות בסביבה הביתית או במסגרת החינוכית.

הדרכת הורים במרכז מ.י.ה

מרכז מ.י.ה בפתח- תקוה מזמין הורים החשים צורך לבוא ולקבל ייעוץ ואימון להורות ממאמן אישי מוסמך. באימון נסמן יחד יעדים לשיפור בתחום ההתנהלות והקשר ההורי, ונלמד דרכים מיטיבות ומקדמות יותר לתקשורת, הצבת גבולות, סיוע בקשיים ושיפור איכות החיים המשפחתית.

נכתב ע”י: פורטל קשב

 

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה