תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

מרכז נבון – אימון אישי

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

מרכז נבון – אימון אישי לקשב וריכוז /פורטל קשב וריכוז

אימון אישי הוא כלי שיכול לסייע לכל אדם במגוון תחומים. אימון אישי- מטרתו היא הגדרת חזון אישי כלשהו, יעד שהאדם שואף אליו, וליווי האדם בדרך להגשמתו. באימון האישי מתאפשר פירוק של החזון לכדי מטרות קצרות או ארוכות טווח, והתקדמות בשלבים בדרך אליו בליווי איש מקצוע המשמש כשותף לקבלת ההחלטות וההתמודדות.

אנו במרכז נבון מאמינים שעבור אנשים המתמודדים עם לקויות למידה או קשיים בקשב וריכוז, אימון אישי הוא כלי יעיל במיוחד. אנשים אלה מתקשים לעתים קרובות לממש את מטרותיהם. הסיבה לכך נעוצה בעובדה שאופן ההתנהלות שלהם נוטה להיות בלתי מאורגן וכתוצאה מכך הרבה פחות יעיל. הקושי יכול להופיע במספר נקודות בתהליך: הם עלולים להתקשות בהצבת מטרות ריאליות, או לחילופין להתקשות במימוש מטרות שהוצבו על ידם. הקושי יכול להיות קשור בסדרי עדיפויות בדרך להגשמת המטרה ולפעמים יהיה מדובר פשוט בקושי להתמיד בדרך זו.
גורם שכיח נוסף הוא דפוסי חשיבה פרפקציוניסטיים, המאופיינים בטוטאליות, ראייה של “הכל או לא כלום”. אלו האנשים שפועלים מתוך הנחה שאם לא יבצעו את המטלה באופן מושלם, מוטב להם שלא ייגשו לנסות לבצע אותה כלל. צורת חשיבה שכזו מאפיינת אנשים רבים, אך מדוע היא נהיית רלוונטית במיוחד כאשר מדובר באדם עם קשיי קשב וריכוז?
נוכח ההתמודדות עם קשיי הקשב והריכוז, ביצוע מטלות באופן מושלם, ללא רבב, הופך להיות קשה ומאתגר במיוחד, כזה הדורש מידה עצומה של השקעה ומאמצים, ולעתים אף בלתי אפשרי. במצב הזה, האדם המאופיין בחשיבת “שחור- לבן” שכזו, הוא הרבה יותר מועד לנטישה של משימות ולהימנעות מהן עוד לפני שהחל לבצע אותן. גם אם נעשו ניסיונות בעבר לביצוע מטלות באופן שכזה, כישלונות חוזרים ונשנים במטלות אלה עשויים לחזק את הנטייה להימנע מהן בעתיד.
גם אדם שאינו נוטה לחשיבה כזו, עלול לפתח נטייה להימנע מהצבה ומימוש של מטרות עקב חרדה שמתעוררת מול מצבים אלה. בעבר הרחוק ולאורך רוב חייו האדם זוכה לקבל “הוכחות” רבות ותכופות להיותן של החרדות “מוצדקות”, מתוך כך שפעמים רבות הוא באמת לא מצליח להגשים את מטרותיו.

לאור כל ה”מלכודות” שמזומנות לאדם הסובל מקשיי קשב וריכוז, ניתוק הקשר בין החרדה המשתקת לבין העבודה לקראת הגשמת החזון האישי הופך להיות קריטי בחשיבותו. לכן במסגרת אימון אישי לאנשים הסובלים מקשיים כאלה, תפקיד המאמן לא מסתכם רק בסיוע למטופל לנסח חזון, לפרוט אותו למטרות קטנות יותר ולבצע מעקב אחר השגתן ומימושן. מאמן העובד עם אדם זה ירצה לקדם אותו מעבר למטרות אלה, וללוות אותו באופן שיאפשר לאדם מרחב בטוח לביצוע המטלות. מטרתו העיקרית של מרחב כזה היא הפחתת החרדות שהפכו, לאור ניסיון העבר, להיות מקושרות לנושא של הצבת מטרות ומימושן. הרגעת החרדה לצד חתירה משותפת להצבת מטרות שניתן להצליח בהן, מפנה את המקום ללמידה חדשה וציפיות חדשות. המטופל בעצם לומד לצפות לכך שהוא יצליח להגשים את מטרותיו, ושהצלחה זו תתקיים למרות הקשיים שהוא חווה עד כה. מעבר למטרות הספציפיות, תהליך האימון מצליח לטעת במטופל את הציפיה שהפרעת הקשב והריכוז שלו תחדל להכתיב עבורו את מהלך חייו, ומאפשר לו לשוב ולהיות הריבון על שאיפותיו והצלחותיו.
במרכז נבון אנו עוסקים בליווי אנשים הסובלים מקשיי קשב וריכוז בתהליך של אימון אישי. מתן התייחסות לכל אחת מהסוגיות שהועלו כאן היא חלק מהחזון האישי של מרכז נבון. צוות המרכז רואה בהתאמת תהליך האימון לקשיים הייחודיים של הסובלים מקשיים כאלה את הייחוד והמהות של עבודתנו במרכז נבון.

נכתב ע”י: פורטל קשב וריכוז

 

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה