תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

מרכז נדב דורון – הוראה מתקנת

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

הוראה מתקנת

מרכז נדב דורון הינו מרכז למידה המציע דרך ייחודית ומוכחת לטיפול בקשיי למידה. דרך הטיפול במרכז מבוססת על שיטת ניתוח התנהגות, אשר פותחה והוכחה מחקרית בארצות הברית, תוך שילוב דיסציפלינות שונות שיחד יוצרות מענה מקיף ואישי לכל תלמיד. מייסד ומנהל המרכז הוא נדב דורון- מנתח התנהגות מומחה, מרצה אורח באוניברסיטאות ומכללות.

קיימת נטייה למצוא בשיטת ההוראה הישירה, עליה מתבססים הלימודים במרכז נדב דורון, דמיון ללימודי הוראה מתקנת. אך קיים שוני מהותי בין שתי השיטות.

מהי הוראה מתקנת?

הוראה מתקנת באה, במקור, לעזור לתלמידים עם קשיי למידה באמצעות עבודה פרטנית עם התלמידים המתקשים והתאמת תהליך ההוראה לצרכיהם.
הקשיים של התלמידים הנעזרים בהוראה מתקנת עלולים לנבוע מקשיי הסתגלות עקב מעבר מהגן לבית הספר, מהפרעות קשב וריכוז ועוד. תלמידים אלה אינם מצליחים להסתגל לדרישות המערכת הבית ספרית וזקוקים להכוונה אישית המתחשבת בקשיים שלהם וברקע המשפחתי והפסיכולוגי, ובונה להם תוכנית לימודים ייחודית.

התיאוריה מול המציאות

אך בעוד התיאוריה של שיעורי הוראה מתקנת מקנה תחושה שהילד המתקשה וצרכיו נמצאים במרכז, המציאות היא קצת אחרת. שיעורי הוראה מתוקנת הפכו, עם השנים, למעין שיעורי עזר שאינם שונים בהרבה מהשיעורים שניתנים בכיתה – הן בחומר הנלמד והן בדרך בה הוא נלמד. כתוצאה מכך, תלמידים רבים הנעזרים בשיעורי הוראה מתקנת ומצפים למצוא בהם מענה לקשיים שלהם, אינם מצליחים להדביק את הקצב הכיתתי ונשארים מאחור.
הסיבה לכך היא ששיעורי הוראה מתקנת אינם פועלים על פי התיאוריה עליה הם מתבססים – אין התאמה של דרכי הלמידה לצרכי הלומד, ולתלמיד לא ניתנים כלים המאפשרים לו להתמודד עם הקשיים ולהצליח.

פותרים את מקור הבעיה

במרכז נדב דורון פיתחו דרך למידה ייחודית המאפשרת לתלמיד לצמצם באופן דרמטי את הפער בינו לבין חבריו לכיתה, תוך מתן כלים ייחודים לכל תלמיד המאפשרים לו להתמודד עם קשיים במגוון תחומי לימוד.
חשוב לומר כי אמנם מדובר בתהליך אינטנסיבי, אך המייסד נדב דורון וצוות המרכז שמים דגש על ההנאה שבלמידה, מתוך תפיסה הרואה בחוויה חיובית של למידה את הדלק המניע את התלמידים. קיימים פרמטרים נוספים המבדלים את דרך הלמידה במרכז מהוראה מתקנת:

• הלמידה במרכז מבוססת על דרך לימוד שהצלחתה הוכחה במחקרים מדעיים.

• מתקיים מעקב שוטף אחר כל תלמיד באופן אישי. כאשר הנתונים שנאספים מסייעים ליצירת תוכנית לימודים מדויקת העונה על צרכיו.

• במרכז מושם דגש על למידה איכותית, כך שהמטרה היא שהילד לא רק יזהה את האותיות אלא ידע לקרוא בצורה שוטפת ומהירה, מבלי לוותר על הבנה מעמיקה של הטקסט הנקרא.

• דרך הלמידה הייחודית מאפשרת למורי המרכז ללמד את הילד חומר של שנתיים בשנה אחת, כך שהפער בינו לבין חבריו לכיתה מצטמצם במהירות.

גם הילד שלכם יכול

התמודדות עם קשיים לימודיים יכולה להביא לירידה בערך העצמי ולחסר אמונה בילד וביכולותיו. במרכז אלף בית יודעים כי כל ילד יכול ללמוד! רק צריך לתת לו את הכלים המתאימים, ויחד איתו למצוא את דרך ללמוד ואת הקצב הנכון.
אתם מוזמנים להגיע לשיחת היכרות ללא התחייבות במרכז נדב דורון, השוכן בלב תל-אביב (חניה צמודה לבאי המרכז), ולהכיר את הצוות שיעניק לילד שלכם (ולכם) חוויות של הצלחה.

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה