תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

מרכז פלדמן – מרכזי למידה

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

אנו במרכז פלדמן מגדירים את המרכז ב”חדר כושר למוח”. הגישה הרואה במוח איבר שניתן לאמנו בחדר כושר צומחת מתוך אמונה באדם וביכולותיו. בדיוק כשם ששרירים יכולים לזכות לאימון מתאים ולהתפתח, כל גם היכולות הלימודיות של כל אחד מאיתנו יכולות לזכות לאימון מתאים. אם נמשיך באותה אנלוגיה, חדר כושר כולל מגוון רכיבים המסייעים להבטיח הישגים באימון (ואכן, אימון בחדר כושר כמעט תמיד אפקטיבי יותר מאימון בבית). חלק מרכיבים אלה נוגעים לציוד הכושר עצמו- יש בחדר כושר משקולות ומכשירים המסייעים לאדם להתאמן, אך קיימים רכיבים נוספים, שלרוב אנו לא נוטים לחשוב עליהם כשאנו מונים את היתרונות של חדר הכושר: חדר הכושר מהווה מסגרת מארגנת עבור המתאמן. הוא צריך לקום, לארוז תיק עם בקבוק מים ומגבת, לצאת מהבית או מהעבודה ולבוא לאימון. אם בחדר הכושר הוא פוגש את שותפיו הקבועים לאימון, גם הם מהווים עבורו מסגרת מארגנת, ומגבירים את המחוייבות שלו להגיע ולהשקיע באימון הגופני. זהו אחד העקרונות המרכזיים מאחורי קיומם של מרכזי למידה כמו אלה שאנו מקיימים במרכז פלדמן.

אתגר לימודי- לבד וביחד
לכל תלמיד יש את הסגנון הלימודי שלו. מסביבת העבודה (רועשת ומלאת גירויים עד מינימליסטית ושקטה), דרך הגישה לחומר (לעומק? לרוחב? רפרוף ואז התעמקות?) וכלה בפיזור העבודה (מרתון לפני מבחן או קצת למידה כל יום), אין ספק שרבים ההבדלים בין תלמידים. פעמים רבות תלמידים נתקלים באתגרים לימודיים קשים, ומנסים לגשת אליהם כפי שהם רגילים. מה שאותם תלמידים לא יודעים לרוב, הוא שהרבה פעמים שינוי גישה דווקא יכול לקדם ולסייע בצליחת אתגרים חדשים. חלק משינוי גישה כזה עשוי להיות מעבר מלמידה עצמאית, לבד בבית, ללמידה בקבוצה, וכן מעבר מלמידה בזמן הפנוי, ללמידה בזמנים קבועים, במסגרת מובנית ומאורגנת.

מה היתרונות של מסגרת כזו?
למידה בקבוצה מפחיתה את הנטייה “לברוח” מאתגרים. תלמיד שנתקל בתרגיל קשה בבית תמיד יכול לעשות הפסקת קפה/ טלויזיה/ פייסבוק, בעוד שבקבוצה- הקבוצה מעמתת אותו עם הקושי שגילה. זמן קבוע שנקבע לקיומו של מפגש לימודי מגביר את המחויבות של התלמיד להשתתפות במפגש ומפחית את הסיכוי לקיומן של התנהגויות דחייניות (“בערב”, “מחר”, “לקראת המבחן”). הקבוצה יכולה לחשוף את התלמיד למגוון חדש של גישות ושיטות עבודה והסבר שהוא טרם הכיר. בנוסף, מחקרים בפסיכולוגיה של הלמידה מראים באופן עקבי כי יצירה של קונטקסט קבוע במסגרתו התלמיד לומד, באותו מקום, עם אותם אנשים ואותו מנחה או מורה, מסייעת להשריש את הלמידה באופן יותר יציב ומבוסס.

מרכזי למידה במרכז פלדמן
במרכז פלדמן אנו מקיימים מרכזי למידה במגוון מקצועות, שיטות ואופנים. קבוצות הלמידה של מרכז פלדמן פונות לגילאי בית הספר היסודי, חטיבת הביניים ובית הספר התיכון. עבור כל גיל מוצעים שיעורים בקבוצות (בנוסף לשיעורים פרטניים) עבור הנושאים הרלוונטיים לקבוצה. בקרב תלמידי יסודי מתקיימות קבוצות לעזרה בכתיבה, קריאה, חשבון, אנגלית ותנ”ך, ולגילאים היותר מבוגרים מוצעת גם הכנה לבגרויות בכל המקצועות. הקבוצות הנערכות במרכז גם מאפשרות מקצבים שונים של למידה, כאשר לקראת מבחנים באופן טבעי הלימודים לובשים אופי יותר “מרתוני”. כך או כך, לתלמיד המצטרף למרכזי הלמידה של מרכז פלדמן, מובטחת חווית למידה שונה, גמישה ומותאמת לצרכיו כפי שלא הכיר עד היום.

 

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה