תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

מרכז שביט – טיפול רגשי לילדים

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

ילדים רבים סובלים מבעיות רגשיות. מעבר לצער ולתסכול, עלולות בעיות אלו לפגוע בתפקודם ובהתפתחותם הפיזית והנפשית. בגיל הילדות נבנים ומתעצבים כוחות האגו ועמוד השדרה הנפשי של האדם. בניגוד גמור לטענה כי: “בעיות של ילדים נעלמות  מעצמן” ידוע ומוכח כי קשיים רגשיים שאינם מטופלים בגיל הילדות, עלולים להשאיר פצעים וצלקות אשר ילוו את האדם לאורך כל חייו.

מרכז שביט - טיפול רגשי לילדים
מרכז שביט – טיפול רגשי לילדים

הקשיים המופיעים בגילאים מאוד צעירים יהיו קשורים מן הסתם להרגלי שינה או אכילה, עשיית הצרכים ומשמעת בסיסית. בגיל ביה”ס עלולות להופיע בעיות הקשורות  להפרעת קשב וריכוז (ADHD), חוסר בשלות וקשיים אישיותיים וחברתיים. קשיים אלה עלולים לפגוע ולהשליך על תפקודו של הילד בכל תחומי החיים:

  • בתחום החברתי,
  • בתחום המשפחתי,
  • בתחום הלימודי
  • ואף בתחום ההתפתחות הקוגניטיבית.

טיפול רגשי  לילדים, בשיטות מגוונות, נמצא במחקרים ככלי יעיל ומומלץ היכול להביא לשיפור ולשינוי לטובה בזמן קצר.

מטרתו של טיפול רגשי לילדים היא לתת להם  כלים להתמודדות טובה יותר עם אתגרי החיים, לסייע להם למצוא את מקומם בחברה ובעולם  ולעזור להם  לפתח ולמצות את יכולותיהם האישיות.

הטיפול הרגשי המוצע כיום לילדים מגוון ביותר וכולל קשת מגוונת של שיטות ואמצעים:

  • טיפול פסיכולוגי,
  • טיפול באמנות,
  • טיפול בבעלי חיים,
  • טיפול בשיטת CBT, המבוסס על שינוי דפוסי חשיבה שגויים ומעכבים  ועוד.

הטיפול מציע פתרונות  לקשיים מגוונים כגון – קשיים חברתיים, התפרצויות זעם, מריבות בין אחים, קושי בסמכות ההורית, הסתגלות למצבי משבר (גירושין, חולי במשפחה) ועוד.

טיפול רגשי לילדים נערך בגישה מערכתית- הוליסטית, הנעזרת  בסביבתו של הילד, משפחתו וכוחותיה. הטיפול ילווה בהדרכת הורים, כאשר בגילאים צעירים אף יתבצע בנוכחות ההורים ובשיתופם המלא, על מנת שיוכלו לנהל ולתחזק את השינוי החיובי בהתנהגות הילד גם בבית.

ההחלטה אם מדובר בבעיה המצריכה טיפול או שהיא חלק מההתפתחות הטבעית, מבוססת על ידע מקצועי נרחב וכן על מרכיבים נוספים כגון גיל הילד, מינו והשלב ההתפתחותי בו הוא נמצא. להבטחת טיפול מיטב ומקצועי חשוב לבחור באנשי מקצוע איכותיים בתחום,

בעלי הכשרה רלוונטית כגון  עובד סוציאלי ,פסיכותרפיסט, פסיכולוג, מטפל מוסמך  בהבעה ויצירה וכיוצ”ב.

צור קשר ישיר עם מרכז שביט

[contact-form-7 id=”86601″ title=”Appointment_מרכז שביט”]

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה