תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

מרכז תלמים – טיפול טבעי

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

טיפול טבעי
כיום, השימוש בריטלין או בתרופות דומות, הפך לטיפול השכיח ביותר בהפרעות קשב וריכוז. אין ספק כי קיימים יתרונות בולטים בטיפול התרופתי; מיידיותו וזמינותו קוסמת לנו, “דור האינטסנט”, שהרי מי בימינו לא רוצה הכל מהר ובקלות? ואכן, הטיפול התרופתי מספק מענה לצורך זה, בדמות השפעתן המהירה של התרופות, ושכיחותן בשוק.
יחד עם זאת, כמו בכל דבר, לטיפול התרופתי ישנן השלכות שעלינו להיות מודעים אליהן. ראשית, תרופות המיועדות לטיפול בהפרעות קשב, לא מתאימות לכל אחד. ישנם אנשים שהתרופות אינן משפיעות עליהם כלל, או שהשפעתן הפוכה, ומפחיתה ביצועים בתחומי הקשב, ההיפראקטיביות והאימפולסיביות.
שנית, בדומה לכל תרופה אחרת, לתרופות אלו תופעות לוואי כמו כאבי ראש, שינויים במצב הרוח, אובדן תאבון וירידה במשקל.
בנוסף, השפעת התרופות איננה ארוכת טווח, ומספקת טיפול בסימפטומים ולא בבעיה. הסימפטומים מופחתים באופן נקודתי, בזמן השפעת התרופות, אך כשזו פגה, הסימפטומים שבים במלואם.
כמובן שבכל הנוגע להחלטה האם להשתמש בתרופות או לא, יש להיוועץ בנוירולוג.
יחד עם זאת, מרכז תלמים דוגל בגישה המשווה את המוח לשריר שיש לאמנו על מנת להגיע לתוצאות מרביות.
הוכח במספר מחקרים כי אמון מנטאלי של המוח יכול להביא לשינוי התנהגותי. בדומה לשרירי הרגליים שיש לחזקם על מנת לרוץ מהר יותר, כך יש לאמן את המוח על מנת לשפר ביצועים קוגניטיביים. באופן זה, אנו מלמדים את המוח “להתגבר” על הקשיים שנובעים מהפרעת הקשב, ולכך גם נלווית הקלה ניכרת בסימפטומים.

אותו “אימון” מתבצע במגוון סוגי טיפולים פרטניים שמותאמים באופן ספציפי לצרכיו של בעל הפרעת הקשב.
חלק מהטיפולים הטבעיים שאנו מציעים בתלמים, עושים שימוש רב במשחק ובתנועה. במסגרתם, המטפל מאבחן נקודות קושי של המטופל שעשויות לסוב סביב מיקוד הקשב, ויסות חושי, אנרגטיות יתר, ועוד. הטיפול עצמו מלווה במוסיקה, ריקודים והרבה צחוק וכיף, מה שהופך את הטיפול לחוויה מהנה ומשחררת, בעלת ערך מוסף תרפויטי.

בנוסף, קיימים טיפולים באמנות, המתבססים על היצירתיות יוצאת הדופן של בעלי הפרעת הקשב והריכוז. במסגרת הטיפול, המטופל מביא לידי ביטוי את יכולותיו היצירתיות, ותוך כדי הפעילות, מחזק מיומנויות נדרשות.
כמו כן, מרכז תלמים מציע מפגשי אימון עם מומחים בתחום הפרעות קשב וריכוז, שמיועדים לאלו שמעדיפים להביע את עצמם במילים על פני יצירה.
במרכז תלמים אנו רואים ומכירים בייחודם של בעלי הפרעת הקשב. מדובר באנשים יצירתיים באופן מופלא, בעלי חוש הומור ודמיון מפותח, ובעלי עולם פנימי עשיר במיוחד.

עם זאת, כשההפרעה אינה מטופלת, אנשים אלו נוטים להתנהגויות מוקצנות שאינן זוכות להבנה מהסביבה כי יש לייחסן להפרעה. בפועל, כישוריהם האישיים לא תמיד מגיעים לידי מימוש, מאחר ויכולתם להצליח במשימה, נבלמת על ידי רעשי רקע, הסחות דעת וגירויים שונים.
בנוסף, טרם אבחון ההפרעה, הסביבה שאיננה מודעת לסיבה האמתית להתנהגויותיו של בעל ההפרעה, משקפת לו את עצמו באור שלילי מתמיד – שוב הוא לא מצליח, שוב הוא לא עונה על הציפיות, שוב הוא לא עומד בזמנים.
הסביבה הקרובה שמודעת ליכולותיו, מעמידה ציפיות לגיטימיות, ומפרשת את אי העמידה בהן כנובעת מחוסר אחריות, עצלנות או זלזול.
בשל כל אלו, אנשים אלו חווים הרבה תסכול, ולעתים הם בעלי דימוי עצמי חבול עקב כך.
לכן, הטיפולים במרכז תלמים הם אינדיווידואליים, ושמים דגש על חזקותיו הספציפיות של כל מטופל, ועל צמצום הפער בין יכולותיו ובין מימושן. הטיפולים השונים מאמנים את בעל ההפרעה להרחיב את טווח הקשב, למקד את הריכוז, למתן את האנרגטיות ולשלוט באימפולסיביות, כל זאת מתוך ההכרה בכך שאלו יובילו למיצוי היכולות האישיות.

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה