תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

מרפאות מרחב – טיפול בהפרעות קשב וריכוז אצל מבוגרים

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

המרכז הרפואי “מרחב” הינו מרכז ייחודי אשר מכיל בתוכו מגוון מרפאות שונות בכלל תחומי התפקוד הנוירולוגי- קוגניטיבי. המרכז מעניק מגוון אפשרויות אבחון וטיפול בבעיות תפקוד, זיכרון, קשיים רגשיים, הפרעות מוטוריות, קשיי מתח ובלבול נפשיים ועוד. בין מגוון התחומים, המרכז מפעיל מרפאה ייחודית, לאבחון וטיפול בהפרעות קשב וריכוז.

המרכז מציע שיטות אבחון וטיפול בהפרעות קשב וריכוז לאוכלוסיית המבוגרים. שירות זה הוא בגדר מהפך משמעותי לאוכלוסייה זו, אשר חייה את מרבית חייה עם ההפרעה וכעת מתרגלת לעולם ברור, נוח, איכותי ובריא יותר, גם בגיל מבוגר.

הפרעת קשב וריכוז הינה הפרעה אשר מגיעה מתחום הנוירולוגיה, אשר לה בסיס גנטי ומועברת בין דור לדור. הפרעה זו, אשר מרבית הלוקים בה נולדים עמה, מלווה את האנשים בכל חייהם. ההפרעות באות לידי ביטוי במספר תחומי החיים והעיקריים שבהם הם תחומי הלימודים, העבודה, יחסים חברתיים ותפקוד אישי. ההפרעה באה לידי ביטוי בקושי מאובחן להתמודד עם מספר גירויים חזותיים ושמעתיים, אשר נקלטים מהסביבה. הקושי מתבטא ביכולות שונות של קליטה, איסוף, מיון וסיווג, עיבוד, ניתוח והעמקה במידע המתקבל. הלוקים בהפרעה מתקשים בתגובה מתאימה, מקובלת ורצויה לסביבה ולגירויים.

הפרעות קשב וריכוז אובחנו במהלך העשורים, לאחר ביצוע מספר גדול של מחקרים מדעיים בנושא. בין הממצאים העיקריים, נמצא כי למעלה מ-5% מהאוכלוסייה הכללית, לוקים בהפרעה. ההפרעה, בתחילת המחקר, אובחנה בעיקר בגילאים צעירים אצל ילדים ותלמידים, כאשר באה לידי ביטוי בכישורים הלימודיים וביסוס הקשרים החברתיים. לאחר מכן, ההפרעה אובחנה גם בגילאים מאוחרים כאשר ניתן הדגש על קושי בחיי חברה של מבוגרים, קושי בעבודה, חוסר יציבות ביחסים אישיים וחברתיים, בעיות שונות בתוך המשפחה ועוד בעיות תפקוד אצל אנשים מבוגרים.

רבים מבקרים את שיטות האבחון והטיפול אצל אוכלוסיות אנשים בוגרים. ישנם שחושבים שניתן לטפל בהפרעה רק בגילאים צעירים, אך הם טועים.

“מרפאות מרחב” מאפשרת אבחון וטיפול בגילאים מבוגרים, להורים, דודים, מנהלים, מנכ”לים ואפילו סבים וסבתות.

כל המבוגרים אשר לוקים בהפרעת קשב וריכוז, סבלו בילדותם מההפרעה. רבים מהמבוגרים אינם יודעים על היותם לוקים בהפרעה במשך חייהם. בעלי ההפרעה מתקשים במספר תחומים בחיים או באחד. לרוב, ביטוייה של ההפרעה באים לידי ביטוי בקושי בארגון וניהול עצמי, התמדה במקום עבודה אחד, קושי בקיום פגישות וביצוע של משימות יומיות, עמידה בזמנים ועוד. ההפרעה מקשה מאוד על אנשים בגילאים מבוגרים ומאתגרת במיוחד את חייהם.  

“מרפאת מרחב” מעניקה אפשרות טיפול רבות ובעיקרן, טיפול תרופתי בייעוץ אישי של רופא מומחה ופסיכותרפיה קוגניטיבית- התנהגותית.

האבחון של אוכלוסיות אנשים מבוגרים הוא מעט שונה מאשר אצל ילדים וצעירים. כיוון שהאנשים התרגלו לחיות עם ההפרעה ולמעשה הפכו אותה לחלק בלתי נפרד מחייהם, יש לרדת לפרטי פרטים. בניגוד מעולם הילדים, ההפרעה היא לא ברורה והסימפטומים אליה אינם בולטים מיד. הרופא מבצע בדיקות על מנת להגדיר האם האדם אכן סובל מהפרעה ועומד בקריטריונים להגדרתו כלוקה בהפרעה. יתכן ויבוצע סבב שיחות יחד עם בן זוג, חברים, הורים או מכרים על מנת להעמיק  באבחון. בנוסף, יבוצע בדיקות גופניות ונוירו-פסיכולוגיות על מנת להביא לתוצאות אבחון איכותיות.

הטיפול התרופתי מבוצע על ידי רופאים מומחים, אשר מאפשר לאדם מבוגר שלוקח תרופות “שגרתיות” כגון תרופה נגד סוכרת, לחץ דם או כולסטרול, לשלב טיפול תרופתי כנגד הפרעות קשב וריכוז והפרעות נוירולוגיות. הטיפול צריך לעמוד ברמות הגבוהות ביותר, בכל התקנים הבין-לאומיים ולהיות תחת פיקוח אישי וצמוד של רופא מומחה.

הטיפול  בתחום הפסיכותרפיה מאפשר לטפל בצורה “טבעית” יותר ומאפשר סוג נוסף של טיפול מלבד התרופתי. בטיפול נעשה שימוש בטכניקות רפואיות מתחום הפסיכותרפיה על מנת לשנות דפוסי חיים שליליים של המטופל, להקנות כלים להתמודדות עם ההפרעה, לזהות קשיים ובעיות אשר מקורן בהפרעה ולא זוהו בעבר, להכיר את “עצמי” מקרוב ויותר טוב גם לאחר שנים רבות ואולי אף להפוך חסרונות של ההפרעה, ליתרונות.

אז אם אתם מרגישים חוסר נוחות או שקט, קושי משמעותי בתפקוד ובעבודה, מתח נפשי או חושבים שאתם סובלים מהפרעה, הנכם מוזמנים למרפאה באיכות גבוהה עם הרופאים הטובים ביותר.

 

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה