תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

מש”י- מרכז שיפור יכולות – טיפול רגשי

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

מש”י- מרכז שיפור יכולות

מש”י הוא בית חם השם במרכז את התפתחות הילד. מש”י דוגל ונוקט בגישות טיפוליות התומכת בילד מגיל ינקות ועד בגרות. התפיסה של המכון היא הוליסטית במהותה אשר מטרתה שיפור מיומנויות ויכולות הילד במבחינה לימודית , חברתית ורגשית כאחד. מש”י מציע מגוון נרחב של שיטות אבחון וטיפול הכל כדי לאפשר לכל אינדיבידואל לממש את הפוטנציאל שלו תוך למידה חדשה ויצירתית.

טיפול רגשי אצל ילדים

הילדות שלנו יכולה להיות מקסימה, אך עלולה להיות תקופה לא פשוטה עבור חלק מן הילדים הזקוקים לתשומת לב מיוחדת. טיפול רגשי המותאם לילד ולצרכיו יכול להקל משמעותית על הקשיים בהווה ולסלול דרך בוחה ושלווה יותר לעתיד שלו כמתבגר. החשיבות של טיפול רגשי היא ביצירת המקום המיוחד לילד לספר את מה שמכביד על ליבו, מעיק עליו ויוצר תסכול, פחד או מצוקה. טיפול רגשי יוצר ביטחון אצל הילד לפרוק את כל העולה על רוחו בידיעה שמה שהתרחש במהלכו של טיפול רגשי נשאר בינו לבין המטפל. ישנן שיטות רבות לטיפול רגשי ועל חלקן נרחיב מיד .

מש”י מתמחה בטיפול רגשי של ילדים כדרך להעצמתו של הילד והתפתחותו התקינה. לכל ילד יש צרכים המיוחדים לו ובתחום של טיפול רגשי מש”י מציע טיפולים שונים ויצירתיים. כעת נפרט שניים מהם:

טיפול רגשי באומנות ויצירה

טיפול רגשי באומנות הוא תחום מקצועי העושה שימוש בשפת האומנות והיצירה במהלך הטיפול. אומנות היא כלי המאפשר ביטוי של רגשות, תכנים וקונפלקטים פנימיים ופתח דלת אל עבר עולם של תכנים לא מודעים. ילדים הם יצירתיים ביותר מטבעם, מחוברים יותר לתמימות של היצירה כאמצעי ביטוי ישיר וכנה. דרך היצירה מתאפשר להם לפרוק מתחים או עומס בלתי פתור המקשה עליהם לתפקד במסגרות המוכרות ובסביבתם הקרובה.

טיפול רגשי בילד הוא דיאלוג מתמשך בינו לבין מטפלו. טיפול רגשי ביצריה כולל עבודה עם סוגים שונים ומגוונים של משחקים וחומרים ואפלו כלי נגינה. הביטוי היצירתי של הילד משקף את סיפורו האישי והחוויות הפנימיות שלו שלא תמיד מתבטאות כלפי חוץ. לשמל ילד שחווה אלימות משפחתית מסוגל לצייר ציור עם אלמנטים מפחידים או דמות גדולה ומאיימת לעומת דמות קטנה וחסרת אונים. לחלופין הוא יכול לבטא זאת בעזרת פסל, נגינה או בכל חומר יצירה אחר שיבחר.

טיפול רגשי בעזרת בעלי חיים

הקשר המיוחד בין בעלי חיים לאדם התקיים לאורך אלפי שנות ההיסטוריה האנושית. טיפול רגשי בעזרת בעלי חיים מבוסס על הנחייה מקצועית של מטפל לגבי האינטרקציה המטופל לחיה, במטרה לעבור תהליך רגשי. החיבור בין ילד לחיה עוצמתי ביותר וביכולתו לחולל שינויים מופלאים בילדים החווים קשיים חברתיים והתנהגותיים. סוד הקסם טמון בטבעה של החיה המעניק אהבה ללא תנאי וללא שיפוט. טיפול רגשי בערת בעלי חיים פותח את הלב וממיס רגשות קשים בילד.

לסיכום טיפול רגשי אצל ילדים הוא אפקטיבי ביותר. להורים לא תמיד יש את הידע או הניסיון על מנת להעניק לילדם את התשומת לב המדוייקת. טיפול אצל איש מקצוע מנוסה יכול לעשות הבדל משמעותי בכל התנהלותו הרגשית והחברתית של הילד, בתוך הבית ומחוצה לו.

 

 נכתב ע”י: פורטל קשב וריכוז

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה