תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

נוירופידבק- למי השיטה מתאימה?

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

נוירופידבק – למי השיטה מתאימה?

מומחים רבים בתחום הביופידבק מתארים את הנוירופידבק כמשתייך לאחד מסוגי הביופידבק וכאימון מוחי. בשיטה זו המטופל לומד כיצד לאמן אזורים מסוימים במוחו או כיצד להשתלט על כל הקשור אל הפעילות החשמלית של מוחו. המטרה היא שתרגול זה יוביל אותו לשיפור תפקוד הזיכרון שלו ומיומנויות למידה נוספים.

נוירופידבק- קבוצות היעד

קהל היעד העיקרי של אימוני נוירופידבק הם אנשים אשר סובלים מהפרעות קשב, ריכוז והיפראקטיביות. אך אימון זה מתאים גם לקהל יעד של אנשים אשר סובלים מקשיים בשינה, אפילפסיה ועוד שכן אימון נוירופידבק משפיע על תחומים רבים בחיים, ביניהם הבנת תורת המספרים, כתיבה, הבנה של הנקרא, שטף קריאה ועוד. הקבוצה העיקרית של האנשים המטופלים בשיטה זו היא זו אשר סובלת מהפרעת קשב וריכוז המאופיינת בגלי ביתא מהירים ורבים. כאן מדובר על קבוצה אשר מונה כעשרה אחוזים מאותם אנשים אשר סובלים מהפרעות קשב והיפראקטיביות וזו אשר אינה מושפעת מאמצעים תרופתיים, כמו למשל ריטלין. כיוון שאנשים אלו סובלים מכל הבעיות הקשורות אל הפרעות קשב וריכוז ולרוב מפתחים חרדות, אימפולסיביות ובעיות נוספות משום שאין טיפול תרופתי אשר מתאים להם במאת האחוזים ומשום שקיים דפוס פעילות חשמלי ייחודי לכל אדם אשר סובל מ- ADHD, הכל היעיל ביותר לבעיה זו הוא אימון מוחי (נוירופידבק).

מצא את ההבדלים

למרות ששיטת הנוירופידבק מוגדרת כמשתייכת לתחום הביופידבק, ניתן לומר כי מדובר כאן בדבר שונה. המטרה של הביופידבק היא לעזור לאדם לשלוט על תגובות ותפקודים שונים של הגוף וזאת על ידי רכישת מיומנויות וכלים שונים אשר עוזרים לו להגיע לאותן תוצאות. המטרה של שיטת נוירופידבק היא לעזור למטופל לגרום בעצמו לשינויים בפעילות של המוח שלו. בשיטה זו המטפל והמטופל מקבלים מדד על זרימת הדם במוח ועל הפעילות העצבית חשמלית בו.

נוירופידבק – כיצד מבצעים את האימון

המטרה העיקרית של קהל האנשים הסובלים מ- ADHD ובוחרים באימון נוירולוגי היא שינוי של דפוס הפעילות של גלי הביתא המהירים במוחם. כאן הם ילמדו לשלוט ולהשתלט על המדד הפיזיולוגי שלהם, דבר אשר ישפר את תפקודם היומיומי בתחומים רבים. השלב הראשון תמיד יהיה הצמדה של האלקטרודות לראשו של המטופל. תפקידן של האלקטרודות הוא לקלוט את הפעילות החשמלית של מוח המטופל בזמן האימון ולהעביר אינפורמציה זו כמשוב. בהתאם למידע אשר התקבל בפגישה הראשונה יקבע הפרוטוקול המתאים לאותו מטופל בפגישות המשך. המטרה היא לאמן את המטופל עד אשר הוא מיישר קו עם אנשים ללא בעיית קשב וריכוז.

נוירופידבק- נקודות חשובות שכדאי לדעת

• השפעות שונות- יש לקחת בחשבון כי קיימות השפעות שונות בעת התרגול אשר יכולות להשפיע על התוצאה באם הטיפול אינו נעשה על ידי איש מקצוע מומחה ומיומן בתחום. ההשפעות יכולות להיות מצמוצים, כיווץ של שרירי המצח, קרינה של מקורות חשמליים אחרים, הידוק של הלסתות ועוד. זוהי הסיבה שרק מומחים בתחום יכולים לברור את התפל והלא שייך ולבצע את המדידות הנכונות של התוצאות. תהליך המדידה כאן לא פשוט.

• המדידה- המדידה של הפעילות המוחית של המטופל תמיד תיעשה במעבדות מיוחדות של קופת חולים, בתי חולים ומרכזים רפואיים בהם קיימות ציוד EEG.

למידע נוסף הכנסו אל פורום הפרעות קשב וריכוז

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה