תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

נוירוקליניק- טיפול בלקויות למידה בעזרת נוירופידבק

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

נוירופידבק
נוירופידבק היא כלי טכנולוגי המאפשר לאדם ללמד את מוחו כיצד לפעול באופן אופטימלי. הסדרת פעילות גלי המוח מביאה להקלה משמעותית במגוון סימפטומים, ללא תרופות וללא התערבות פולשנית. השיטה מתבססת על עקרונות הלמידה וההתניה, ובאמצעותה אנו יכולים ללמוד לרכוש שליטה על תפקודים שעד כה חשבנו שהם אינם בשליטתנו. ניתן להדגים את היישום הבסיסי של השיטה על ידי המצב הבא: המטופל, מחובר לניטור של פעילות מוחית, צופה בסרט על פי בחירתו. כאשר הפעילות המוחית תקינה, הסרט נראה חד וברור. לעומת זאת, כאשר מופיעים דפוסי פעולה חריגים, הסרט נהיה מטושטש. עם הזמן, המטופל לומד לשלוט ולווסת את הפעילות המוחית שלו כך שתתאפשר צפייה איכותית בסרט.

לקויות למידה

לקויות למידה הן קבוצה של לקויות התפתחותיות, מולדות וכרוניות, הפוגעות בתפקודי הלמידה הבסיסיים של האדם (קריאה, כתיבה, יכולת חשבונית). התמונה שמציג האדם לקוי הלמידה היא תמונה של קושי לימודי, שמאחוריו עומדת פגיעה במגוון תפקודים ויכולות בסיסיות, המרכיבות ותומכות בתהליכי הלמידה השונים. יכולות אלה כוללות תפיסה חזותית, תפיסה שמיעתית, תפיסה מרחבית, יכולות זיכרון (לטווח קצר ולטווח ארוך), יכולות בתחום השפה ואוצר המילים, יכולות קשב וריכוז ותפקודים שונים הקשורים לסגנון עבודה והתארגנות. הלקות נובעת מגורמים נוירו- התפתחותיים, והקשיים הלימודיים הם ביטוי של דפוסי פעילות מוחית חריגים. לקויות למידה מאובחנות באבחון דידקטי או פסיכו- דידקטי על ידי פסיכולוגים חינוכיים או מאבחנים דידקטיים, והטיפול המסורתי בהן יכול לכלול הוראה מתקנת והתאמות שונות בבית הספר, במקביל לטיפול רגשי.

טיפול בלקויות למידה באמצעות נוירופידבק
עם הפנייה לנוירוקליניק יעבור הפונה מגוון אבחונים, שיסייעו באיתור האזורים המוחיים הספציפיים שפעילותם חורגת מהנורמה (חריגה כזו יכולה להיות עודף פעילות באזור מסויים, או חוסר בפעילות, או חוסר סינכרון בין פעילויות של מס’ אזורים וכד’). ראיות מחקריות שהולכות ומצטברות בעשורים האחרונים תומכות בהיותו של נוירופידבק טיפול יעיל בלקויות למידה. יתרונו המשמעותי של טיפול בנוירופידבק הוא שהוא מטפל ומקל על חומרת הלקות עצמה, ולא רק מסייע לילד לעבור משלב לשלב- כלומר, “לשרוד” את היסודי, ואחר כך את חטיבת הביניים וכן הלאה. השיפור שנמצא במחקרים על נוירופידבק בקרב לקויי למידה המשיך להתבטא גם במעקבים מאוחרים יותר, שנתיים לאחר תום הטיפול.

נוירוקליניק – טיפולי נוירופידבק

נוירוקליניק הוא מרכז רפואי לטיפולי נוירופידבק. המרכז מציע טיפולים למגוון קשיים והפרעות המבוססות על תפקודים מוחיים חריגים או לקויים. הטיפולים במרכז נעשים באמצעות הטכנולוגיה החדישה הזמינה כיום לטיפולים מסוג זה, והם מבוססים מחקרית ומוכרים על ידי הקהילה הרפואית ברחבי העולם. לנוירוקליניק סניפים באזור המרכז (רמת גן) והדרום (באר שבע).
המרכז מנוהל על ידי ד”ר דורון תודר, פסיכיאטר מומחה בוגר בית הספר לרפואה באוניברסיטת בן גוריון. בנוסף להכשרתו כרופא, ד”ר תודר הוא בעל תואר שלישי במדעי הבריאות, וכן הוא בוגר תואר ראשון במתמטיקה ופיזיקה ותואר שני בפיזיקה מטעם האוניברסיטה העברית. ד”ר תודר עבר את התמחותו במרכז לבריאות הנפש בבאר שבע. במסגרת עבודתו במרכז הטמיע שיטות המבוססות על אמצעים טכנולוגיים חדישים לטיפול בבעלי הפרעות פסיכיאטריות, כגון הפרעה פוסט- טראומטית, הפרעות חרדה, דיכאון, הפרעות שינה ועוד. בנוסף עבד עם מטופלים בעלי פוסט- טראומה מקרב מפוני גוש קטיף.

נכתב ע”י: פורטל קשב וריכוז

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה