תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

נחום שטראוס – התמודדות וטיפול בהיפראקטיביות

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

נחום שטראוס
נחום שטראוס הוא מאמן אישי וחבר לשכת המאמנים בישראל. נחום הוא בעל נסיון עתיר ורב- שנים בעבודת אימון, הדרכה וניהול בקרב מגוון רחב של אוכלוסיות בכל הגילאים. בעבר עבד נחום באימון וסיוע לאוכלוסיות קשות של חיילים (חיילי מקא”מ- מרכז קידום אוכלוסיות מיוחדות), והוא המייסד של סניף האגודה למען החייל בקריית ביאליק. מעבר לעבודה עם חיילי צה”ל, נחום עבד במשך שש שנים בתור ראש הנהגת מחוז הצפון של תנועת הצופים. במסגרת העבודה המגוונת עם הקבוצות השונות שפגש, הגיע נחום לתובנה כי מפעם בו הרצון והוא בעל יכולת להקדיש מעצמו לסייע ולקדם באמצעות אימון אנשים שזקוקים לסיוע כזה.
נחום מחזיק באמונה כי מעל לכל ספק לאדם יש יכולת לקדם ולהתקדם בחייו באמצעות מאמץ מודע. תהליך האימון, לפי ראייתו של נחום, הוא תהליך של למידה מודרכת. מטרתה של למידה זו היא לאפשר לכל אחד גישה ליכולות והפוטנציאל הגלומים בו, להבין ולנסח עבור עצמו מהם יעדיו ומטרותיו וכיצד יוכל להגשים אותן.
נחום הוא בוגר מינהל עסקים, וכן הוא עבר הכשרה כמגשר. את הכשרתו כמאמן רכש בבית הספר לאימון במכללת “יוזמות”. בעבודתו הוא משלב מגוון שיטות ותחומים משדה האימון, כגון אימון באמצעות קלפים, אימון בגישת NLP (שינוי מחשבה תחילה), אימון קשב וריכוז, מאמן כמורה דרך לזוגיות ועוד.

היפר- אקטיביות
היפר- אקטיביות היא פעלתנות יתר (היפר=מרובה, גבוה, אקטיביות=פעולה), המאפיינת לרוב אנשים הסובלים מהפרעת קשב וריכוז. היפר- אקטיביות מתבטאת בצורך המתמיד להיות בתנועה או בעשיה. בקרב ילדים יהיו אלה הילדים המתקשים לשבת בגן או בכיתה, ומרבים להיפצע ולהיות מועדים לתאונות שונות. במבוגרים הביטוי הפיסי של ההיפר- אקטיביות הוא מעודן יותר, ויכול להסתכם במשהו שולי וכמעט בלתי מורגש כמו הקפצת הרגל או האצבעות, אך האלמנט של חוסר השקט והצורך לעסוק כל העת בפעילות כלשהי נותר נוכח בחייו של האדם. היפר- אקטיביות יכולה להיות מקור לחיכוכים של האדם ההיפר- אקטיבי עם דמויות סמכות או עמיתים, חברים ובני זוג. לכן האדם ההיפר- אקטיבי עשוי להיות חשוף לתסכול עמוק ולפגיעה בדימוי העצמי שלו.

אימון אישי בהתמודדות עם היפר- אקטיביות
המטרה הבסיסית של אימון עם אדם הסובל מהיפר- אקטיביות הוא רכישת שליטה בגירויים פנימיים, מחשבות, תחושות ודחפים. בסופו של דבר, הצורך בפעלתנות קיים אצל כולם במגוון רמות, אלא שאצל האדם ההיפר- אקטיבי מידת השליטה שיש לו על צורך זה, והיכולת לעכב אותו בהתאם למה שמתאים בסיטואציה כלשהי, היא מוגבלת ולא יעילה. לכן אימון עם אדם זה יחתור להפוך אותו לאדם השולט בהיפר- אקטיביות שלו ולא כזה שנשלט על ידה.
בעוד שלא קיימת תפיסה אוניברסלית המתווה את האופן הנכון והמוחלט להתמודדות עם קשיים של התנהגות היפר- אקטיבית, ניתן להגיע להבנה של הכלים שיאפשרו למטופל לשפר באופןו מיטבי את השליטה שלו בדחפים אלה. הבנה זו צומחת מהיכרות מעמיקה עם עולמו הפנימי של המתאמן, צרכיו והצעדים הדרושים לו על מנת שיתגבר על התחושה שההיפר- אקטיביות מכשילה אותו. בתהליך האימון המתאמן מרחיב את הרפרטואר התקשורתי שלו (דרך התקשורת עם המאמן והכליםש הוא מביא לתהליך) ובכך רוכש עוד כלי המסייע לו להתגבר על המשוכות השונות שהוא פוגש.

נכתב ע”י: פורטל קשב וריכוז

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה