תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

נתיב שרותי רפואה וגישתו כלפי הפרעות קשב וריכוז

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

מרכז נתיב וגישתו הייחודית

מרכז נתיב הינו מרכז כולל של טיפולים המביטים על הגוף בתור מכלול שלם. המומחים של מרכז נתיב, המתקרבים לשלושים במספרם, מכסים בצורות שונות את כל התחומים החשובים של בריאות רב-צדדית של כל אדם. בין אם מדובר בבעיה פיזיולוגיות, נוירולוגית או פסיכולוגית, הראייה המערכתית של המומחים במרכז נתיב מאפשרים לראות לשורש הבעיה ולשפר את המצב הכללי בעזרת שילוב של תורות שונות, שמטרתן לאזן את גוף ונפש האדם ולהביא להרמוניה מוחלטת בניהם. המכלול שהינו האדם מורכב מכמה רבדים, כאשר רובד חשוב ביותר זהו רובד ההרגלים. מרכז נתיב מעניק חשיבות גדולה להרגלים פיזיולוגיים ופסיכולוגיים וחלק משמעותי מפעילותו הענפה מיועד לשינוי הרגלים אלה. בנוסף למגוון הרחב של מומחים בתחומים שונים הפועלים במסגרת מרכז נתיב, המרכז מקיים גם שיתופי פעולה רבים ופורים עם מומחים שונים ברחבי הארץ המעוניינים לתרום מניסיונם ומומחיותם. מרכז נתיב ממוקם בשתי נקודות בארץ – בתל אביב ובירושלים.

המאפיינים המזיקים של הפרעות קשב וריכוז

הפרעות קשב וריכוז גורמים לאחת התופעות המזיקות ביותר שיכולות להתרחש לאדם – חוסר איזון. זה מתבטא בשינויים המהירים במצבי הרוח של אלה הסובלים מהפרעות קשב וריכוז, והמעברים החדים מריכוז ואיזון פנימי לכאוס וחוסר יכולת להתמקד. השינויים הפתאומיים האלה פוגעים לא רק במערכת הפסיכולוגית והנוירולוגית, אך בסופו של דבר גם בתפקוד הפיזיולוגי, היות וגוף האדם הינו מכלול אחד שבו כל הרבדים קשורים זה לזה. על מנת ללמוד להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז, תורות טיפוליות רבות נעזרות בקשר שבין הגוף לקוגניציה על מנת ליצור הרגלים חדשים, שמצידם משפיעים על התפקוד היומיומי הקבוע של האדם. בין טיפולים אלה ניתן למצוא את הטיפולים על פי שיטת אלבאום ואת הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי. עם זאת, על מנת להתאים טיפול לכל אדם, חשוב לבדוק לעומק את הביטויים של הפרעות קשב וריכוז שנראות בו. בין אם מדובר במבחן TOVA הכללי, או מבחן MOXO הפרטני יותר, יש לבצע אבחונים אלה במסגרות מקצועיות בלבד, במרכזי איכות כמו מרכז נתיב.

התמודדות עם הפרעות קשב וריכוז בזכות מרכז נתיב

מרכז נתיב מספק את כל הדרוש לתחילתו של טיפול יעיל בהפרעות קשב וריכוז. ראשית הוא מספק שירותי אבחון מתקדמים המאפשרים להכיר את הבעיה על כל גבולותיה וצורותיה. לאחר מכן, הצוות המיומן של המכון מתאים לכל מטופל את הסוגים השונים של הטיפולים שיועילו לו בצורה מרבית. במרכז נתיב ניתן למצוא עזרה תמיכה גם עבור ילדים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז, וגם עבור מבוגרים. באופן טבעי, מדובר בסוגי טיפולים שונים לגמרי, המותאמים לאנשים אלה על סמך המאפיינים האישיותיים הספציפיים שלהם, יחד עד הפירוט של המימדים השונים של הפרעות קשב וריכוז המצויות בקרבם. בנוסף, מספק מרכז נתיב טיפול מתא-קוגניטיבי, טיפול בחשיבה הגבוהה של האדם, המאפשרת לו לתפקד בצורה שונה, ברגע שחשיבה זאת נעשית נשלטת על ידי האדם, ולא פרועה וחופשייה. מרכז נתיב מאמין שטיפולים חדשניים זו הדרך הטובה ביותר לעזור להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז, משום שגם תופעה זו הינה חדשה יחסית, לכן גם הפתרונות צריכים להיגזר מהמציאות העכשווית ולא מהעבר.

 נכתב ע”י: פורטל קשב וריכוז

 

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה