תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

סוגים שונים של אבחון דידקטי – מה עדיף?

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

מהו אבחון דידקטי ומדוע ילדינו צריכים לעבור אותו?

אבחון דידקטי זהו תהליך שהפך לשגרתי ביותר בחיי בית הספר. בשלב מסוים בתהליך הלמידה, מורים עלולים לשים לב לבעייתיות גדולה מאוד של ילדים מסוימים בהבנת החומר ובהצלחה בלימודים. אבחון דידקטי מבוסס על כך שיש ארבעה מרכיבים ראשיים לתהליך הלימודי: קריאה, כתיבה, חישוב מספרים ולימוד שפה זרה. מטרתו של אבחון דידקטי הינה להבחין בין ילדים שמתקשים בלימודים בגלל ליקויי למידה מילדים שפשוט לא מתאמצים מספיק. למעשה, הכוונה של אבחון דידקטי הינה חיובית ולא באה ל”תייג” ילדים כלא מוצלחים או חסרי יכולת לימודית. אבחון דידקטי מטרתו לעזור למורים, להורים ולילדים למצוא דרכים טובות יותר להעביר את החומר המלומד לילד בכדי להגיע להבנה ויישום אמיתיים.

לפיכך, במידה ואתם הורים לילד והמורים ממליצים לכם לפנות לאבחון דידקטי, אל תקבלו זאת בשליליות. המורים לא שואפים להזיק לילד שלכם או להאשים אותו ביכולת הוראה לקויות שלהם. עם זאת, מומלץ לעבור את האבחון הדידקטי בהקדם, בכדי לחסוך את הזמן ולהגיע מיד לפתרון הבעיה. אבחון דידקטי עצמו הינו תהליך שלוקח ארבע עד שש פגישות עם מאבחן שיקבע את תוצאות המבחן. ניתן לעבור אבחון דידקטי במוסדות רשמיים של משרד החינוך, או במכונים פרטיים העוסקים בליקויי למידה. כמובן שאבחון במוסד של משרד החינוך הינו זול יותר, אך ניתן להגיש בקשה למלגה עבור ביצוע אבחון דידקטי גם במקום אחר.

 מה ההבדל המשמעותי בין אבחון דידקטי לבין אבחון פסיכודידקטי?

היתרון הגדול של מכונים פרטיים הינו שניתן למצוא בו לא רק אבחון דידקטי קלאסי רגיל, אלא גם אבחון פסיכודידקטי, שרבים מרגישים שהוא נותן מענה טוב יותר לבעיה. אבחון דידקטי רגיל מתבצע על ידי מורה שעבר או עברה הכשרה לביצוע אבחון דידקטי. אבחון פסיכודידקטי נעשה על ידי פסיכולוג חינוכי. קשה לומר מי משני אנשי מקצוע אלה מלומד יותר, אך להבדיל ממאבחן דידקטי רגיל, המאבחן הפסיכודידקטי נותן ראייה רחבה יותר על יכולותיו של הילד. במקרה זה מדובר לא ביכולות לימודיות (שזה תחום הרבה יותר צר באינטליגנציה שלנו ממה שרבים חושבים) בלבד, אלא באינטליגנציה הכללית של הילד. ניתן לומר שתוצאות שני האבחונים יכולים להיות אמינים באותה מידה, אך פסיכולוג חינוכי יכול לתת לכם דו”ח הרבה יותר מקיף על הייחודיות של הילד שלכם. פרטים אלה יוכלו לעזור לכם ולילד שלכם להתמודד בצורה בריאה יותר עם ליקויי למידה שונים. יתכן מאוד שיש לילד שלכם ליקוי למידה בתחום אחד בלבד מבין הארבעה שנבדקים. במקרה זה ניתן להתמודד עם הבעיה בעזרת שיעורים פרטיים ולא לדאוג יותר מדי, הרי לכל אחד יש לפחות מקצוע אחד בבית הספר הגורם לקשיים.

 התרומה של מכוני אבחון שונים ליכולות הלימודיות של ילדיכם?

כפי שכולנו יודעים, ידע הוא כוח, לכן כאשר אתם מודעים לבעיה מסוימת, ניתן לומר בוודאות שאתם יכולים להתמודד טוב יותר עם כל בעיה שלא תבוא. כאשר אתם מאפשרים לילדים שלכם להיות מודעים לבעיות שלהם, תהיו בטוחים הם ימצאו את הדרכים להתמודד איתן. אתם יכולים לעזור להם רבות בעזרת שירותיהם של מורים פרטיים בתחומים שבהם הם מתקשים. במידה ובחרתם לעשות אבחון פסיכודידקטי, אתם יכולים גם לדעת שהמאבחן עשה את כל מה שביכולתו בכדי להבין את הילד שלכם בתור אדם ואישיות  עצמאית, ולא רק בתור תלמיד כושל במקצועות לימודי מסוימים. אבחון דידקטי יכול לעזור לילד שלכם להבין את הנקודות החלשות והחזקות שלו, להשקיע יותר בצדדים המוצלחים וללמוד להתמודד עם הקשיים בצורה יעילה.

 האם אבחון דידקטי יכריע על העתיד הלימודי של הילד שלכם?

כיום ידוע שישנם אנשים רבים שחוו קשיי למידה במהלך הלימודים בבית הספר, אך הצליחו להתגבר על קשיים אלה ולקבל תעודת בגרות שבעתיד עזרה להם להתקבל ללימודים הגבוהים. אבחון דידקטי יכול רק לעזור לילדים שלכם להגיע לאן שהם רוצים בעזרת תמיכה ועזרה בתחומים שבהם הם מתקשים. לכן, אם כיום קיבלתם תוצאות אבחון דידקטי שלא שימחו אתכם – אל דאגה, לא מדובר בגזרה, שתוצאותיה ירדפו את חיי הילד שלכם לנצח. וחשוב מאוד שתתנו גם לו להרגיש שלא קרה שום דבר ויש להשתדל להצליח כמו כולם.

פורסם בקטגורית אבחון דידקטי

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה